החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום סקופים וחדשות אשכול 920560

מייקל דה סנטה 03.11.2518:15

למרות השקעת מיליארדים בתשתיות הכבישים, עשרות אלפים תקועים בפקקים בכביש 443 לכל אורך שעות היום רק בשל מחסור באיוש עמדות בידוק

כביש 443 הוא אחד מצירי התנועה המרכזיים והעמוסים בישראל. הוא מחבר בין גוש דן, מודיעין והכניסה הצפונית לירושלים, ומדי יום נוסעים בו עשרות אלפי כלי רכב – אזרחים, רכבי ביטחון, תחבורה ציבורית ומשאיות אספקה.
אולם בשנים האחרונות הפך הכביש הזה לסמל של תסכול מתמשך עבור הנהגים — בעיקר בשל הפקקים המשתרכים בשני המחסומים הקבועים שלאורכו: מחסום עופר (לכיוון ירושלים) ומחסום מכבים (לכיוון מודיעין).

בכל מחסום קיימות מספר עמדות בדיקה — במחסום עופר, לדוגמה, יש למעלה מחמש עמדות, ובמחסום מכבים ארבע. אלא שבפועל, כמעט ואין מצב שכלל עמדות פתוחות. גם בשעות השיא רק חלק מהעמדות מאוישות ולעתים קרובות גם בשעות הבוקר וגם בשעות הערב פועלות שתי עמדות בלבד.


זמן שהופך לנזק כלכלי

המשמעות פשוטה אך כואבת: אם כל נהג מבזבז בין רבע שעה לחצי שעה ביום, הרי שמדובר באובדן של אלפי שעות עבודה מדי יום. בשעות הבוקר במחסום מכבים יש פקק קבוע שאורכו כמה קילומטר והוא לוקח בממוצע כרבע שעה.

“אני נוסע בכביש הזה כבר עשר שנים,” מספר תושב מודיעין. “הפקקים במחסום עופר הם כבר לא אירוע חריג — הם חלק מהשגרה. כולם יודעים שזה צוואר הבקבוק של 443, ואף אחד לא מתקן את זה”.

יש לציין כי גם כאשר התנועה בכביש עצמו זורמת היטב, המחסומים יוצרים עיכוב מלאכותי שמבטל את היתרון של הכביש המהיר.


חוסר איוש – נזק של מיליונים

מדינת ישראל משקיעה מיליארדים רבים בשנים האחרונות בשדרוג תשתיות תחבורה: הרחבות כבישים, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית, רכבות קלות ותשתיות חדשות. אך במציאות היומיומית של כביש 443, דווקא חוסר באיוש עמדות במחסומים או מחסור בכוח אדם זמין גורמים לפקקי ענק, שמתרגמים ישירות לנזק כלכלי למשק.

כל עיכוב של עשרות אלפי עובדים בדרכם לעבודה או בחזרה לביתם מצטבר לשעות עבודה אבודות, ירידה בפריון, ובזבוז דלק ומשאבים — תוצאה של בעיה תפעולית פשוטה שניתן לפתור בעלות קטנה מאוד.

ע"פ בדיקה שבצעתי, האחריות על איוש המחסומים היא של משרד הביטחון
inature 03.11.2518:17
1. הפתרון אינו הרחבת הכביש אלא העברת נוסעים לתחבורה ציבורית. בתגובה להודעה מספר 0
וילו הפקעת נתיבים קיימים עבור נת"צ ייעודי.
מייקל דה סנטה 03.11.2518:18
3. רואים שלא קראת, הכביש מצוין ולא נדרשת שום הרחבה בתגובה להודעה מספר 1
המחסומים גורמים לפקקים. ואין שום הצדקה שעמדות בידוק לא פעילות ייגרמו לפקקי ענק לעשרות אלפי אנשים ביום

בגלל שאין כסף לשלם לעוד כמה אנשים או לא יודע למה
Mr W 03.11.2518:34
15. כמה מרגיז שאנשים קופצים לזרוק תגובה סתמית. אפילו בכותרת כבר ברור על מה התלונה. בתגובה להודעה מספר 3
מייקל דה סנטה 03.11.2518:40
24. אם גרמתי לך להגיב כבר היה שווה לפתוח אשכול. געגועים ❤️ בתגובה להודעה מספר 15
Mr W 03.11.2519:39
34. :) בתגובה להודעה מספר 24
מוישי 03.11.2518:39
21. בדיוק בתגובה להודעה מספר 3
פותחים רק 2 עמדות מתוך 4
פקקים איומים ובלתי נסבלים
למרות שיש תכנון ראשוני להרחבת 443 משילת לכיוון המרכז
(דיווחתי על זה לא מזמן,אחפש קישור)

זה לא יעצור את הפקקים
יוסף 03.11.2519:43
36. מצחיק שהם מקשקשים ומתעלמים מהפיתרון הכי יעיל בתגובה להודעה מספר 21
inature 03.11.2519:56
41. תורת הכבישים בתגובה להודעה מספר 3
כביש מזמין בהכרח עוד אנשים שיקנו מכוניות פרטיות ועוד כמה שנים יהיו שוב פקקים. ככה זה עובד בכל העולם.
וגם אם תוספת בודקים תצמצם פקקים לכמה שנים, בסוף הפקקים יחזרו ובגדול יותר ממה שהיה קודם.
Maryland 03.11.2519:30
33. הפתרון הוא פשוט, מניעת נסיעת פלסטינים בכביש והורדת המחסומים... שמחתי לעזור בתגובה להודעה מספר 1
אה, שכחתי בג"צ
udi a 03.11.2519:39
35. זה לא יעזור בתגובה להודעה מספר 33
כמות הפלסטינים הרכובים שעוברים בעופר ומכבים היא מזערית
גם אם יבטלו את נסיעתם בכביש, הגישה מהכביש אל הכפרים תמשיך להיות נגישה רגלית וכאן טמונה הסכנה - מעבר שב"חים ונשק.

מעבר לכך שהבעיה המתוארת רלוונטית לכל המעברים ולא רק לכביש 443.
MeniX 03.11.2521:45
51. הפתרון היא ביטול המחסומים, אבל כדי לעשות את זה, צריך למנוע מפלסטינים לנסוע בכביש הזה. אבל סמוטריץ ובן גביר ימשיכו לקשקש… בתגובה להודעה מספר 1
חנוך בן ישראל 03.11.2521:49
52. אתה כנראה לא נוסע בתחבורה ציבורית. בתגובה להודעה מספר 1
אין שם מקום.
איפה שיש תחבורה ציבורית טובה, הציבור עובר אליה.
הבעיה לא הציבור. הבעיה היא התחבורה.
הרכבת הקלה בירושלים סיוט למי שלא יכול להדחף. אנשים בוגרים לא יכולים לנסוע באוטובוסים, אין מקום לשבת והנהגים נוהגים כאילו זו רכבת הרים.
איך אפשר לבוא בטענות למי שעולה על רכב?

ולגבי הכתבה, זה שטויות שיש מחסור באיוש. אלו חיילים. יש מספיק.
בכוונה לא פותחים את כל העמדות
זופ-ניק 03.11.2518:18
2. אכן סיוט ספק אם יש צורך במחסמים הללו מאחר וכל הכניסות והיציאות מהכפרים על הכביש מאוישים במחסומים כולל מנהרות למעבר בין הכפרים בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 03.11.25 בשעה 18:24 בברכה, זופ-ניק

udi a 03.11.2518:23
4. איוש המעברים ב- 443 אינו באחריות משרד הביטחון, אלא באחריות צה''ל בתגובה להודעה מספר 0
אומנם במקום עובדים מאבטחים אזרחיים תחת "משרד הביטחון", אבל מי שבפועל בודק תעודות ורכבים הם חיילי צה"ל.

יש לאזרח בדחיפות את כל מעברי עוטף ירושלים!!

ממילא החיילים לא עושים את עבודתם נאמנה במעברים וכמויות הנשק והשב"חים שעוברים דרכם.....
מייקל דה סנטה 03.11.2518:25
6. צהל לא כפוף למשרד הביטחון? בתגובה להודעה מספר 4
רשות המעברים להבנתי אחראית והיא בתוך משרד הביטחון
udi a 03.11.2518:28
8. רשות המעברים לא אחראית על המעברים ב- 443. זה בדיוק מה שאני אומר.. בתגובה להודעה מספר 6
יש לאזרח בדחיפות את כל מעברי עוטף ירושלים.
מייקל דה סנטה 03.11.2518:29
9. אוקיי. תומך בכל מה שיעזור לפתור את המצב הלא שפוי הזה שבירוקרטיה וחוזר בכח אדם זניח גורם למה שהוא גורם... בתגובה להודעה מספר 8
udi a 03.11.2518:34
14. לצערי גם במעברי רשות המעברים יש פקקים אדירים, אבל שם זה נובע בעיקר מתשתיות ישנות בתגובה להודעה מספר 9
המעברים נראים באותה מתכונת כמו בזמן הקמתם לפני 20 שנה ולא מותאמים לכמות האוכלוסיה שעוברת דרכם היום.
יש הרחבות שמתבצעות בימים אלה במעברי חוצ"ש ואליהו - העיקריים למרכז הארץ, אבל זה עדיין לא מספיק.

לצערי אזרוח מעברי עוטף ירושלים לא יביא להקלה בפקקים (ייתכן אף להחמרה), אבל לפחות הביטחון יעלה.

כרגע הכביש החדש בשיקוע קלנדיה שאמור להקל בעיקר על מעבר חיזמא לא צפוי להיפתח. הוא היה אמור להיות המעבר הראשון בעוטף ירושלים שישוייך לרשות המעברים, אבל בעקבות המלחמה הכספים הוסתו למטרות אחרות.
RuvenM551 03.11.2520:48
47. המעבר מוחזק על ידי חיילים בתגובה להודעה מספר 4
מעבים מוחזק על ידי חיילים
udi a 03.11.2520:49
48. שזה בדיוק מה שאמרתי.. בתגובה להודעה מספר 47
menahem 03.11.2518:24
5. פשוט חרפה מה שהולך שם בתגובה להודעה מספר 0
מעולם לא ראיתי באף אחד מהמחסומים האלה איוש מלא ולא משנה כמה קילומטרים פקק נגרם בגללם
בן אדם 03.11.2518:26
7. הסיוט האמתי שם זה כל קיפוחי הזכות במחסומים. אפשר להמתין זמן רב, וכל הזמן רכבים נדחפים מימין ומשמאל בתגובה להודעה מספר 0
מייקל דה סנטה 03.11.2518:30
11. אם לא יהיה פקק (ואין סיבה שיהיה) הבעיה תיפתר... בתגובה להודעה מספר 7
זה עוד סיבה טובה למה צריך לטפל בשורש הבעיה שגורמת לעצבים של עשרות אלפי אנשים ולעבירות תנועה
הכוח החלש 03.11.2518:30
10. כל הארץ יש פקקים. תנסו לנסוע מאשקלון צפונה שעווות של פקקים בתגובה להודעה מספר 0
שלא לדבר על אשדוד. הכל פקקים כל הדרך. מדינת עולם שלישי המנוהלת על ידי חבורת אידיוטים.
מייקל דה סנטה 03.11.2518:31
12. חלק גדול מהפקקים העלות של לפתור אותם היא מיליארדים במקרה הטוב בתגובה להודעה מספר 10
פה מדובר על העסקת כמה אנשים בודדים שיפתרו בעיה של עשרות אלפי אנשים. זה כ"כ בלתי נתפס שזה הזוי שבכלל קיים
inature 03.11.2519:58
42. מאשקלון לראשל''צ לגמרי צריך נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית. בתגובה להודעה מספר 10
זו הדרך היחידה לצמצם פקקים לאורך זמן.

מראשל"צ לת"א כבר יש נת"צ.
בשישי_לשישי 03.11.2518:33
13. יכול להיות שיש אינטרס שכל רכב ''יתעקב'' שם רבע שעה כדי שבמידה ויש ארוע יהיה עיכוב לרכב נמלט וכו' והמידע על האירוע יגיע לבודקים לפני הרכב בתגובה להודעה מספר 0
מייקל דה סנטה 03.11.2518:35
17. אם כבר הפוך, כשיש אירוע ויש פקק - סכנת נפשות כפולה ומכופלת בתגובה להודעה מספר 13
בשישי_לשישי 03.11.2518:39
20. כשיש,ארוע השאיפה לעצור אותו כמה שיותר מהר ולא לתת למפגעים להעלם, במחסום אמורים להיות אנשים מיומנים עם נשק בתגובה להודעה מספר 17
מוישי 03.11.2518:41
25. למשל פיגוע הירי במחסום מכיוון מעלה אדומים בתגובה להודעה מספר 17
כשיש אירוע ויש פקק -

המחבלים ניצלו את הפקק הארוך לבצע ירי כשאין שום אפשרות להימלט מהם בגלל הפקק

עריכה 19 הקדים אותי
udi a 03.11.2518:38
19. ההפך המוחלט. מערכת הביטחון עושה כמעט הכל כדי לצמצם כמה שיותר את הפקקים במעברים בתגובה להודעה מספר 13
כדי שחלילה לא יהיה פיגוע כמו הפיגוע בפברואר 24' בפקק במעבר א זעים.

הפחד מאירועים חוזרים כאלה מביא להקלה בפקקים (כן, למרות הפקקים הכבדים - עדיין מדובר בהקלה) במחיר הביטחון שלנו. אני אישית לא מסכים עם השיטה הזאת.
מייקל דה סנטה 03.11.2518:39
22. +1 בתגובה להודעה מספר 19
צוק איתן 03.11.2518:34
16. משתינים עלינו בקשת. בתגובה להודעה מספר 0
דצכ_עדש 03.11.2518:37
18. ומה עם כביש 446 בתגובה להודעה מספר 0
שמאז שאני זוכר את עצמי לא מסיימים לעבוד שם?
מייקל דה סנטה 03.11.2518:40
23. קודם כל עובדים שם... שזה טוב. וזה לא קשור למשהו חלמאי בתגובה להודעה מספר 18
פה מדובר בחלם. עמדות סגורות בכביש שמשגעות אזור שלם
ארבע אותיות 03.11.2518:43
26. רק בישראל יכולים לבנות כבישים במליארדים עם 4 נתיבים ואז בסוף הכביש יש רמזור עם נתיב אחד שמתחלף כל 3 מכוניות בתגובה להודעה מספר 0
כל פאקינג כביש מחדש.

דרך אגב, גם בחוצה שומרון הגדילו ל-5 נתיבים וזה יגיע גם ל-7, אבל אתה עומד בפקק 40 דקות ברגע שחצית את השומר במחסום כי איזה טיפש אחד החליט לעשות שיפוץ כמה שנים והסוף לא נראה באופק בשביל נתץ!
gandalf 03.11.2518:44
27. מה עם הרחבת כביש 6? מה הסטטוס של זה? בתגובה להודעה מספר 0
popay 03.11.2518:53
28. יש סיבה מיוחדת שחלק מעמדות הבידוק לא פעילות ? האם נמסרה תגובת משרד הביטחון? בתגובה להודעה מספר 0
udi a 03.11.2518:58
29. במעברי צה''ל כמו בכביש 443 זה באמת לא ברור.. אני לא חושב שחסרים חיילים שיעמדו ולא יעשו כלום ממילא בתגובה להודעה מספר 28
אפילו בתקופה כשגרתי בבית חורון והייתי עובר בעופר ומכבים כל יום - מעולם לא ראיתי את כל העמדות מאויישות בשום שלב ביום.
popay 03.11.2519:00
30. אני גם רואה את הרבה בכביש הזה , כל פעם עולה לי השאלה למה העמדות סגורות . בתגובה להודעה מספר 29
מוישי 03.11.2519:29
32. הם יכולים לפתוח לפעמים לזמן קצר 3 או 4 עמדות בתגובה להודעה מספר 29
אבל רק לזמן קצר

מה שמוכיח שיש במחסום חיילים
אבל חלקם לא בעמדה....
Zair 03.11.2519:03
31. חוצפה ואין למי לפנות בתגובה להודעה מספר 0
דוד 03.11.2519:46
37. פשוט למנוע מפלסטינים גישה לכביש וככה המחסום יתייתר בתגובה להודעה מספר 0
udi a 03.11.2519:49
38. זה לא נכון, ראה תגובה 35 בתגובה להודעה מספר 37
תנועת פלסטינים מותרת בכביש 443 משנת 2010. המעבר קיים עוד לפני..
מייקל דה סנטה 03.11.2520:18
44. לא חושב שזה לא נכון חד משמעית. אולי היה קודם אבל ברור שבגלל תנועת הפלסטינים הבידוק קפדני יותר בתגובה להודעה מספר 38
וכמות כלי הרכב היום משולשת ומרובעת
udi a 03.11.2520:25
45. כמות כלי הרכב גדולה יותר לא בגלל רכבים פלסטינים בתגובה להודעה מספר 44
בין אם פלסטינים יורשו לנסוע בכביש ובין אם לאו, יש להם גישה מלאה באופן רגלי וזאת הסיבה היחידה שבגללה יש מעבר מלכתחילה.

לנוסעים הפלסטינים יש אישורי כניסה והבידוק קל יחסית.
הבעיה היא הגישה הרגלית - מגיע מסיע שב"ח, עוצר בצד, מעמיס שב"חים/נשק ומתקדם למעבר.

אם רוצים להסיר את המעברים על כביש 443 יש 2 אפשרויות:
1. להפוך את הכפרים בין 443 ל- 1 למובלעת. לגדר את כל 443 ולעשות להם כביש מתחת. בדומה למובלעת בית חנינא/ביר נבאללה בירושלים, שם הם עוברים בשני מעברים תת קרקעיים מתחת לכבישים 45 ו- 436
2. טרנספר.

בחייאת.. מתי בכלל ראית בידוק אמיתי לאחרונה בעופר/מכבים? אין באמת כזה.. ואח"כ מתפלאים איך יש שב"חים בארץ. סקר מקיף מצא כי מרבית השב"חים נכנסים רכובים דרך המעברים ולא באמצעות פרצות בגדר.
מייקל דה סנטה 03.11.2521:06
49. לא ראיתי, אבל בסוף הם עוצרים כמעט כל אוטובוס ועולים, כל מונית ובדרך כלל גם כל אופנוע בתגובה להודעה מספר 45
אז כשיש 10 אלף מכוניות בכביש ההשפעה של זה קטנה, כיום כשיש 40 אלף רכבים על הכביש ההשפעה של זה עצומה
מלול דיגיטלי 03.11.2519:51
39. ושוב התודות לבית המשפט העליון שכפה על המדינה נסיעת פלסטינים ב-433 בתגובה להודעה מספר 0
udi a 03.11.2519:52
40. אין שום קשר לתנועת פלסטינים על הכביש בתגובה להודעה מספר 39
בין 2000 ל- 2010 תנועת פלסטינים הייתה אסורה והמעברים עדיין היו קיימים.
ראה תגובה 35.
מלול דיגיטלי 03.11.2519:59
43. תודה על החידוד בתגובה להודעה מספר 40
בכל מקרה ההחלטה של בית המשפט עלתה בחיי לא מעט יהודים בכביש הזה.
RuvenM551 03.11.2520:47
46. באיוש הוא על ידי החיילים שתופסים שם קו בתגובה להודעה מספר 0
הזיה פשוט הזיה
avizaz 03.11.2521:22
50. LOL כמה פעמים עברתי וראיתי 4-6 חיילים בעמדה אחת הם פשוט עושים צחוק בתגובה להודעה מספר 0
והקטע שהם לא נותנים דוחות לגונבי הנתיבים מהקו הצהוב זה מטורף, זה מה שגורם עוד יותר לפקק
או בעופר אלה שעוברים הכי שמאלה ואז חותכים לנתיב השני מימין.

כל הכביש הזה הוא בדיחה, היום נתקעתי גם בדרך לעבודה וגם בחזרה.
פטריוט 03.11.2521:55
53. כל השבוע האחרון נסעתי משם בתגובה להודעה מספר 0
ובאמת כל פעם חשבתי לעצמי למה לא פותחים עוד עמדות

פקק קילומטר לפני
יחצניק 03.11.2523:38
54. גם מה שקורה בכבישים הבינעירוניים משעה 11 בלילה מצריך וועדת חקירה בתגובה להודעה מספר 0
בשנים האחרונות נהייתה קטסטרופה. סוגרים מקטעים שלמים כבר בשעה מוקדמת ותוקעים אלפים בכל מקטע לחצי שעה ולפעמים עד לבית אתה תקוע במשך שעות בכמה מקטעים. משהו הזוי שעובר בשקט משום מה
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג