החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום משפטים אשכול 15985

דצכ_עדש 23.09.2110:07

תביעה של חברת אגד

יום ראשון ערב חג יצאתי מהמשרד מוקדם בשעה 12:30.

הייתי אמור להיפגש עם אחותי במקום מסויים בעיר ולקנות איתה כמה דברים.

יוצא מהבניין, עומד בתחנה מחכה לאוטובוס.
לפני זה בדקתי בכל קו ונאמר שהאוטובוס יצא בשעה 12:40.

(הערה: אני עובד בבניין משרדים באזור תעשייה.
הנסיעה עצמה היא ממש קצרה - משהו כמו 5 דקות.
אבל קשה לצאת משם בלי אוטובוס (במקרה שלי..) כי זה אזור מנותק יחסית מהעיר).

עומד בשמש חצי שעה.
כלום.

בודק שוב.
נאמר שהאוטובוס הקרוב יצא ב13:10 ואמור להגיע תוך זמן קצר.

מחכה בשמש חצי שעה.
כלום.

אני מתקשר לאגד (ממתין איזה זמן על הקו..) עונים.
אומרים לי נכון, האוטובוס של 12:40 לא יצא..
אבל האוטובוס של 13:10 יצא ועבר בתחנה שלך.
אומר לו הוא לא עבר.
אומר לי הוא כן עבר.
אני אומר לו אתה חושב אני מפגר? אני מחכה פה בשמש כבר שעה עם עוד איזה 10 אנשים. האוטובוס לא עבר.
אומר לי אני רואה שהוא כבר באמצע המסלול..
אני אומר לו תקשיב, הוא לא עבר. נקודה.
אומר לי אוקיי אני בודק.
תמתין.
המתנתי.
שלום אדוני, אתה צודק. הוא לא עבר כי הוא דילג על התחנה שלך.
האוטובוס התחיל את המסלול אבל עשה עיקוף דרך רחוב אחר ולא עבר אצלך.
אז מה עושים?
אתה יכול להגיש עלינו תלונה למשרד התחבורה (!)...

***

ערב חג.
את הקניות עם אחותי הפסדתי.
אני מבזבז שעות עבודה (יצאתי מוקדם).
עומד שעה + בשמש.
נאלצתי לקחת מונית ולשלם.

***

יש לי פה קייס לאיזו תביעה?
Perhaps 23.09.2112:20
1. אתה יכול לנסות. השיחות מוקלטות? יש לך עדים שחיכו איתך בתחנה? בתגובה להודעה מספר 0
תרשום בגוגל "פיצוי איחור אוטובוס", תקרא קצת ותתקדם משם.
גרפיטי 30.09.2120:44
4. נראה לי שאין מצב לתביעה משפטית. בתגובה להודעה מספר 1
ברגע שבית המשפט יפרוץ את המסגרת ויחייב בהוצאות את אגד ודן (שלא תמיד אחראיות לאיחורים), כל אזרח ואזרח יתבע והחברות יקרסו.
מה שכן, בפנייה למחלקת שירות לקוחות, בדרך כלל הם מפצים את המתלונן בכמות נסיעות לא מבוטלת של נסיעות חינם.
Perhaps 02.10.2103:23
5. דווקא מצאתי מקרה בו שילמו 1,500 ש''ח בתגובה להודעה מספר 4

ערכתי לאחרונה בתאריך 02.10.21 בשעה 03:34 בברכה, Perhaps

ת"ק 38832-08-17 : בוסקילא נ' דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ:


בנוסף - באותו נושא:
זבוב על הקיר 03.10.2109:32
6. אוקיי, תשמעי קטע: אף חברה אינה חסינה מפני תביעות במדינת חוק (פרט לפייזר...). בתגובה להודעה מספר 4
אם חברה מסויימת עלולה לקרוס עקב ריבוי תביעות מוצדקות נגדה, זה רק אומר שמגיע לה לקרוס בשל הזלזול המחפיר בלקוחותיה - וממש אין כל סיבה הגיונית או מוסרית לחסום בפני אותם לקוחות כל מסלול פיצוי שאינו תלוי בטוב ליבה של החברה עצמה, למטרת "הגנה על החברה". גם אין שום צורך להמציא מנגנון נגד תביעות סרק, בגלל שהוא כבר קיים בצורת השתת הוצאות משפט על תובעים שכאלו.

וכמובן שלצד האמור לעיל, גם עובדתית את טועה כפי שכבר הדגים לך המגיב מעלי.
גרפיטי 03.10.2109:51
7. תשמע קטע: בתגובה להודעה מספר 6
לא אמרתי שיש לחסום מפני תביעות, אנחנו עדיין (הדגש על עדיין) מדינה דמוקרטית. ולמזלי אני לא איזה רגולטור בשום דבר.
איתרע מזלי ונכחתי בדיון בתביעות קטנות ושמעתי את כל הדיון, עניין אותי, כי בדיוק בתי הייתה בדילמה מה לעשות עם אגד, והדו שיח עם השופטת ונציג אגד (בגלל איחורים) היה מרתק.
אפילו לקחתי את הפרוטוקול ושמרתי אותו עד שלב מסויים.
להפתעתי כשהנציג אמר אנחנו נפצה כל אחד שיפנה בתלונה על איחורים בצורת כמות נסיעות חינם. אבל לא נוכל לעמוד בכך אם תהיה פסיקה של בית המשפט.
זה היה מרתק בתור אזרחית הדיוטית לשמוע את זה.
ואכן בהחלטה נרשם שהתובע יקבל פיצוי מאגד. כבר לא זוכרת את כמות הנסיעות.

אז לאט לאט עם העליהום עלי. יש לי לב חלש ועדין😛

קראתי את הפסיקות שהובאו כאן ושמחתי על כך.
Perhaps 05.10.2119:52
8. באופן כללי היא לא טועה, כי שיקולי מערכת אכן נלקחים בחשבון. אבל גם אתה צודק. בתגובה להודעה מספר 6
גרפיטי 05.10.2122:38
9. תודה. בתגובה להודעה מספר 8
Avi Baba 25.09.2115:38
2. ואולי תעדכן אותנו..כי המקרה מעניין למדי.. בתגובה להודעה מספר 0

בדרך זו
אתה גם מוציא את הסיפור לתקשורת..
יון יון 27.09.2106:06
3. נראה לי שממש כן בתגובה להודעה מספר 0
וגם זכור לי ככה
Kill4Skill 13.10.2115:12
10. איזה מספר היה רשום בתחנה בתגובה להודעה מספר 0
Perhaps 13.10.2119:09
11. למה אתה שואל? בתגובה להודעה מספר 10
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג