החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום הזעקה אשכול 22369

מג'ננה 14.04.2503:22

ברית התורה — בלי שקר, בלי סכין

אני בן לעם הספר. ואני פותח את הספר. וקורא. לא מדרשים. לא חידושים. רק את הכתוב — כמו שהוא.

ומה אני רואה?

ש"ברית המילה" לא ניתנה בהר סיני.

שהיא לא מופיעה בלוחות הברית.

שהיא לא נדרשת בשום חוק מוסרי שנמסר לעם.


ואז אני רואה:

שהתורה מדברת על ערלה בלב, באוזן, בשפתיים.

שהיא מדברת על מחסום — לא על איבר.

שהיא קוראת לפתוח, לא לחתוך.


ואז אני מבין: כל המקטעים שמכניסים ברית דם, פילגשים, שפחות וילדים צדדיים — הם טלאים. תוספות. מסכים שמכסים את מה שלא שייך.

וברגע שאני מסיר אותם — התורה לא נופלת. היא מתבהרת.

אני לא צריך לפגוע בתינוק כדי להרגיש שייך. אני לא צריך לציית לשקר כדי להיקרא בן ברית.

כי הברית האמיתית — היתה, ונשארה — בלב.

הרחבה והסבר למבקשים להבין לעומק:

1. "ברית המילה" מופיעה רק בפרק י"ז בבראשית — בתוך מקטע עמוס בפרטים זרים:

מלכיצדק, מלחמות מלכים, ברית דמים.

תחינה של אברם: "מה תיתן לי?" — לעומת ההבטחה הפשוטה בפרק י"ג.


2. המילה "ערלה" משמשת בתורה ובנביאים כמחסום תודעתי:

"ומלתם את ערלת לבבכם" — דברים י'

"הנה ערלת אזנם" — ירמיהו ו'

"ערל שפתיים" — שמות ו'

כל אלה מופיעים רק לאחר ברית י"ז — ומגלים את משמעותה האמיתית.


3. השקר הגדול: "עורלה = בשר מיותר באיבר"

בבראשית יז, יא כתוב: "ונמלתם את בשר ערלתכם"

זו ההופעה הראשונה של "ערלה" בתורה, ומייד קושרים אותה לבשר — כאילו היא איבר שיש לכרות.

אבל מאוחר יותר מתברר: ערלה היא מושג פנימי.

כלומר: הפסוק הראשון שתול — והשאר הם קריאות אמת שמבארות מהי "ערלה" באמת.

4. מחיקת פרקים כמו בראשית י"ד-י"ז, כ"א ד-כא, כ"ה א-יח — לא פוגעת בסיפור התורה:

להפך: היא חושפת קו אחד ברור: אברהם > שרה > יצחק.

אין פילגשים, אין ישמעאל, אין תחרות.

הברכה ברורה, הברית פנימית, והאמת לא תלויה בדם.


5. הזיוף הגדול הוא הפריעה:

מעולם לא נצטווינו עליה בתורה שבכתב.

היא הוכנסה רק דרך חז"ל.

וזו הפגיעה האמיתית בתינוק — לא מצווה, אלא פולחן.


המסקנה:

כשהשקר נופל — התורה לא מתפרקת.
היא פשוט חוזרת להיות מה שהיא:
ברית של לב, ולא של סכין.
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג