20. היה אפשר להשמיד מזמן את כל הגשרים, המנהרות, המפעלים, תחנות הכוח, שדות התעופה והנמלים בתימן, אבל הדגנרלים והסרבנים לא עושים את זהבתגובה להודעה מספר 1
אפשרויות ניהול
DAD
16.09.2517:07
35. נרדמתיבתגובה להודעה מספר 20
🇾🇪vs 🇮🇱 😴 😌 🛌
אפשרויות ניהול
רק ימין
16.09.2520:56
46. 100++בתגובה להודעה מספר 1
אפשרויות ניהול
ציני
16.09.2516:08
2. כל פעם שולחים מטוסים כדי לתקוף צריף בנמל?בתגובה להודעה מספר 0
תמחקו את הנמל מהמפה.
חסל משחקים.
אפשרויות ניהול
יהודי ישראלי
16.09.2516:10
5. אין לך מושג מה עושים שם…בתגובה להודעה מספר 2
אפשרויות ניהול
Idan
16.09.2516:11
6. אפילו לא צריף.. חתיכות בטון מהרציף כדי לנסות למנוע פריקה וטעינהבתגובה להודעה מספר 2
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2516:11
8. אין פעולה קסומה למחיקת הנמל (אלא אם אתה לא שולל שימוש בנשק גרעיני). צריך לבצע פעולות אכיפה - מה שבפועל לא נעשה עד היוםבתגובה להודעה מספר 2
- רק תקפנו שוב את אותם הנמלים - אבל לא ניסינו למנוע את שיקומם מתקיפות קודמות. לחלופין אפשר להטביע ספינות של מדינות זרות שעוגנות שם (אולי הפעם זה מה שעשינו? - אין לי מושג)
אפשרויות ניהול
ברבור שחור
16.09.2516:15
14. אין דרך אחרת להשבתת נמל. בפועל מונעים את שיקומו ויוצרים מצור ימיבתגובה להודעה מספר 8
אפשרויות ניהול
זבנג וגמרנו
16.09.2516:29
19. אפשר להטיל מצור ימי באמצעות ירי הרתעתי על כל ספינה שמתקרבת לנמלבתגובה להודעה מספר 14
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.09.25 בשעה 16:34 בברכה, זבנג וגמרנו
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2516:38
27. איך תעשה את זה? תעבור לגור שם?בתגובה להודעה מספר 19
אפשרויות ניהול
זבנג וגמרנו
16.09.2516:52
29. אוניות מטען שטות לאט, לוקח להן ימים להגיע לנמל בתימן, לא קשה לזהות אותן ולהכריח אותן להסתובבבתגובה להודעה מספר 27
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2516:56
30. זה דורש נוכחות קבוע בים מצפון ומדרום לנמלבתגובה להודעה מספר 29
לא בטוח שאנחנו רוצים להפעיל פירטייוט ימית .קל להם יותר לעשות זאת לנו ולבנות הברית שלנו ,ובכלל לא בטוח שאנחנו רוצים לגרום להן נזק בזמן הזה. פגיעה פיזית בנמל חוזר ונישנית לדעתי עדיפה ,וכשיש הזדמנות אז פגיעה במטרות איכות כמו ההנהגה ומארות שילטון
אפשרויות ניהול
זבנג וגמרנו
16.09.2517:00
32. לא צריך נוכחות קבועה, האוניות איטיות ואפשר לעקוב אחריהן מרחוק ולהעביר להן מסרים. מצור ימי זו אסטרטגיית לחימה ידועהבתגובה להודעה מספר 30
כל מה שהדגנרלים השמאלנים והסרבנים בסרבלים עשו עד היום לא עובד, הם יודעים לעשות רק סיכולים ממוקדים ותקיפות כירורגיות ואין לזה שום משמעות אסטרגית, שום צבא לא ניצח ככה במלחמה.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2517:31
36. כמה פעמים השתתפת במצור ימי?בתגובה להודעה מספר 32
אפשרויות ניהול
הגרוק
16.09.2521:47
60. אתה מתכתב כאן עם סטיבןבתגובה להודעה מספר 36
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:49
61. ומי זה סטיבן?בתגובה להודעה מספר 60
אפשרויות ניהול
הגרוק
16.09.2521:50
63. סתם איזה שף כושל שמצא סכיןבתגובה להודעה מספר 61
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2517:33
38. מעולם לא נוצח עם ששלט ביםבתגובה להודעה מספר 32
אפשרויות ניהול
הגרוק
16.09.2521:50
64. להזכירך הקרתגנים שלטו בים התיכון ללא עורריןבתגובה להודעה מספר 38
עד שרומא נכנסה לתמונה
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:53
66. הם נעלמו כשנלקחה מהם השליטה ביםבתגובה להודעה מספר 64
אפשרויות ניהול
הגרוק
16.09.2521:53
67. אתה מנסה לשכתב את ההיסטוריה?בתגובה להודעה מספר 66
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:56
70. לאבתגובה להודעה מספר 67
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.09.25 בשעה 22:03 בברכה, נבל עשור
לשאלתך, לא נכון לומר שקרתגו נעלמה. קרתגו הייתה עיר-מדינה חזקה ואימפריה ימית שהתקיימה באזור תוניסיה של היום. היא נהרסה כליל בסוף המלחמה הפונית השלישית בשנת 146 לפנה"ס, אך לא נעלמה מההיסטוריה.
עלייתה ונפילתה של קרתגו קרתגו הוקמה על ידי מתיישבים פיניקים במאה ה-9 לפנה"ס והפכה במהירות למעצמה מסחרית וימית מובילה. היא שלטה על אזורים נרחבים בצפון אפריקה, סיציליה, סרדיניה ודרום ספרד. עושרה הרב ויכולתה הצבאית הפכו אותה ליריבתה הגדולה של הרפובליקה הרומית המתפתחת.
המאבק על השליטה בים התיכון בין רומא לקרתגו הוביל לסדרה של שלוש מלחמות ארוכות ועקובות מדם שנקראות המלחמות הפוניות.
המלחמה הפונית הראשונה (264-241 לפנה"ס): התנהלה בעיקר על השליטה בסיציליה והסתיימה בניצחון רומי.
המלחמה הפונית השנייה (218-201 לפנה"ס): ידועה בעיקר בזכות הגנרל הקרתגי המבריק חניבעל שחצה את האלפים עם פילי מלחמה וניצח את הרומאים במספר קרבות גדולים. למרות הצלחותיו, רומא הצליחה בסופו של דבר להביס אותו ולנצח במלחמה.
המלחמה הפונית השלישית (149-146 לפנה"ס): הייתה הקרב האחרון והמכריע. רומא הייתה כבר מעצמה אדירה ולא יכלה לסבול את קיומה של קרתגו. למרות התנגדות עיקשת, העיר קרתגו הוטלה במצור על ידי הצבא הרומי, נכבשה ונהרסה לחלוטין.
הגורמים המרכזיים להיעלמותה של קרתגו היעלמותה של קרתגו כמעצמה וכעיר עצמאית נבעה משילוב של כמה גורמים מרכזיים, אך הסיבה העיקרית היא ההשמדה השיטתית שלה על ידי הרומאים לאחר המלחמה הפונית השלישית.
התנגשות אינטרסים עם רומא: שתי המעצמות התחרו על שליטה ומשאבים בים התיכון. רומא, שהייתה בתהליך של התרחבות מתמדת, ראתה בקרתגו איום קיומי שיש להסירו. האימרה המפורסמת של המדינאי הרומי קאטו הזקן, "יש להשמיד את קרתגו", משקפת את הגישה הרומית הבלתי מתפשרת.
האסטרטגיה הצבאית: למרות גאונותו של חניבעל, הרומאים הפגינו עליונות צבאית ואסטרטגית לאורך זמן. הם הצליחו ללמוד מטעויותיהם, להתאים את עצמם ולבסוף להביס את קרתגו.
פגיעות כלכלית: המלחמות הממושכות וההפסדים הכלכליים כתוצאה מהן החלישו את קרתגו, שנדרשה לשלם לרומא פיצויים כבדים ששיתקו את כלכלתה.
היעדר תמיכה מבחוץ: קרתגו נלחמה לבד מול רומא, בעוד רומא יכלה לסמוך על בעלות ברית ומשאבים מהשטחים הרבים שכבשה.
לסיכום, קרתגו לא נעלמה אלא נחרבה במכוון על ידי רומא. ההריסות שלה הפכו לסמל של סוף דרכה של אימפריה גדולה, אבל העיר הוקמה מחדש על ידי הרומאים מאוחר יותר והייתה לאחת הערים החשובות של האימפריה הרומית. ההיסטוריה שלה נשארה חקוקה בזיכרון.
האם יש היבטים ימיים להפסד קרטגו
כן, להיבט הימי הייתה חשיבות קריטית בהפסד של קרתגו במלחמות הפוניות, במיוחד במלחמה הפונית הראשונה. קרתגו, שהייתה אימפריה ימית ותיקה, נחשבה לעליונה על הים, אך הרומאים הצליחו להתגבר על יתרון זה באמצעות חדשנות אסטרטגית ובנייה מסיבית של צי מלחמה.
המלחמה הפונית הראשונה 🌊 המלחמה הפונית הראשונה הייתה למעשה מלחמה על השליטה בים התיכון, ומי ששלט בים שלט גם במעברים ובנתיבי המסחר. רומא הבינה במהירות שהיא לא תוכל לנצח את קרתגו על היבשה כל עוד קרתגו שולטת בים ויכולה להעביר כוחות ותגבורות בקלות. בתגובה, רומא, שלא הייתה לה מסורת ימית, בנתה במהירות צי מלחמה גדול בהיקפים חסרי תקדים.
הפטיש והסדן (Corvus): כדי להתגבר על הניסיון הימי של קרתגו, הרומאים המציאו מכשיר בשם "קורבוס" (corvus - "עורב"). זה היה גשר עליה נייד, שהוצב בקדמת הספינה הרומית, שבקצהו היה מחובר וו חד. כשהתקרבו הרומאים לספינה קרתגית, הם הורידו עליה את הקורבוס, וזה איפשר לחיילים הרומאים להיתפס על הספינה של האויב ולהפוך את קרב הים לקרב יבשה, בו הם היו עליונים. הקורבוס היה יעיל ביותר וסייע לרומא לנצח בכמה קרבות ימיים מכריעים, כמו קרב קייפ אקנומוס, שנחשב לאחד הקרבות הימיים הגדולים ביותר בעת העתיקה.
המלחמות הבאות ⚓ במהלך המלחמה הפונית השנייה, קרתגו השתמשה בעיקר באסטרטגיית מלחמת יבשה תחת פיקודו של חניבעל, והתבססה על מסע רגלי גדול במקום על הים. למרות הצלחותיו על היבשה, הוא לא הצליח להשיג שליטה ימית, ורומא השתמשה ביתרונה זה כדי לחתוך את קווי האספקה של חניבעל. בסופו של דבר, רומא השתמשה ביתרונה הימי כדי לפלוש ישירות לצפון אפריקה, מה שאילץ את חניבעל לחזור לאפריקה ולהתעמת מול צבאו של סקיפיו.
לבסוף, במלחמה הפונית השלישית, קרתגו כבר איבדה את רוב כוחה הצבאי, אך השליטה הרומית בים הייתה מוחלטת. זה איפשר לרומאים להטיל מצור ימי על קרתגו ולנתק אותה לחלוטין מכל אספקה או תגבורת, מה שהוביל בסופו של דבר להשמדתה הסופית.
לסיכום, קרתגו הייתה מעצמה ימית, אך חוסר היכולת שלה להתמודד עם החדשנות והנחישות של הצי הרומי היה גורם מפתח בנפילתה. רומא הפכה את הים משדה קרב שבו יריבתה חזקה ממנה, לכלי אסטרטגי ששימש להשגת יתרון מכריע.
אפשרויות ניהול
הגרוק
16.09.2522:00
72. זה כמו לאנוס את ההיסטוריה כדי שתתאים לטענה שלך (שאגב לא מוכחת כאן בשום צורה)בתגובה להודעה מספר 70
אפשרויות ניהול
Stardust
16.09.2522:26
83. אתה שם לב מה כתוב על המלחמה הפונית הראשונה, כן?בתגובה להודעה מספר 70
קרתגו שלטה בים, ובכל זאת הפסידה.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2522:30
87. כתוב שרומי זיהתה את השליטה של קרטגו.בתגובה להודעה מספר 83
מעולם לא נוצח עם ששלט בים גם אם לא תרצה ,זה כך
אפשרויות ניהול
הגרוק
17.09.2509:30
105. חבר, זה בסך סיסמה שהתמכרת אליהבתגובה להודעה מספר 87
ההיסטוריה מוכיחה לך אחרת וזה הוכח לך פה בתגובות ואפילו במידע Ai שצירפת בעצמך.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2509:42
106. אחלהבתגובה להודעה מספר 105
מעולם לא נוצח עם ששלט בים
אפשרויות ניהול
זבנג וגמרנו
17.09.2516:42
128. ''אני יצאתי בחמש''בתגובה להודעה מספר 106
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2522:01
73. לאבתגובה להודעה מספר 64
לשאלתך, לא נכון לומר שקרתגו נעלמה. קרתגו הייתה עיר-מדינה חזקה ואימפריה ימית שהתקיימה באזור תוניסיה של היום. היא נהרסה כליל בסוף המלחמה הפונית השלישית בשנת 146 לפנה"ס, אך לא נעלמה מההיסטוריה.
עלייתה ונפילתה של קרתגו קרתגו הוקמה על ידי מתיישבים פיניקים במאה ה-9 לפנה"ס והפכה במהירות למעצמה מסחרית וימית מובילה. היא שלטה על אזורים נרחבים בצפון אפריקה, סיציליה, סרדיניה ודרום ספרד. עושרה הרב ויכולתה הצבאית הפכו אותה ליריבתה הגדולה של הרפובליקה הרומית המתפתחת.
המאבק על השליטה בים התיכון בין רומא לקרתגו הוביל לסדרה של שלוש מלחמות ארוכות ועקובות מדם שנקראות המלחמות הפוניות.
המלחמה הפונית הראשונה (264-241 לפנה"ס): התנהלה בעיקר על השליטה בסיציליה והסתיימה בניצחון רומי.
המלחמה הפונית השנייה (218-201 לפנה"ס): ידועה בעיקר בזכות הגנרל הקרתגי המבריק חניבעל שחצה את האלפים עם פילי מלחמה וניצח את הרומאים במספר קרבות גדולים. למרות הצלחותיו, רומא הצליחה בסופו של דבר להביס אותו ולנצח במלחמה.
המלחמה הפונית השלישית (149-146 לפנה"ס): הייתה הקרב האחרון והמכריע. רומא הייתה כבר מעצמה אדירה ולא יכלה לסבול את קיומה של קרתגו. למרות התנגדות עיקשת, העיר קרתגו הוטלה במצור על ידי הצבא הרומי, נכבשה ונהרסה לחלוטין.
הגורמים המרכזיים להיעלמותה של קרתגו היעלמותה של קרתגו כמעצמה וכעיר עצמאית נבעה משילוב של כמה גורמים מרכזיים, אך הסיבה העיקרית היא ההשמדה השיטתית שלה על ידי הרומאים לאחר המלחמה הפונית השלישית.
התנגשות אינטרסים עם רומא: שתי המעצמות התחרו על שליטה ומשאבים בים התיכון. רומא, שהייתה בתהליך של התרחבות מתמדת, ראתה בקרתגו איום קיומי שיש להסירו. האימרה המפורסמת של המדינאי הרומי קאטו הזקן, "יש להשמיד את קרתגו", משקפת את הגישה הרומית הבלתי מתפשרת.
האסטרטגיה הצבאית: למרות גאונותו של חניבעל, הרומאים הפגינו עליונות צבאית ואסטרטגית לאורך זמן. הם הצליחו ללמוד מטעויותיהם, להתאים את עצמם ולבסוף להביס את קרתגו.
פגיעות כלכלית: המלחמות הממושכות וההפסדים הכלכליים כתוצאה מהן החלישו את קרתגו, שנדרשה לשלם לרומא פיצויים כבדים ששיתקו את כלכלתה.
היעדר תמיכה מבחוץ: קרתגו נלחמה לבד מול רומא, בעוד רומא יכלה לסמוך על בעלות ברית ומשאבים מהשטחים הרבים שכבשה.
לסיכום, קרתגו לא נעלמה אלא נחרבה במכוון על ידי רומא. ההריסות שלה הפכו לסמל של סוף דרכה של אימפריה גדולה, אבל העיר הוקמה מחדש על ידי הרומאים מאוחר יותר והייתה לאחת הערים החשובות של האימפריה הרומית. ההיסטוריה שלה נשארה חקוקה בזיכרון.
האם יש היבטים ימיים להפסד קרטגו
כן, להיבט הימי הייתה חשיבות קריטית בהפסד של קרתגו במלחמות הפוניות, במיוחד במלחמה הפונית הראשונה. קרתגו, שהייתה אימפריה ימית ותיקה, נחשבה לעליונה על הים, אך הרומאים הצליחו להתגבר על יתרון זה באמצעות חדשנות אסטרטגית ובנייה מסיבית של צי מלחמה.
המלחמה הפונית הראשונה 🌊 המלחמה הפונית הראשונה הייתה למעשה מלחמה על השליטה בים התיכון, ומי ששלט בים שלט גם במעברים ובנתיבי המסחר. רומא הבינה במהירות שהיא לא תוכל לנצח את קרתגו על היבשה כל עוד קרתגו שולטת בים ויכולה להעביר כוחות ותגבורות בקלות. בתגובה, רומא, שלא הייתה לה מסורת ימית, בנתה במהירות צי מלחמה גדול בהיקפים חסרי תקדים.
הפטיש והסדן (Corvus): כדי להתגבר על הניסיון הימי של קרתגו, הרומאים המציאו מכשיר בשם "קורבוס" (corvus - "עורב"). זה היה גשר עליה נייד, שהוצב בקדמת הספינה הרומית, שבקצהו היה מחובר וו חד. כשהתקרבו הרומאים לספינה קרתגית, הם הורידו עליה את הקורבוס, וזה איפשר לחיילים הרומאים להיתפס על הספינה של האויב ולהפוך את קרב הים לקרב יבשה, בו הם היו עליונים. הקורבוס היה יעיל ביותר וסייע לרומא לנצח בכמה קרבות ימיים מכריעים, כמו קרב קייפ אקנומוס, שנחשב לאחד הקרבות הימיים הגדולים ביותר בעת העתיקה.
המלחמות הבאות ⚓ במהלך המלחמה הפונית השנייה, קרתגו השתמשה בעיקר באסטרטגיית מלחמת יבשה תחת פיקודו של חניבעל, והתבססה על מסע רגלי גדול במקום על הים. למרות הצלחותיו על היבשה, הוא לא הצליח להשיג שליטה ימית, ורומא השתמשה ביתרונה זה כדי לחתוך את קווי האספקה של חניבעל. בסופו של דבר, רומא השתמשה ביתרונה הימי כדי לפלוש ישירות לצפון אפריקה, מה שאילץ את חניבעל לחזור לאפריקה ולהתעמת מול צבאו של סקיפיו.
לבסוף, במלחמה הפונית השלישית, קרתגו כבר איבדה את רוב כוחה הצבאי, אך השליטה הרומית בים הייתה מוחלטת. זה איפשר לרומאים להטיל מצור ימי על קרתגו ולנתק אותה לחלוטין מכל אספקה או תגבורת, מה שהוביל בסופו של דבר להשמדתה הסופית.
לסיכום, קרתגו הייתה מעצמה ימית, אך חוסר היכולת שלה להתמודד עם החדשנות והנחישות של הצי הרומי היה גורם מפתח בנפילתה. רומא הפכה את הים משדה קרב שבו יריבתה חזקה ממנה, לכלי אסטרטגי ששימש להשגת יתרון מכריע.
אפשרויות ניהול
Stardust
16.09.2521:00
47. אלה ההוראות שהם מקבלים מממשלת הימין המלא מלא.בתגובה להודעה מספר 32
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2516:41
28. זהו שעד היום לא ניסינו באמת למנוע את שיקום הנמלים - תמיד חיכינו שיתקנו את החורים ברציפים ואז התקפנו שוב.בתגובה להודעה מספר 14
אם נתקוף כלים כבדים (בפרט מכבשים) שינסו לשקם את החורים שפוצצנו ברציפים - אז זאת תהיה אכיפה.
יש גם דרך יעילה יותר להשבית את הנמל - אבל אינני יודע אם היא טובה מבחינה בינ"ל - ולכן כנראה נשללה - פשוט להטביע ספינות זרות שעוגנות ברציפים אלה
אפשרויות ניהול
חמש חמש
17.09.2500:21
102. מטוסים שעוברים מעל הנמל ומפילים עשרות פצצותבתגובה להודעה מספר 8
סטייל מלה״ע השנייה נראה לי היו עושים את העבודה. אם לא היו משמידים את הנמל, לפחות אף עובד לא היה מתקרב לשם. כשמפציצים שעתיים אחרי התרעה, אין לזה שום אפקט. צריך אפקט הפחד.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2500:30
104. הפצצות עיוורות כאלה לא יועילו בדבר. נמלי המטענים המתפקדים הם בסך הכל רציפים מול הים. ההתרעה נועדה למנוע פגיעה בעיקרבתגובה להודעה מספר 102
בספינות זרות העוגנות שם. החות'ים זה ארגון דתי קיצוני ולא איכפת לו ממות אנשיו (בדיוק כמו חמאס רק בגירסה זיידית/שיעית). אם לא איכפת לך לפגוע בזרים (למשל פנמה) - תפציץ את הספינות בזמן שהן עוגנות ברציפים ותשיג חסימה. לא רואה אף אחד שפוי עושה זאת.
הסעודים נלחמו שנים בחות'ים ובפועל החות'ים ניצחו - אתה חושב שכמה עשרות הרוגים בנמלי הים שלהם יטרידו אותם?
אפשרויות ניהול
אש קרה
16.09.2516:09
3. פעם שישית... גלידה עם תוספותבתגובה להודעה מספר 0
רק אחרי שיורידו מטוס עם נוסעים בנתבג ירימו את הכפפות, לא מבין למה מחכים.
אחרי עשות טילים בליסטים ללא סיבה כנגד מדינת ישראל הגיע הזמן להחריב את תימן עד היסוד עם כמה טילים ולא מעבר. ברור לכולם שעם פצצות קונבציונליות לא ממש משיגים את המטרה והם מתחלפים שם כמו גרביים ובונים נמל חדש תוך חודש גג.
אפשרויות ניהול
סיהרא
16.09.2516:10
4. מה שם המבצע? לנחש?בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
TheGhost
16.09.2516:11
9. צעד תימני 3בתגובה להודעה מספר 4
אפשרויות ניהול
יהודי ישראלי
16.09.2516:11
10. הקש בגת? צלילי הכרם? בארות תימן?בתגובה להודעה מספר 4
מה?
אפשרויות ניהול
אומברטו
16.09.2516:24
16. תן לשים תראש עלבתגובה להודעה מספר 4
דיונה
אפשרויות ניהול
מייקי
16.09.2516:31
22. דעסהבתגובה להודעה מספר 4
אפשרויות ניהול
MeniX
16.09.2516:11
7. אני באמת מקווה שפשוט יורידו טילים בכמויות בכל הרדיוס של הנמל, כולל בים.בתגובה להודעה מספר 0
לא לאפשר להם לבנות שוב או להתקרב במשך שבועות לאיזור. אבל בתכלס, האופציה היחידה שלנו להוציא מהתקיפות האלה משהו זה לתקוף את שדות הנפט ושדות הגת. זה כבר יפגע בהם כלכלית, פיזית ונפשית.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2516:17
15. אני לא רואה מה הצעתך תעשה שהחות'ים לא יוכלו לשקם בזמן קצר. אני יכול לחשוב רק על שתי חלופות אמיתיות להשבתת הנמלבתגובה להודעה מספר 7
הראשונה זה הטבעת ספינות (זרות) שעוגנות שם השניה זו פעילות אכיפה אמיתית כנגד שיקום הנמל - כלומר לחורר את הרציפים מחדש ואז לתקוף כלים כבדים שיבואו לשקם את הרציפים (מכבשים וכיוצב)
הפצצות נרחבות בנמל ובוודאי בים לא ישנו הרבה בטח לא לאורך ימים
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2517:32
37. פיזור מוקשים חכמיםבתגובה להודעה מספר 15
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:09
49. מה הם מוקשים חכמים? ואיך זה שונה מהטבעה ישירה של ספינה?בתגובה להודעה מספר 37
אם זה מוקש פסיבי - החות'ים יכולים לשלות אותו וזה גם יכול להסחף בלא שליטה. לא סתם ממעטים היום להתשמש במוקשים אפילו בקרקע. אם יש לנו איזושהי שליטה על המוקש - איך הפעלתו על ספינה זרה שונה מהטבעה ישירה של אותה ספינה בהפצצה?
הטבעה של ספינה שלא ברציף תגרום להרתעה מסויימת של מפעילי ספינות אחרים עם הנזק הבינלאומי הנלווה אבל לא תשתק את הנמל. הטבעת אונייה ברציף תשתק לדעתי בהכרח את אותו רציף - כי יהיה קשה מאוד לפנות את הגרוטאה מהמים ליד הרציף
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:12
51. לא ארחיב .בתגובה להודעה מספר 49
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:21
53. זכותך. בכל אופן אשוב ואדגיש שלדעתי אם כבר מטביעים ספינה זרה - עדיף שהיא תטבע ברציף ותשתק אותובתגובה להודעה מספר 51
לכן אינני רואה יתרון בשימוש במיקוש שלא יבטיח את מיקום הטביעה המדוייק ובוודאי אם האחריות המדינית להטבעת ספינה זרה תחול עלינו בכל מקרה
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:34
54. לא רוצים להטביע ספינות זרותמכדי לא לפתוח עוד חזית עם מדינות אחרות חחקן ידידותיותבתגובה להודעה מספר 53
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:39
55. אז מוקשים גם לא יעזרו - כי כמעט כל הספינות בנמלי החות'ים שטות תחת דגלי מדינות זרות ידידותיות: פנמה, סינגפור, ברבדוס, איי קומורובתגובה להודעה מספר 54
ועוד
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:45
59. לדעתי בכל זאת הכי נכון לפגוע במתקני נמל ותשתיות חשמל ודלקבתגובה להודעה מספר 55
לגרום להם נזק שהתיקון יקח הרבה זמן. זאת מדינה נחשלת וכל תיקון או בעיות טכניות ולוגיסטיות בנמל ובמתקנים אחרים מעמיד אותם בבעיות קשות
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:49
62. לא נותרו מתקנים בנמל לפגיעה. מה שהיה משמעותי הותקף בתחילה. מדובר בסך הכל ברציפים סלולים שהאוניות עומדות במקביל אליהן ופורקותבתגובה להודעה מספר 59
את מטענן ישירות למשאיות החונות על הרציפים באמצעות מנופים שממוקמים על הספינות. פשוט ועובד.
באופן דומה השבתת נמל התעופה בצנעא - זה רק מסלול שמתקנים בו את החורים ונגמר. שם פחות שווה להשקיע כי התנועה האווירית דלילה מאוד וכמות המטען זניחה.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:52
65. כדי לפרוק אוניות יש צורך במתקני נמלבתגובה להודעה מספר 62
בין היתר מנופים. אין טעינת משאיות ישירות מהאוניות ,בטח לא מאוניות גדולות. מנופים זקוקים לתשציות כמו חשמל,פסי תנועה לפעמים ,רציפים תקינים וכו
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:55
69. אז אינך עוקב אחרי מה שהחות'ים עושים. אין להם עגורנים פעילים בנמלים כי הם הושמדו. אוניות המטען שהם מביאים הם כאלה עםבתגובה להודעה מספר 65
עגורנים מובנים - והם בהחלט פורקים את המטען שלהם ישירות למשאיות.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2521:59
71. אוניות גדולות לא מצויידות במנופים שמתאימים לפריקה ישירה לרציףבתגובה להודעה מספר 69
רק כלי שייט קטנים אולי יכולים לעשות את זה והיום כמעט לא משתמשים בשיטה הזאת
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2522:18
80. לא יודע מה אתה מחשיב גדול. לפי מה שראיתי החות'ים עברו לקלוט בעיקר אוניות צובר ומטען כללי (ולא מכולות) מאז תקיפת תשתיות הנמלבתגובה להודעה מספר 71
אוניות אלה מגיעות פורקות ועוזבות. ככל שראיתי מתמונות הספינות שעקבתי אחריהן, יש להן מנופים מובנים. למשל הספינות ATA M, NEW BORN וכן INCE BEYLERBEYI בנמל א-צליף והאוניה SPARROW בנמל חודידה בסביבת חודש יולי
גם ראיתי בניתוחים ומעקב של בן-ציון מקלס תמונות לווין שמאוששות זאת
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2522:25
82. מדובר אולי באוניות קטנות עד 40 מטר שיש להן מנופים עצמייםבתגובה להודעה מספר 80
שיטה פרימיטבית שעברה מעולם התעבורה הימית וקיימת בפינות אפלות מסוג החותים. ולכן פגיעה ברציפים היא נכונה במקרה הזה
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2522:51
91. מעולה. אבל הפגיעה ברציפים מחזיקה ימים בודדים לפני שהחות'ים משקמים אותם. אז פגיעה ברציפים לבד לא טובה.בתגובה להודעה מספר 82
יש לפעול לפגוע בנסיון שיקום הרציפים. כמו שפוגעים בדחפורים בדרום לבנון או כמו שעשינו לאיראנים בזמן עם כלביא כשניסו לפרוץ גישה לתשתיות תת קרקע שהפצצנו וחסמנו
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2522:55
92. בהתחשב במרחק כנראה שזה מה שניתן לעשות.בתגובה להודעה מספר 91
וכנראה שזה מספיק טוב. ההבדל בין טוב לטוב מאוד. שהשאיפה לטוב מאוד גורמת לך לא לעשות כלום. ההסתפקו בטוב מביאה תוצאות
אפשרויות ניהול
Stardust
16.09.2522:56
93. או שזה לא מספיק טוב, אבל חייבים להראות שעושים משהו.בתגובה להודעה מספר 92
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2522:59
94. תראה,ברור לי שאתה הייתה עושה את זה הרבה יותר טוב ,אפילו טוב מאוד.בתגובה להודעה מספר 93
רק להזכירך ,שלפני מספר חודשים היו לנו פערי מודיעין עצומים. רק זמן לא רב אחרי זהההצלחנו להשמיד את כל הצמרת שלהם.אני יודע,לא את כל הצמרת וזההבינוני מאוד. אבל ,כן,יש מי שהיה עושה זאת מאה אחוז הרבה יותר טוב.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2523:09
95. בטוח יש אילוצים למה ניתן לעשות בפרט לאור המחדל המודיעיני וההכנה לטיפול בזירה זאת. רק לא בטוח שמה שנעשה כעת זה מספיק טובבתגובה להודעה מספר 92
אני גם לא משלה את עצמי שבטוח נמצא פתרון בטווח הנראה לעין לאור ההיסטוריה של האזור שם ונסיונות האמריקאים ולפניהם הסעודים להכריע את החות'ים ללא הצלחה, אבל אין לנו ברירה אלא לנסות ולהשתפר.
בקיצור - אפשר לעשות טוב או כמעט-טוב בינתיים כי איננו יכולים להרשות לעצמנו לא לעשות דבר ולשאוף ליותר טוב אחר כך. אבל לא נכון לעשות זאת ולהסתפק בכך.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2523:17
96. ברור שנוח לך להגיד מחדל מודיעיני.מכיר את האנשים האלה.בתגובה להודעה מספר 95
אני מכיר את החוף הזה וכל מתקני החוף כאת כף ידי. יחד אם זאת זאת לא גיזרה כמו לבנון או סוריה ששם תשומת הלב היא יום יומית. זה אזור רחוק הרבה לא קרה שם איסוף מודיעין והכוונת האיסוף נובע מהערכות מצב שנתייות ועיתייות. המודיעין נאסף לפי ציחי"ם למערכת יש יכולת להתרחב לכיוונים חדשים לפי הצרכים המתפתחים,ולמרות עיסוק בשבעה גזרות המערכת עבדה פה יפה ואתה לא אוסף מודיעין על כל העולם ושוב,אני בטוח שישנם אנשים,בעיקר פה,שהיו עושים את זה מצויין
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2523:31
97. סבבה לך שאתה מרגיש בנוח שזה לא מחדל. יש גוף שלטוני ממשלתי בפועל ששולט על שליש מתימן עם אג'נדה דתית רדיקליתבתגובה להודעה מספר 96
האומרת בפירוש "מוות לאמריקה מוות לישראל והקללה על היהודים". גוף שהכריע את הסעודים לכל צורך מעשי - ואין לך ביקורת על זה שלא כיסינו את זה כי המערכת עבדה יפה. עבדה יפה כמו בעזה בהתחלת חרבות ברזל? שם היה ועדיין יש ארגון דתי (אומנם סוני ולא שיעי /זיידי) עם אותה אג'נדה. יש לי המון הערכה לעוסקים במלאכה - אבל לי אין ספק שהיו פה תקלות חמורות.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
16.09.2523:48
98. יש עדיין הבדל עצום באיום מעזה ושם היה מחדל/בגידהבתגובה להודעה מספר 97
אני בא מהמערכות האלה ולגבי תימן אני לא מסכים איתך. ברור לי שכשהחותים אימו על סעודיה זה עניין גם אותנו,אבל צריך פרופורציות בפריסת השמיכה האיסופית. והעבודה נעשית נכון,עוד לווין,עוד יומינט ועוד הצלחות. שוב ,אני בטוח שישנם פה אנשים שהיו עושים את זה הרבה יותר טוב בעובדה הנערכת נדרכה מאפס למאה מהר מאוד וזה אזור בעייתי בהפעלת יומינט. אבל בכל זאת המערכת הביאה תוצאות יפות ומהר. אני בטוח שיש מדינות שיורד להן ריר והיו משלמות הון שיהיה להן מודיעין כזה וייל האוויר שכזה . נכון,לא הכל שושנים ויש עוד נה ללמוד ולשפר. אבל מלהיות חמוץ אף אחד לא ניצח מלחמות גם כשהמצב מאוד קשה,והוא היה מאוד קשה.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2523:57
99. לא אמרתי שאין לנו הישגים מרשימים אפילו מאוד בזירה החות'ית (כמו בשאר הזירות) בהתחשב בתנאי הפתיחה הקשים.בתגובה להודעה מספר 98
אתה יכול לפרש כל ביקורת כ"להיות חמוץ" או לקחת את זה למקום בונה ולהשתפר. אני אגדיר כמחדל כל מצב של ארגון שלטוני או ארגון טרור הקורא במפורש להשמדת מדינת ישראל ויש לו יכולות מוכחות או נבנות אך לא מכינים תוכניות לטיפול בו. החות'ים תמיד דיברו על השמדת ישראל? - כן (זה חרוט על דיגלם מילולית) החות'ים הוכיחו יכולת בליסטית וכטבמ"ים בסעודיה? - כן החות'ים יכולים היו להטיל מצר ימי על אילת? - כן החות'ים קיבלו באופן שוטף סיוע מאיראן? - כן כל זה היה ידוע גם למי שלא בקיא ברזי המודיעין.
"השמיכה קצרה?" - תעלה לדרג הכי גבוה ותבקש עוד משאבים - אם זה מספיק חשוב - תקבל - אם לא תקבל - זה מחדל של אותו דרג
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2500:06
100. טורקיה הופכת בהדרגה למדינה שעלולה לסכן אותנובתגובה להודעה מספר 99
אתה חושב שמישהו אוסף שם מודיעין תשתיות? להבנתי ,אם אוספים זה מודיעין כוונות . מצריים יכולה להפוך למדינת אוויב ,אני בטוח שעוקבים אחריהם ברמת הכוונות מודיעיןהזה עסק מורכב ,ולטעויות שם יכול להיות מחיר יקר
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2500:15
101. לא יודע, אבל שתי המדינות שהזכרת אכן מאוד מפחידות אותי. טורקיה לפחות (בינתיים) לא קוראת להשמדת מדינת ישראל וישבתגובה להודעה מספר 100
לארה"ב איזושהי השפעה עליה. אבל כן צריך גם שם להתעורר. לגבי מצריים - אני בטוח שהיא נערכת למלחמה עתידית עם ישראל לאור ההשקעה העצומה בתשתיות צבאיות בסיסים ותת-קרקע סביב התעלה ובסיני (בטח כנגד לוב/סודן, כן?) תוך הפרה מתמשכת של הסכמי השלום ולמרות מצבה הכלכלי הרעוע מאוד. אז אם אין במצרים איסוף מודיעין תשתיות בעיניי זה גם מחדל (למרות שהם לא קוראים מפורשות כעת להשמדת מדינת ישראל). רק השבוע בועידת דוחה אל-סיסי קרא לישראל מדינת אויב (חרף הסכמי השלום).
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2500:25
103. צריך עינים על הכדור כל הזמן.בתגובה להודעה מספר 101
אני מתנחם בכך שכרגע יש לאמריקיים הרבה מנופים על שתי המדינות האלה. איך זה יגמר ברבות הימים? לא באמת יודע.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2512:37
107. חיפשתי הבוקר נתונים על הספינות שעקבתי אחריהן בעבר בחודידה ובא-צליף והן כולן כמעט אוניות צובר בינוניות אורכן בין כ 180 ל 200 מטרבתגובה להודעה מספר 82
(קצת הרבה יותר מ 40 מטר) ויש לכל אחת 4 מנופים עצמאיים.
הייתה תקופה שעקבתי רבות אחרי הנמלים כדי להבין את יעילות ה"מצור". באיזה שלב נואשתי כי שמתי לב שלמעט ימים בודדים לאחר תקיפות צה"ל הכל חוזר לשיגרה החדשה של החות'ים (כלומר הסתמכות על אוניות צובר כאלה עם מנופים לפריקה ישירה למשאיות על הרציפים)
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2512:40
108. בדרךנכלל מנופיםנכל אוניות כאלה הן לשירות פנימי להעברת מכולות פנימיתבתגובה להודעה מספר 107
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2512:43
109. אינני ימאי אבל אני לא חושב שזה המצב במקרה דנן. גם זכור שמדובר באוניות צובר ולא אוניות מכולות אז אין שם מכולות כללבתגובה להודעה מספר 108
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2512:46
110. אתה צריך להבין שמנופים של אוניה יש יכולת מאוד מוגבלת של מקסימום 4 מכולות לשעהבתגובה להודעה מספר 109
נמל חיפה לא היה משקיע מיליארדים במנופים ככ משוכללים. מה תעשה עם אניה של 2000 מכולות או 10000? בקיצור העולם הזה הלך קדימה וזה מאוד פרימיטיבי לפרוק באמצעות מנופי האוניה. תבדוק איך עובדים בנמל המבורג שם לא מתאפשרת פריקה עצמית בכלל
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2512:59
111. אתה נעול על מכולות. אלה רובן אוניות צובר. עד כמה שראיתי אוניות מכולה כבר לא נפרקות בנמלי החות'ים.בתגובה להודעה מספר 110
ולא שזה אומר הרבה - אבל שאלתי את ChatGPT לגבי רשימה של 6 ספינות צובר לגבי אורכן, מספר מנופים ויכולת פריקה עצמאית קיבלתי לגבי כולן את אותה תשובה עקרונית - כולן היו בערך 200 מטר אורך עם 4 מנופים ויכולת פריקה עצמאית לחוף.
ומתוך המעקב שלי - כולן נפרקו תוך יום או ימים בודדים ואז נכנסה אוניה אחרת. החות'ים עובדים קשה כדי לפצות על הפגיעה בתשתיות הנמל. אבל מצור זה לא.
כבר ציינתי במקום אחר בשרשור שהשבתת העגורנים על החוף פגעה ביכולת הספיקה של הנמלים. אין בזה ספק. בוודאי שהנמל יכול היה לעבוד הרבה יותר מהר ויעיל. אבל עם עבודה קשה ורציפה של החות'ים הפריקה נמשכה ברציפות (לפחות עד אתמול - מאז לא בדקתי) למעט תקופה של ימים בודדים אחרי כל תקיפה.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2513:01
112. אוניות בתפזורת לוקח ימים שלמים לפרוק ובטח לא יום.בתגובה להודעה מספר 111
לעניינו ,כנראה שלאף אחד אין כוונה לפגוע באוניות שנכנסות לנמל ולהסתבך עם הדגל שהן נושאות. יותר נכון לחבל להם בנמל ,ברציפים,במנופים ותשתיות
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2513:09
113. רובם אכן נפרקו תוך מספר ימים. אין כבר תשתיות לפגיעה בנמל מעבר לרציפים העוברים שיקום מהיר מאוד לאחר חירורם. חזרנו לנקודת האפסבתגובה להודעה מספר 112
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2514:05
114. שיקום של רציפים זה לא דבר פשוט ובטח לא מהיר.בתגובה להודעה מספר 113
אבל נדמה לי שמיצינו
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2514:42
115. אולי. או שמא שכמו שגודל האוניות העוגנות בנמלים גדל מ ''עד 40 מטר'' ל 200 מטר - אולי גם הערכת זמן השיקום שלך שגויהבתגובה להודעה מספר 114
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2514:46
116. מיציתיבתגובה להודעה מספר 115
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2514:51
117. אולי אתה לא מבין על מה אתה מדבר?בתגובה להודעה מספר 115
אולי בחיים שלך לא היית בנמל וראית אוניות שפורקוצ עצמאית? פריקה עצמית של אוניות גדולות יוצרות בעיות איזון שלאוניות האלה אין יכולת לפתור באופן אוטומטי . התעבורה הימית כבר לא עובדת בשיטות האלה. אולי רק אניות חופיות קטנות. תמשיך לטעון שראית אניות של 200 מטר פורקות עצמאית ביי
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2514:59
118. אול אני לא מבין. אבל אני בהחלט מתעקש שראיתי אוניות רבות בינוניות כ-200 מטר אורכן (רוב האוניות שנכנסות לחודידה וא-צליף) פורקותבתגובה להודעה מספר 117
נתתי לך במעלה השרשור מספר שמות של ספינות כדוגמה ויש לי עוד רבות בתקופה שעוד עקבתי אחרי אותם נמלים (כולם מאז תחילת "המצור" עליהן). זכותך להתעקש על מה שאתה חושב גם אם זה לא מתיישב עם המציאות בשטח. אני מעדיף הסברים שמניחים את הדעת.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2515:16
119. יש לך לווין פרטי?בתגובה להודעה מספר 118
אני היתי בחיל הים עשר שנים כולל תפקידי ים ומודיעין ראיתי קצת יותר ממך.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2515:35
120. אשריך. אני אדם פשוט אז בעיקר עקבתי אחרי תנועת ספינות המטען בנמלי החות'ים במשך תקופה ארוכה וזיהיתיבתגובה להודעה מספר 119
תבניות של המתנה ממושכת מחוץ לנמל - כניסה ליום (נדיר) עד מספר ימים (בד"כ) ועזיבה. היתה תחלופה יחסית גבוה של ספינות לאורך החודשים שעקבתי למעט בימים הבודדים לאחר התקיפות (שאז גם היתה חסימת מידע פתוח לציבור ממילא).
רוב מוחלט של הספינות (כמובן אינני מדבר על נמל ראס עיסא כאן) היו ספינות צובר. מיעוטן ספינות מטען כללי. בדגימה שבדקתי על כמה מהן הבוקר ועוד הוספתי בדיקה על נוספות לאחר שכתבתי לך - כולן בינוניות של כ 200 מטר וכולן היו עם 4 מנופים עצמאיים.
בנוסף אני עוקב אחרי מספר ערוצים שסיפרו סיפור דומה. אחד מהערוצים הוא ערוצו של בן-ציון מקלס המצויין שאכן מביא צילומי לווין. היו תמונות של החורים ברציפים וגם של משאיות החונות סמוך לאוניות בין החורים בזמן הפריקה. בזמנו הצלבתי את הפריקה לאחת הספינות שעקבתי אחריהן.
יכול להיות שאני סתם קופץ למסקנות - אבל ההסבר המיישב את דעתי של המידע שראיתי הוא תפקוד של אותם נמלים - לא אופטימלי כמו נמל מודרני - אבל עובד ועם אוניות צובר בינוניות.
זכותך לזלזל בדעתי - אבל עד שלא אקבל הסבר אחר מניח את הדעת אני מעדיף להחזיק בה.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2515:43
121. ויש לך לווין?בתגובה להודעה מספר 120
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2515:52
122. לא. טרם זכיתיבתגובה להודעה מספר 121
אפשרויות ניהול
שמואלנ
17.09.2516:16
124. אספתי לך קצת תמונות מסךבתגובה להודעה מספר 122
הנה ניו בורן
יצאה מ א-סליף, תימן (לא יודע מה עשתה שם...)
פרטים על האניה
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2516:42
129. תודה - הנה מידע על יכולת הפריקה של הספינה מ ChatGPTבתגובה להודעה מספר 124
Yes, **the vessel with IMO 9406037 (currently named *NEW BORN*) can unload directly to trucks on the ground**, assuming the port infrastructure supports it.
### Here's why:
---
### ✅ 1. **It is a geared bulk carrier**
* The vessel is equipped with:
* **4 deck cranes** (each with \~30-ton lifting capacity) * **3 grabs (clamshell buckets), each 10 m³**
That means it **does not need shore-based cranes** to handle cargo, making it self-sufficient for loading/unloading bulk cargo such as:
### ✅ 2. **Unloading to trucks is a common operation**
When such ships are berthed at ports **without hoppers or conveyors**, the typical unloading process is:
> **Crane grabs cargo → swings over quay → drops into a hopper or directly into truck beds**
* If there’s **no hopper**, the crane operator can **drop directly into tipper trucks**. * Sometimes temporary **mobile hoppers** are used to help reduce dust and improve accuracy when feeding trucks or conveyors.
---
### 🧱 Requirements at the Port:
To unload directly to trucks, the port must provide:
* **Flat and reinforced quay** to handle truck traffic * Adequate **maneuvering space** for trucks near the ship * **Dust control** systems if handling fine material * Possibly **mobile hoppers** (optional but helpful)
---
### 🚫 Limitations or Considerations:
* **Not ideal for all types of cargo**: fine powders or hazardous materials may require enclosed systems * **Weather**: operations can be disrupted by rain/wind if not protected * **Slower than using dedicated port equipment** for large volumes
---
### ✅ Bottom Line:
Yes, this vessel is **designed to operate in ports without advanced infrastructure**, and **can unload directly to trucks** via its onboard cranes and grabs — a standard practice in many bulk terminals and developing ports.
אפשרויות ניהול
שמואלנ
17.09.2515:59
123. המידע על תנועת אוניות הוא בגדול פומביבתגובה להודעה מספר 121
מרגיש קצת לא לעניין להתעקש שהוא לא יכול היה לאסוף את המידע ממקורות גלויים.
יכול להיות שהוא טועה ויכול להיות שהוא צודק. לטעמי כולנו שקוראים פה באתר צריכים לעודד סקרנות כזאת של אנשים, ולשמוע בראש פתוח מה יש להם להגיד.
כמובן שזכותך לבקש שיציג את המידע שיש לו כאן, ולמעשה אני גם אשמח לראות- אם יש תיעוד.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2516:17
125. תודה. לא שמרתי את המידע כי התייאשתי באיזשהו שלב. בחודש מאי פתחתי אשכול כאן בנושא עם ריכוז ראשוניבתגובה להודעה מספר 123
ואז עקבתי לאורך כמה חודשים עד סוף יולי בערך - כי לא התיישבה לי טענת המצור על נמלי החות'ים עם זה ספינות רבות ממתינות ימים ארוכים כדי להכנס לנמל ולשהות בו מספר ימים רק על מנת לא לפרוק שם סחורה. שמות הספינות בהחלט התחלפו יחסית באופן תדיר לאורך הזמן (אם כי אותם שמות חוזרים מדי פעם). מעט שמות שמרתי בנקודת זמן אחת ביולי מעבר למה שעשיתי במאי אבל לא יותר.
אפשר תמיד לראות את מקבץ הספינות הממתינות בפתחי הנמלים של החות'ים. יש כנראה כמה ספינות חטופות או של החות'ים עצמם - אז לא להתבלבל איתם.
צילומי הלויין של בן-ציון מקלס האירו את עיניי. ראיתי את החורים ברציפים את סתימת חלק מהחורים ברציפים ואפילו משאית חונה לפריקה ליד ספינה שכזאת (אני כבר מתחיל לפקפק - גזלייטינג?). לצערי אין לי יכולת לחפש כי אני משתמש בממשק הדפדפן של טלגרם ולא ביישומון.
אפשרויות ניהול
נבל עשור
17.09.2516:35
126. לא ביקשתי כלוםבתגובה להודעה מספר 123
הוא מראה אניה של מטען כללי שכמעט נעלמה מהעולם,על זה הוא בונה תאוריה שצריך לתקוף את האניות אני טוען שלא נכון לתקוף אוניות בעלות דגלים של נדינות שאנחנו לא מעוניינים להסתבך איתן. ולכן מוטב לתקוף רציפים ומנופי נמל,זה הכל
אפשרויות ניהול
שמואלנ
17.09.2516:39
127. טיעון לגיטימיבתגובה להודעה מספר 126
באופן אישי אני מרגיש שהטיעון הרבה יותר מובן כשאתה מציג את הדברים כך, במקום להתמקד בשאלה האם יש או אין לו גישה למודיעין שאינו פומבי
אפשרויות ניהול
נעצוץ
17.09.2516:53
130. רק שנבל עשור לא דייק במה שטענתי. טענתי שהטבעת הספינות תשתק את הנמל - אבל הסכמתי שזה לא מעשי.בתגובה להודעה מספר 127
אמרתי שלא נותרו תשתיות בנמלים אלו להשמיד פרט לרציפים שהחות'ים משקמים יחסית מהר (מתעלים מחורים שמסתדרים איתם וסותמים אחרים). טענתי שחירור מחודש של הרציפים פחות יעיל מהשמדת נסיונות תיקון הרציפים (בדגש על מכבשים).
נבל עשור טוען שמדובר בספינה שכמעט נעלמה מן העולם? ממליץ לראות מה שפרסמתי במאי ובנוסף יש עוד כמה כאלה מסוף יולי - רשימה חלקית: בחודידה: DSM EVERTON DSM NORWICH DRAGON KHALED A בא-צליף: NIHAT M ATA M INCE MARMARA INCE BEYLERBEYI
אפשרויות ניהול
SmokinKills
16.09.2516:12
11. הפעם זה סופי? אפשר להשתמש בפצצה גדולה?בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
Npl
16.09.2516:13
12. הדובר הצבאי של החות'ים יחיא סריע מודיע כי הם מנסים ליירט את המטוסים הישראליים שתוקפים בשעה זו בתימן.בתגובה להודעה מספר 0
רועי קייס
אפשרויות ניהול
הצד המואר
16.09.2516:14
13. אבוי לנו אם יצליחובתגובה להודעה מספר 12
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
16.09.2516:24
17. ברור שלא יצליחובתגובה להודעה מספר 13
אפשרויות ניהול
SlevinKelevra
16.09.2516:31
21. אתה מתכוון ע''י זריקת כפכף?בתגובה להודעה מספר 17
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2516:35
24. אל תזלזל בהם - יש להם הרבה מערכות נ''מ שהם קיבלו מהאיראנים - עובדה שהם הורידו לאמריקאים הרבה מל''טים יקריםבתגובה להודעה מספר 21
חיה"א נערך לתרחיש כזה - וכלונו תיקווה שכל מטוסינו וטייסנו ישובו בשלום
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2517:05
34. כן, רק שהמלט שהם הפילו משייט במקרה הטוב בשליש מהירות ממטוס קרבבתגובה להודעה מספר 24
אין להם שום אמצעי להוריד מטוס
אפשרויות ניהול
דמבו
16.09.2520:23
44. דוקא יש להםבתגובה להודעה מספר 34
אין להם שום אמצעי להוריד מטוס
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2521:41
56. אחלה, איזה?בתגובה להודעה מספר 44
אפשרויות ניהול
דמבו
16.09.2521:55
68. לצערי אין באפשרותי לפרט, מדובר במידע מסווגבתגובה להודעה מספר 56
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2522:05
75. כל כך מסווג שגם החותים לא יודעים אותובתגובה להודעה מספר 68
הקואליציה של ארהב תקפה שם מספר חודשים ולא היה שום איום על המטוסים שלהם. לא חייבים בכוח, באמת
אפשרויות ניהול
דמבו
16.09.2522:08
77. האמריקאים איבדו כ 20 מל״טים מתקדמים מסוג MQ-9בתגובה להודעה מספר 75
בהנחה ששרתת בצה״ל ונחשפת למידע אודות נשק אויב אתה בוודאי יודע שמידע מסוג זה הוא מסווג (מטעמים מובנים).
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2522:13
78. כתבתי כבר למעלה, אין שום מקום להשוואה בין מלט שמשייט ב350 קמש למטוס קרב שמגיע לפי 4 ויותר אם נדרשבתגובה להודעה מספר 77
מה שמפיל כתבמ לא מדגדג מטוס קרב ואפשר לראות הוכחות לזה כל יום מרוסיה ואוקראינה שמפילים אחד לשני כתבמים עם נקלים לפעמים
שירתתי ביחידה מאוד מובחרת ואני עדיין במילואים ודווקא בגלל זה אני כותב את הדברים האלה. אין להם שום נשק שובר שיוויון וגם אם הם הצליחו להחביא אותו הם בוודאי יודעים שחי"א מכיר אותו. הבמ של צהל ממש גרוע בדיוק בגלל שכל שטות הופכת לזאב זאב וכפועל יוצא באופן ישיר אנשים מתחילים לזלזל ולשפוך מידע לא רלוונטי בטלגרם.
ובפן הכי פשוט, אם היו להם מערכות כאלה, דוצ בחיים לא היה מודיע להם 3 שעות מראש על מתקפה, בקיצור, הכל בסדר
אפשרויות ניהול
דמבו
16.09.2522:20
81. בפברואר 2020 החות׳ים הפילו מטוס טורנדו סעודיבתגובה להודעה מספר 78
במרץ 2015 ייתכן והחות׳ים הפילו מטוס F15 סעודי (הסעודים טוענים שהוא נפל בשל תקלה).
האם מפתיע אותך שלארגון שביכולתו לשגר טילים ל 2,000 ק״מ יש יכולת רלוונטית נגד מטוסים?
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2522:28
84. כמו שכתבתי, אין להם שום דבר שמאיים על חי''אבתגובה להודעה מספר 81
נסיון להשוות עגלה עם כנפיים שמופעל על ידי נגרים למטוסים של חי"א הוא מאוד רדוד. משום מה במספר החודשים שארהב ועוד כמה מדינות תקפו שם מדי ערב שום מטוס לא נפל, מעניין למה...
גם ב2018 בבית הקלפים נפל לנו מטוס, טעות אנוש לא מביאה קרדיט לצד השני.
טיל בליסטי דורש נ.צ ואז שגר ושכח, הוא לא מתמרן. נ"מ מתקדם דורש מכם, תא שליטה וצוות מומחה שיודע לתפעל את המערכת. גם פה, אין שום מקום להשוואה בין הדברים. חבל שאתה הולך לזה
אפשרויות ניהול
דמבו
16.09.2522:40
89. טיל בליסטי ל 2,000 ק״מ היא יכולת נדירה לאין שיעור לעומת טק״א (טילי קרקע אוויר) אפקטיביים מול מטוסי קרבבתגובה להודעה מספר 84
ואם בהשוואות עסקינן - אין באמת מקום להשוואה בין יירוט שהאדים מתאבדים באוקראינה לבין יירוט MQ-9 שמשייט בגבהים של עשרות אלפי רגל. זה נכון שהוא איטי יחסית ואינו מתמרן כמטוס קרב אבל היכולת להפיל מלט שמשייט בגובה 30,000 רגל היא אינה עניין של מה בכך.
סיכומו של עניין, לחות׳ים יש יכולת תיאורטית להפיל את מטוסי הקרב של חיל האוויר. זה לא קרה עד עכשיו כיוון שבחיל האוויר מתייחסים ברצינות לאיום.
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:14
52. חבל שלא ראית את האמצעים שתפסו בספינת הנשק האחרונה שניסו להבריח לחות'ים מאיראן. זילזול ויהירות מולידים טרגדיותבתגובה להודעה מספר 34
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.09.25 בשעה 21:23 בברכה, נעצוץ
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2521:41
57. איזה בדיוק?בתגובה להודעה מספר 52
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2522:02
74. פורסם על ידי CENTCOM בזמנו - אבל את ניתוח התכולה (כולל רכיבים להרכבה) אינני מוצא כעתבתגובה להודעה מספר 57
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2522:05
76. טילים זה נחמד, מה מסכן פה את חי''א בדיוק?בתגובה להודעה מספר 74
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2522:29
85. היה במטען גם רכיבים לטילי נ''מ. אזכיר לך שבתקופת אסד בסוריה ב 2018 הצליחו הסורים להפיל מטוס קרב שלנו בשטח הארץ בטיל SA-5בתגובה להודעה מספר 76
מיושן (מה שהרוסים קוראים אס 200) שבכלל לא מיועד להפלת מטוסי קרב. אומנם לא מדובר באותו טיל בכלל - אבל שאננות יתר (או חוסר תשומת לב בגלל התמקדות במשימת התקיפה במקרה של מטוס הסופה) מוביל לטעויות
אפשרויות ניהול
menahem
16.09.2522:31
88. שוב, השאלה אילו טיליםבתגובה להודעה מספר 85
בבית הקלפים הייתה טעות אנוש (שראיתי את היירוט בעיניים שלי האמת), טעויות קורות, לא מביא קרדיט לאויב עליהם
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2522:47
90. טעויות לא קורות - הן נגרמות. וזלזול זו סיבה עיקרית לטעויות. לא זוכר מה היו סוגי הטילים ואיפה קראתי ניתוח של תכולתבתגובה להודעה מספר 88
התפיסה - אבל ראיתי שם גם טילי נ"מ.
אין לי כח לחפור למצוא - אני זוכר שאבו-עלי אקספרס איתר טילי הגנ"א חדישים (לא מפורקים) מסוג קאא'ם 118 לפגיעה בכטבמ"ים.
אם מעניין אותך ואתה מזהה רכיבים - אתה יכול לצפות בסרטון הארוך יותר של התפיסה - אולי תגלה שם עוד מידע
בכל אופן יש לזכור שלחות'ים יש גם תשתית תת-קרקע מפותחת יחסית בחסות האיראנים שגם האמריקאים לא הצליחו להשמיד המשמשת לייצור עצמאי של אמל"ח (כולל טילים בליסטיים) אז לפעול שם בהנחה שאין איום על המטוסים בעיניי זאת סתם יהירות.
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
16.09.2518:06
41. כי האיראנים הורידו לנו המון מטוסים כשהם חגו מעל שמי טהרןבתגובה להודעה מספר 24
אפשרויות ניהול
נעצוץ
16.09.2521:12
50. זאת היתה מתקפת פתע שלנו אז היה לנו יתרון. וכן היה חשש גדול בחיה''א מהפלות מטוסים אבל לשמחתנו לא באו לידי מימוש. זה לא אומר שצריך לזלזלבתגובה להודעה מספר 41
אפשרויות ניהול
זבנג וגמרנו
16.09.2516:35
25. הם לא יצליחו כי אין שום מטוסים מעל שמי תימן והתקיפה מבוצעת מרחוקבתגובה להודעה מספר 21
אפשרויות ניהול
דמבו
16.09.2520:24
45. לעיתים מרחוק, לעיתים מעל ותמיד תוך סיכון כזה או אחר למטוסיםבתגובה להודעה מספר 25
אפשרויות ניהול
סתם עוד אחד
16.09.2516:27
18. מטרת התקיפה לפי גורם ישראלי - להשבית לחות׳ים את נמל חודידה לעוד מספר שבועותבתגובה להודעה מספר 0
עמית סגל
אפשרויות ניהול
סוף לאדישות
16.09.2516:33
23. מטרת התקיפה נוכחות באזור... שמירה על כושר והרתעהבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
SkyMind
16.09.2516:36
26. זהו נגמר?בתגובה להודעה מספר 0
נגמרה הפירוטכניקה? הם יכולים לחזור בצעד תימני למרק רגל עד שיגור הטיל הבא לנתב״ג?
אפשרויות ניהול
42אמת42
16.09.2516:58
31. פחחבתגובה להודעה מספר 0
בדיחה
אפשרויות ניהול
moto123
16.09.2517:04
33. אודרוב!!!!!בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
חץ_במטרה
16.09.2517:42
39. למה להודיע להם לפני? הם מודיעים לנו לפני??בתגובה להודעה מספר 0
פה גדול ,יותר גדול ,,אוירון..בום
אפשרויות ניהול
פוקס מאלדר
16.09.2518:05
40. כנראה שתי סיבות לתקיפות האלהבתגובה להודעה מספר 0
1. לשמר את המצור הימי - אין מה לעשות זה דורש תחזוקה, כי אפשר תמיד לשקם. כל מה שהחותים יורים יורד מהמלאי ולא מתחדש ככה מאיראן. 2. אימונים ונסיון בחי למבצעים שיגיעו עוד מול איראן.
אפשרויות ניהול
אינבר
16.09.2518:12
42. הדבר היחידי שיכול למוטט אותםבתגובה להודעה מספר 0
זה לשרוף את כל שדות הגת שלהם לא להשאיר פירור ואז הם יכנעו בדוק
אפשרויות ניהול
אלעדי
16.09.2518:30
43. חחחבתגובה להודעה מספר 42
אפשרויות ניהול
Stardust
16.09.2521:01
48. עוד פעם השמדנו לחלוטין את הנמל הזה. לפחות לשעות הקרובות.בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
אישקריות
16.09.2521:44
58. עזוב, פעם עוד היינו מקבלים תמונות וסרטונים, עכשיו גם זה איןבתגובה להודעה מספר 48
אפשרויות ניהול
Stardust
16.09.2522:29
86. מה לא הבנת? השמדהו להם את המצלמות!בתגובה להודעה מספר 58
אפשרויות ניהול
Danos
16.09.2522:15
79. בהצלחה לכוחותינובתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
אריה33
17.09.2516:59
131. תקיפות של ערב רב ללא תועלתבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
oby
17.09.2517:26
132. לפורום ''תקיפות בחודידה''בתגובה להודעה מספר 0