החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום בית המדרש אשכול 35863

שליטא 15.10.2515:32

אימרה חסידית יומית ומענייני משיח וגאולה














יום שישי   כג תשרי, שמחת תורה [בחו"ל]   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ברכה, שישי ושביעי עם פירש"י.
תהלים: קח-קיב.
תניא: כד. אהוביי ... ־קלח־ לעין כל.

אין קוראים בתורה בלילה. נ"כ [נשיאת כפים] בשחרית. אין נוהגים לפרוש טלית על ראשי העולים לחתן תורה או לחתן בראשית. גם העולה לתורה אומר חזק חו"נ [חזק ונתחזק].
   בשמחת תורה תק"מ אמר רבינו הזקן: עץ חיים היא למחזיקים בה - אלו בעלי השגה הלומדים תורה. ותומכיה מאושר - אלו בעלי עבודה העוסקים בתורה. מאושר - גליקלאך, כדאיתא בזהר [ח"ג [חלק ג'] נג. ב] אל תקרי מאושר אלא מראשו, דע"י [דעל ידי] עבודתם ממשיכים מראשו היינו מפנימיות הא"ס [האין סוף] ב"ה [ברוך הוא], וכמעלת הרגל המקיים את הראש דוקא.
י
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי - כג תשרי - אסרו חג

*ורוח אלוקים מרחפת על פני המים - זו רוחו של משיח שקדמה לבריאת האור*
'
"כבר בהתחלת הבריאה נאמר (בראשית א,ב) "ורוח אלקים מרחפת על פני המים",

וכדאיתא במדרש (בראשית רבה פרק ב)"זה רוחו של מלך המשיח". ורק לאחרי זה נאמר "ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור".

היינו, שעוד לפני שנברא אור בעולם היתה כבר "רוחו של מלך המשיח".

(מדברי הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, יחידות עם הרה"ג הרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו (זצ"ל), ו' מרחשון ה'תשנ"ב)

להצטרפות ולתרומות - שלחו וואטסאפ ל - 0587703080
לתכנים נוספים:
https://www.chabadwest.co.il
שליטא 16.10.2516:50
1. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0








שבת   כד תשרי, אסרו חג [בחו"ל]   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: בראשית, כל הסדרה עם פירש"י.
תהלים: קיג-קיח.
תניא: וע"כ קבעו ... בלבותם.

מברכים ר"ח מ"ח [ראש חדש מרחשון]. אמירת כל התהילים בהשכמה. יום התועדות.
   הפטורה: כה אמר - ויאדיר.
   ההתוועדות - פארבריינגען - ברבים בכלל, ובשבת או במוצאי שבת בפרט, היא אחת היסודות בדרכי החסידים והחסידות, ופתח ומבוא למצוה היסודית דאהבת ישראל.
   רובא דרובא הנה בכל התוועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא"ח [דברי אלקים חיים] ושישמרו הקביעות, ואשר הלמוד יהיה על מנת ללמוד ולקיים. - והנה כללות ענין ואופן התוכחה מבואר היטב בד"ה [בדיבור המתחיל] ואם רוח המושל [קונטרס למ"ד] אשר ראוי לכל אחד ואחד מאנ"ש [מאנשי שלומינו] ללמדו היטב אדעתא דנפשיה - אמנם הוכחה זו בעת ההתוועדות היא רק על דברים וענינים שאין בהם משום הלבנת פנים ולא כלום, כמו שהי'[ה] מאז ומקדם, אשר איש את רעהו הוכיחו באהבה ובחיבה גדולה.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - כד תשרי

*לימוד וסיום תורה אור ולקוטי תורה - ממהר את ההמשכה בפועל*

"(כדי לפעול ולהביא לימות המשיח צריך לקבל החלטות טובות)...

"ובפרט שמקבלים גם את ההחלטה הטובה ללמוד את כל ספר תורה-אור ולקוטי-תורה, כל חלקיהם עד סיומם.

שעל-ידי לימוד התורה בענינים אלו ממהרים עוד יותר את ההמשכה בפועל."

(משיחת הרבי שליטא מליובאוויטש מלך המשיח, פרשת חי שרה ה'תשנ"ב)
שליטא 17.10.2512:05
2. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום ראשון   כה תשרי   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: נח, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: קיט, אשרי...מצותך מאד.
תניא: כה. להבין ... לדבר מאומה.

עשרה נגונים - מהם תנועות בלבד - מיוחסים לרבנו הזקן שהוא בעצמו חברם.
   המיוחסים לרבינו האמצעי, היינו שנתחברו בזמנו והיו מנגנים אותם לפניו, אבל לא שהוא מחברם. והיתה אצלו קבוצת אברכים מנגנים - וידועה בשם "דעם מיטעלען רבי'ס קאפעלע" [=מקהלתו של הרבי האמצעי] - ונחלקה לשתי פלוגות: בעלי שיר - בפה, ובעלי זמרה - בכלים שונים.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי - כה תשרי

*דרישת הגויים למסירת שטחים - מסימני הגאולה*

"בימים אלה התאספו אומות העולם (שבעים אומות) באופן ד"רגשו גוים ולאומים יהגו",ל טעון לישראל "לסטים אתם וכו", לא רק בנוגע לעזה או שומרון ,אלא גם (ולכל לראש) בנוגע ליהודה כולל ירושלים,
בה בשעה שהכל יודעים את התשובה לטענה זו המפורשת "כל הארץ של הקב"ה היא,הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו....נתנה לנו"(רש"י).

ויש לומר ההסברה בזה שמאורע בלתי רצוי זה אירע דווקא בתקופה שבה רואים ניסים גלוים – על דרך האמור לעיל שהסדר בעולם הוא באופן של העלם וחושך,ורק אח"כ נעשה גילוי האור,

ויש לומר יתירה מזה - שהענין ד "רגשו גוים ולאומים יהגו" גופא הוא מסימני הגאולה, כמו שכותב רש"י ש"רבותינו דרשו את הענין של מלך המשיח".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, פרשת בראשית ה'תשנ"ב)

*מרגישים גאולה*
כשם שניצוץ אש בפשטות אינו גחלים עוממות אלא אש חיה, וכאשר מסיטים אותו לקוצים - הוא מדליק את כל הקוצים והם נשרפים לגמרי, כך גם בכוחו של *הניצוץ* משיח שבכל אחד ואחת להדליק את הקוצים של הגלות, וכל יהודי עושה זאת במקום שליחותו ובכל מקום בעולם - הרי זה מדליק את כתלי הגלות עד ששורפם לגמרי, עד שממילא מתגלה משיח שעומד אחר כתלינו, משגיח מן החלונות, מציץ מן החרכים!
_(שיחת ליל שמחת תורה לפני ההקפות, ה'תשמ"ו)

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*

שבת שלום ומבורך.
שליטא 19.10.2517:10
3. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 19.10.25 בשעה 17:15 בברכה, שליטא


















יום שלישי   כז תשרי   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: נח, שלישי עם פירש"י.
תהלים: קכ-קלד.
תניא: והנה נודע ... ־278־ לארץ.

התורה והמצות מקיפות את חיי האדם מיום גיחו מבטן אמו עד עת פקודתו, ומעמידות אותו בקרן אורה בשכל בריא ובקנין מדות נעלות והנהגות ישרות לא רק בין אדם למקום אלא גם בין אדם לחברו, כי המתנהג ע"פ [על פי] התורה והוראות חז"ל [חכמינו זכרונם לברכה] הוא חי חיים מאושרים בגשם וברוח.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - כז תשרי

*אין ביאור והסבר כלל על עכוב הגאולה*

"..גם כשידע איניש בנפשי' (כל אחד יודע בנפשו) מעמדו ומצבו, שיש אצלו ענינים הצריכים תיקון,

אין זה בסתירה חס ושלום לעדותו של נשיא דורנו
שכבר נשלמה העבודה ועומדים מוכנים לקבל פני משיח צדקנו,

כי העבודה דכללות בני ישראל.. נסתיימה ונשלמה

ואין ביאור והסבר כלל על עכוב הגאולה".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח , פרשת נח ה'תשנ"ב)

*מרגישים גאולה:*
הגילוי וההכרה של אומות העולם במעלתם של ישראל - מתחזק מדור לדור, כשאנו מתקרבים יותר ויותר לגאולה האמיתית והשלימה, שאז יקויים "והלכו גוים לאורך...", "והיו מלכים אומניך ושרותיהם מניקותיך..." ועל ידי הוספה בלימוד תורה ובקיום מצוות, יתוסף בהכרת כל העולם במעלתם ושבחם של ישראל, וכן - שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ועד שלימות הגילוי בזה בגאולה האמיתית והשלימה במהרה בימינו ממש.

*משיח Now!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 20.10.2519:27
4. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0















יום רביעי   כח תשרי   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: נח, רביעי עם פירש"י.
תהלים: קלה-קלט.
תניא: (אלא שבארצות ... עמהם)).

אם בחוקתי תלכו גו' ונתתי גשמיכם בעתם.. לימוד התורה וקיום המצות הם טבעת הקדושין שבהם קידש הקב"ה [הקדוש ברוך הוא] את ישראל להתחייב לזון אותם ולפרנסם.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני - כח תשרי

*הקשת כסימן לגאולה*

"עניין ה"קשת" נעשה מהשתקפות קרני השמש בעננים – היינו שגם הענן העולה מן הארץ נעשה מזוכך עד שמשתקף בו האור דשמש הוי'-

ולהעיר מהשייכות ד"קשת" לגאולה כדאיתא בזהר (פרשתנו עב,ב):

"כד יפקון (כשיצאו) ישראל מן גלותא זמינא(תיראה) האי קשת לאתקשטא.. בגווני נהירין(בצבעים ברורים).. וכדין צפי לי' למשיח, מנלן, דכתיב וראיתיה לזכור ברית עולם ..
ידכר(יזכור) קודשא בריך הוא להאי ברית(את הברית שכרת) דאיהו בגלותא ויקים לה מעפרא,
ההוא דכתיב ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם"..

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב, בהערה 100)
שליטא 21.10.2519:37
5. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0












יום חמישי   כט תשרי   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: נח, חמישי עם פירש"י.
תהלים: קמ-קמד.
תניא: והנה ... האר"י ז"ל.

מברכים ברכת הקשת, ולא כיש מפקפקים בזה.

   לאחד מהבעלי-בתים של העיר מעזיבוש היה ריב עם בן עירו, ותוך כדי שהות במחיצת הבעש"ט בביהכ"נ, הוא צעק שהיה "קורע את יריבו כדג".
   הבעש"ט צוה לתלמידיו לשלב ידיהם ביד חביריהם, ולהתייצב לידו בעינים עצומות. הבעש"ט הניח ידיו הקדושות על כתפי שנים מתלמידיו, אלה שעמדו בסמוך. לפתע נזדעקו התלמידים מתוך אימה גדולה: הם ראו כיצד קורע הוא כדג את יריבו!
   מכאן הוכחה גמורה, שמכל כח - תוצאה ופועל דבר: אם בלבוש חומרי, או רוחני, שאפשר לתופסו רק בחושים נעלים ועדינים יותר.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי - כט תשרי

*מצב העולם והאדם לעתיד לבוא - כמו בתקופת המבול**

"ויהי המבול ארבעים יום על הארץ.. ויגברו המים על הארץ.. ויכוסו כל ההרים הגבוהים תחת השמים"(פרשת נח).

"התוכן הרוחני של עניין המבול- כאשר כל העולם כולו מכוסה במים - שכל הארץ שקועה ב"מי הדעת(לדעת את ה')" באופן שלא תיראה מציאותו של האדם, כי אם רק של "מי הדעת" שבהם הוא שקוע.

ועל דרך מצב העולם לעתיד לבוא, שיהי דומה ל"מבול"(כמים לים מכסים"),

וכדברי הרמב"ם בסיום וחותם ספרו, ש"באותו הזמן.. לא יהי עסק כל העולם אלא לדעת ה בלבד. . שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים",

שלא תורגש מציאותם של האדם והעולם ועד ש"לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב)

ראש חודש טוב ומבורך.
שליטא 22.10.2518:50
6. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0








יום שישי   ל תשרי, א דר"ח   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: נח, שישי עם פירש"י.
תהלים: קמה-קנ.
תניא: והנה נפש ... ־280־ בלא דבור.

הלל: כופלין הודו לה' אחר כל אחד מהג' פסוקים יאמר נא, וגם כשמתפללים ביחיד. - ואברהם זקן גו' זבדי' ישמרני כו' - ג"פ [ג' פעמים].

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי - ל תשרי
א ראש חודש מרחשון

*חודש מר חשון בו עתיד הקב"ה לשלם לו בחנוכת בית המקדש השלישי*

"מובא במדרש שמעוני, שבית המקדש הראשון - נסתיימה בנייתו בחודש מר-חשוון אך לא נפתח עד לחודש תשרי שלאחריו.

ומסיים המדרש - שכפי שקרה במשכן שבנה משה - אז נגמרה מלאכתו בחודש כסלו, אך העמידוהו רק בניסן- ועקב כך נשאר "חוב" לחודש כסלו - אמר הקב"ה עלי לשלם(לחודש כסלו) - ומה שלם לו הקב"ה - חנוכת המקדש בזמן חשמונאים" שאירע בחודש כסלו.

וכן יהיה לגבי חודש מר-חשון: "עתיד הקב"ה לשלם לו" בחנוכת בית המקדש השלישי

על דרך מה ששילמו לכסלו בחנוכת בית שני בחנוכה.

על-פי האמור מובנת גודל מעלת חודש מרחשון, מאחר שבו נפעל בנין בית המקדש השלישי, שמעלתו גדולה ממעלת המשכן, בית ראשון ובית שני, מאחר שהוא בניין נצחי וכו', שזהו דבר שלא היה לעולמים".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת נח התשנ"ב)

*מרגישים גאולה:*
על מנת *להיכנס* לתיבה, ציפה נח לציווי מאת הקדוש ברוך הוא. על מנת *לצאת* החוצה, לא המתין נח לציווי, הוא שלח את העורב, את היונה, ועשה מה שביכלתו על מנת להקדים ולצאת. כך גם אנו, על מנת לצאת מהגלות *נעשה כל אשר ביכלתינו* על מנת להחיש את הגאולה מוקדם ככל האפשר, לא נמתין, וננקוט בפעולות אינטנסיביות לשם כך!

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 23.10.2520:02
7. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0















שבת   א חשון, שר"ח   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: נח, שביעי עם פירש"י.
תהלים: א-ט.
תניא: והנה זלעו"ז ... המעלות.

במנחה - וכן בשני ובחמישי דשבוע הבע"ל [הבא עלינו לטובה] - קורין לישראל מפסוק וירא ה' אל אברם גו'.
   כ"ק [כבוד קדושת] אאמו"ר [אדני אבי מורי ורבי] אמר לאחד על יחידות: מאז שאמר הקב"ה [הקדוש ברוך הוא] לאברהם אבינו ע"ה [עליו השלום] לך לך מארצך גו' וכתיב ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה, הותחל סוד הבירורים. וע"פ [ועל פי] גזירת ההשגחה העליונה האדם הולך למסעיו במקום אשר הניצוצות הצריכים להתברר על ידו מחכים לגאולתם.
   הצדיקים שהם בעלי ראי'[ה] רואים הם באיזה מקום הבירורים שלהם מחכים להם והולכים שמה בעצמם, ועמא דבר, הנה עילת כל העילות וסיבת כל הסיבות מסבב כמה עילות וסיבות שיבואו למקום ההוא אשר שם הוטלה עליהם העבודה בעבודת הבירורים.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - א מרחשון (ראש חודש)

*המסקנה מחשבון הצדק שעושים בשבת זו - גאולה*

"יום השבת קודש פרשת נח הוא הזמן המתאים לחשבון צדק של העבודה בפועל דהשנה החדשה שנמצאים כבר בתוכה - לבחון כל פרט ענייני העבודה דששת ימי המעשה ודיום השבת (הכוללים כל ימי השבוע דכל השנה),על מנת לתקן ולהשלים כל עניני העבודה בפועל ובתכלית השלימות.

והדגשה יתירה בשנה זו: שכיון שהעיד כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו שכבר סיימו את כל ענייני העבודה, כולל גם צחצוח הכפתורים, ועומדים מוכנים ("עמדו הכן כולכם") לקבל פני משיח צדקנו, הרי,

מסקנת החשבון- צדק (חשבון צדק דייקא, חשבון אמיתי) שעושים בימינו אלו,היא,

שתיכף ומיד ממש צריכה לבוא הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש"

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב, אות ט)
שליטא 24.10.2512:25
8. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0






יום ראשון   ב חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: לך לך, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: י-יז.
תניא: ואחר ... ־קמא־ טובא.

משיחת אאמו"ר [הרש"ב] מוצאי ש"ק לך לך תרנ"א: בשנות נשיאותו הראשונות נהג רבינו הזקן לומר ברבים כי "יש לחיות עם הזמן". על-ידי אחיו המהרי"ל [יהודה לייב] גילו זקני החסידים שכוונת הרבי היא: שיש 'לחיות' עם פרשת השבוע ופרשת היום של הסדרה השבועית. לא רק ללמוד את פרשת השבוע בכל יום, אלא 'לחיות' עמה.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי – ב מרחשון

*כוס של ברכה בסעודת הצדיקים לעתיד לבוא*

"סעודה שלישית קשורה עם הגאולה השלישית ובית המקדש השלישי.

כדרשת חז"ל " מאי דכתיב (בפרשת וירא) 'ויגדל הילד ויגמל' , עתיד הקדוש-ברוך-הוא לעשות סעודה לצדיקים ביום שיגמול חסדו לזרעו של יצחק,

לאחר שאוכלין ושותין.. אומר לו (הקב"ה) לדוד(המלך) טול (כוס של ברכה) וברך,

אומר להן אני אברך ולי נאה לברך, שנאמר כוס ישועות אשא ובשם ה אקרא".

(משיחת הרבי שליטא מליובאוויטש מלך המשיח, דבר מלכות וירא ה'תשנ"ב)

שבת שלום ומבורך.
שליטא 27.10.2518:10
9. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0










יום רביעי   ה חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: לך לך, רביעי עם פירש"י.
תהלים: כט-לד.
תניא: והנה המובן ... ־קמג־ בלבד.

ישראל נמשלו לכוכבים המתנוצצים בשמי רקיע, אשר לאורם לא יתעה גם ההולך במחשכי הלילה.
   כל אחד מישראל, בין איש ובין אשה, יש בו די כח מוסרי ורוחני, להשפיע להעמיד גם את מכיריו ומיודעיו בקרן אורה.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני - ה' מרחשון

*ירושת הארץ שלעתיד לבוא ניתנה כבר בברית בין הבתרים*

"ביום ההוא כרת ה' את אברם ברית.. לזרעך נתתי את הארץ הזאת"(פ' לך לך).

"כאשר נתן הקדוש ברוך הוא את ארץ ישראל לאברהם בברית בכן הבתרים,
הוא כבר נתן לו בפועל (באותה ברית) את כל עשר הארצות. לא רק את שבע הארצות- "את החתי וגו'" אלא גם את ג' הארצות- "את הקיני ואת הקיזי ואת הקדמוני"

רק שבגלוי ובפועל "לא נתן להם אלא שבעה גוים והשלשה כו' עתידים להיות ירושה לעתיד"- "בימי המלך המשיח".

אבל הקב"ה נתן הכל מיד בבת אחת (אלא שבקיום העניין בפועל ישנם שלבים)".

(הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת לך לך התשנ"ב, אות ה)


*מרגישים גאולה:*
לך לך... אל הארץ אשר אראך - ההליכה של אברהם לארץ ישראל מסמלת את הליכתם של כל היהודים לארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלימה, זהו ציווי ונתינת כח לכל אחד מישראל ולכלל ישראל: *ללכת מהגלות אל הגאולה*. והכפילות *לך לך* מרמזת על מהירות ההליכה, שהשלימות בזה היא באופן ד"ארו עם ענני שמיא", בקרוב ממש.

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 29.10.2509:29
10. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום שישי   ז חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: לך לך, שישי עם פירש"י.
תהלים: לט-מג.
תניא: אך ... ־קמד־ הכל אחד.

הסדר לאחר מתן תורה הוא: הסרת ערלת הגוף, הלשון, הלב - מעשה דבור מחשבה, אברהם אבינו שהיה קודם מ"ת [מתן תורה] הרי בתחילה הכיר את בוראו - מחשבה, אח"כ [אחר כך] פרסם אלקותו, - דבור, ואח"כ [ואחר כך] מילה - מעשה.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי – ז מרחשון
(אחרון עולי הרגל הגיע חזרה לביתו לאחר עליתו לרגל למקדש בירושליים)
שואלין טל ומטר בארץ הקודש

*מעשה לגאולה: קידוש לבנה(חלק ראשון)*

"סימן לישראל שהם עתידים להתחדש כמותה".

ביאור גודל העילוי דקידוש לבנה, כמאמר רז"ל (סנהדרין מב, א):

"כל המברך על החודש בזמנו כאילו מקבל פני שכינה".. לפי שישראל בגלותן אינן זוכין לראות פני שכינה ורחוקה מקבלתה,

אבל חידוש הלבנה הוא סימן לישראל שהם עתידים להתחדש כמותה לפאר ליוצרם בקיבול פני שכינה".. ולזה כשאנו מברכים על החודש בזמנו שהוא סימן שאנו עתידין להתחדש כמותה, הרי אנו כאילו מקבלין פני השכינה".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות נח תשנ"ב, אות י)
שליטא 30.10.2517:53
11. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0












שבת   ח חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: לך לך, שביעי עם פירש"י.
תהלים: מד-מח.
תניא: ומ"ש ... ־288־ מסטרא דרע.

מצוה לשון צוותא וחבור, והעושה מצוה מתחבר עם העצמות ב"ה [ברוך הוא], שהוא המצוה את הציווי ההוא. וזהו שכר מצוה מצוה, דזה מה שנתחבר עם עצמות אוא"ס [אור אין סוף] מצוה הציווי, זהו שכרו. ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו בטול פנימי אל החכמה ומעלת חכם, בבטול דהעדר תפיסת מקום לגמרי. וכן גם בהרגש החכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, ח"ו [חס ושלום], דזהו מדה רעה - ונחשב בעיניו שאין לו קשר של יחס עמו כלל. והי'[ה] כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מצאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו שמרגיש מציאותו אשר הוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב למציאות אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם האיש הפשוט ביותר. והנמשל מובן.
   ומובן ג"כ [גם כן] אשר ביחס להנ"ל [להנזכר לעיל] אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן ופשוט..

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - ח מרחשון

*מעשה לגאולה: תוספת זהירות והידור בקידוש הלבנה - בבגדים חשובים – ברחוב - ברוב עם - בזמן הנכון - והעיקר בכוונה מיוחדת למהר ביאת דוד מלכא משיחא*

"כשעושים חשבון צדק ובאים למסקנא שאין הדבר(הגאולה) תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו
- צריך הדבר להתבטא בתוספת זהירות והידור בקידוש לבנה, "שהם עתידים להתחדש כמותה", בגאולה האמיתית והשלימה על-ידי דוד מלכא משיחא.

לכל לראש - להיזהר להשתדל בקידוש לבנה בבגדים חשובים ונאים, ברחוב וברוב עם הדרת מלך כולל גם הזהירות בנוגע להזמן דקידוש לבנה שמצינו בזה חילוקי מנהגים ..

ועוד ועיקר - קידוש לבנה מתוך כוונה מיוחדת למהר ולזרז ולפעול תיכף ומיד ביאת דוד מלכא משיחא, על ידי ההוספה והדרישה ובקשה על הגאולה.
כסיום וחותם קידוש לבנה: ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם אמן."

(שיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות נח תשנ"ב)


*מרגישים גאולה:*
מובא בילקוט שמעוני, שבית המקדש הראשון נחנך בחודש מר-חשון, אך נפתח רק בחודש תשרי שלאחריו. וכבר קרה במשכן משה שהסתיימה בנייתו בכסלו והעמידוהו רק בניסן, וכך נשאר "חוב" לחודש כסלו. החוב שולם ב"חנוכת חשמונאי" שארעה בכסלו. "וכן מר-חשון עתיד הקדוש ברוך הוא לשלם לו" בחנוכת בית המקדש השלישי. ואדרבה, בית המקדש השלישי יהיה "כפליים לתושיה".
_(משיחת שבת פרשת נח, ה'תשד"מ)_

*מרגישים גאולה:*
..."לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך", שכל בנ"י - גם אלה הנמצאים לעת עתה בחו"ל [כולל אבות חסידות חב"ד - אדמו"ר הזקן, אדמו"ר האמצעי והצמח צדק (הנמצאים ב"ארצך", "מולדתך" ו"בית אביך"; האדיטש, ניעזשין, ליובאוויטש), וכל רבותינו נשיאינו וכל הצדיקים ובני ישראל שבכל הדורות], הולכים לארץ הקודש, לירושלים עיר הקודש, להר הקודש, לבית המקדש השלישי, לקדש הקדשים, ותיכף ומיד ממש.
_(שיחת שבת פרשת בראשית ה'תשנ"ב)_

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 31.10.2513:03
12. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0














יום ראשון   ט חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וירא, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: מט-נד.
תניא: והנה העליונים ... ־קמה־ עו"ג.

בהיות אאמו"ר [הרש"ב] בן ד' או ה' שנים נכנס אל זקנו ה"צמח צדק" בש"ק פ' וירא והתחיל לבכות, באמרו: מפני מה נראה ה' אל אברהם אבינו ולנו אינו נראה? ויענהו ה"צמח צדק": כשיהודי צדיק, בגיל תשעים ותשע שנים מחליט שעליו למול את עצמו - כדאי הוא שיתגלה אליו הקב"ה.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי - ט' מרחשון

*מעשה לגאולה: לערוך כבר את ההכנות בפועל ל 'לך לך' אל הגאולה*

"כמדובר כמה פעמים שכבר "כלו כל הקיצין" .. שכבר שבו בתשובה.. ולפי כל הסימנים הרי שדורנו הוא דור האחרון לגלות ובמילא דור הראשון לגאולה.

עפ"ז מובן שזהו עניין שהזמן גרמא –

לערוך כבר את ההכנות בפועל ל 'לך לך גו' אל הארץ אשר אראך' תיכף ומיד ממש"

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת לך לך התשנ"ב, אות ו)

שבת שלום ומבורך.
שליטא 02.11.2516:19
13. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0











יום שני   י חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וירא, שני עם פירש"י.
תהלים: נה-נט.
תניא: אבל בצאת ... בע"ח וד"ל.

הרבי (רבינו הזקן) היה מכנה את [עולם] ה'אצילות' - "למעלה". מספרים ש[בהתבטאות] בכתב, מרוב התרגשות, לא היה מסוגל לכתוב יותר מאשר "אצי'".

יום שלישי   יא חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וירא, שלישי עם פירש"י.
תהלים: ס-סה.
תניא: כז. אהוביי ... ־קמו־ נס"ו.

בתו"א [בתורה אור] ד"ה [דבור המתחיל] פתח אליהו [פרשת וירא] בסעיף המתחיל והנה הצמצום: "שבחינת עינים היא מקור בחינת כלים", צ"ל [צריך להיות] "שהם בחינת עינים ומקור בחינת כלים". שם ד"ה [דבור המתחיל] ארדה נא בסעיף המתחיל והנה בזהר: "דפי'[רוש] משוטטים". צ"ל [צריך להיות] "דפי'[רוש] משוטטות".
   לד"ה [לדבור המתחיל] פתח אליהו ישנם הגהות מאאמו"ר [מאדני אבי מורי ורבי] שהתחיל לכתבם בחורף רנ"ב.

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - יא מרחשון

*לעתיד לבוא יחזרו עשרת השבטים האבודים גם מארץ סינים*

"אפילו לאחר כיבוש הארץ, עדיין לא היה בכל הזמנים מצב של "כל יושבי עליה - כל בני ישראל שבאותו הדור,

אבל לעתיד לבוא יהי'ה "כל יושביה עליה - זאת ובנוסף לעשרת השבטים שגלו לפנים מנהר סמבטיון (ויחזרו לארץ לעתיד לבוא).

וכדברי המדרש(במדבר רבה פט"ז, ט):
"לעתיד לבוא הקב"ה מכנסן שנאמר (ישעיה מט) הנה אלה מרחוק יבואו, והנה אלה מהצפון ומים, ואלה מארץ סינים, והגלויות באים עמהם, והשבטים שהם נתונים לפנים מן סמבטיון ושלפנים מן הרי חשך- הם מתכנסין ובאין לירושלים.."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת לך לך התשנ"ב)

*מרגישים גאולה:*
*י"א חשוון - יום הסתלקות רחל אימנו*
לאחר חורבן בית המקדש, כשיצאו בני ישראל לגלות, באו לפני הקדוש ברוך הוא האבות והאמהות, משה רבינו ושאר הנביאים, הפצירו והתחננו עבור עם ישראל. הקדוש ברוך הוא לא קיבל את דבריהם. הוא קיבל רק את דבריה של רחל, שנענתה: "מנעי קולך מבכי... ושבו בנים לגבולם". רחל קשורה במיוחד לגאולה. רחל נטמנה על אם הדרך, כדי שתמיד תוכל לעורר רחמים על בניה בדרכם לגלות ובשובם מהגלות. וזוהי עבודתה של רחל, שבאה יחד עם כל אחד ואחת מישראל, בקיבוץ הגלויות בגאולה האמיתית והשלימה.

*משיח Now*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 03.11.2517:57
14. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום רביעי   יב חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וירא, רביעי עם פירש"י.
תהלים: סו-סח.
תניא: וז"ש ... קודם לברכה.

אחת מתורות הראשונות של רבינו הזקן - ונקראו אז בשם "וערטער" [=פתגמים]: "שמע ישראל" - יהודי שומע, [קולט, ש] "הוי' אלוקינו" - שכוחנו וחיותינו הם למעלה מהטבע, ואשר - "הוי' אחד".

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני – יב מר חשון

*המזבח השלישי והשלימות שבגאולה*

"בפרשתינו מסופר על דבר שלש מזבחות שבנה אברהם אבינו.

וידוע המבואר שהמזבח השלישי הוא כנגד השלימות שתושג בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו.

נמצאנו למדים, שכל עניני העבודה גם בזמן הגלות, צריכים להיות קשורים בתוכן הענין דמלכות דוד, דוד מלכא משיחא.

היינו שגם העבודה דתורה ומצוות ותשובה צריכה להיות חדורה בההכרה הברורה, ששלימות ענין עבודת השם תהי רק לעתיד לבוא (שאז יהיה קיום המצות כמצות רצונך)".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות וירא תשנ"ב)


*מרגישים גאולה:*
עיקר הלימוד וההוראה מפרשת וירא: שכל אחד ואחד מישראל צריך *להשתוקק ביותר* להגילוי דוירא אליו ה' בגאולה האמיתית והשלימה, ולעשות כל התלוי בו להיות ראוי לכך, על ידי זה שכל פעולה ופעולה שלו נעשית באופן המתאים להמעמד ומצב דגאולה האמיתית והשלימה
_(שיחת שבת פרשת וירא ה'תשנ"ב)_

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 04.11.2518:12
15. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0












יום חמישי   יג חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וירא, חמישי עם פירש"י.
תהלים: סט-עא.
תניא: איתא ... ־292־ ועלול כנודע.

הבעש"ט היה לומד עם תלמידיו שיעור בגמרא. אופן הלימוד היה מתוך חריפות וגאונות גדולה, ולמדו את הרמב"ם, אלפס, רא"ש ושאר מפרשים מהראשונים שהשתייכו לגמרא הנלמדת. הבעש"ט היה מתרגם את המילים לאידיש. כשלמדו מסכת ערכין והגיעו למארז"ל (טו, ב): "לשון תליתאי קטיל תליתאי", פירשו הבעש"ט: "לשון הרע קוטל כל השלושה: הממציא, המספר והמאזין; אך זהו בלבושים הרוחניים, שזה קשה יותר מרציחה בגשמיות"!

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי - יג מרחשוון

*לעתיד לבוא יתקיים וירא אליו ה' בתכלית השלימות*

" מהענינים העיקריים דיעודי הגאולה שיתקיים
'לא יכנף עוד מוריך ויהיו עיניך רואות את מוריך'

שזהו ענין "וירא אליו ה" בתכלית השלימות.

ויתירה מזה: "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר גו"(לא רק עיני בשר, אלא הבשר עצמו וכל בשר"),

שיהיה גילוי אלוקות בכל הבריאה כולה".

(משיחת הרבי שליטא מליובאוויטש מלך המשיח, דבר מלכות וירא ה'תשנ"ב)


*מרגישים גאולה:*
ידוע שבכל אחד ואחד מישראל יש ניצוץ מנשמת משיח, בחינת היחידה שבנפש, שהיא מבחינת היחידה הכללית, שהיא נשמתו של משיח. כל אחד ואחת מישראל נקרא 'כוכב' כשמו של משיח, שנאמר: "דרך כוכב מיעקב". תינוקות של בית רבן נקראים 'משיחי' שנאמר: "אל תגעו במשיחי" - אלו תינוקות של בית רבן". ובחינת היחידה, ניצוץ משיח, היא בהתגלות יותר אצל תינוקות.
_(שיחת פ' וירא ה'תשנ"ב)_

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 06.11.2516:11
16. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0















שבת   טו חשון   ה'תש"ד

הפטורה: ואשה - בנה ותצא.

שיעורים:
חומש: וירא, שביעי עם פירש"י.
תהלים: עז-עח.
תניא: והנה יש ... כוכבים.

הנשמה ממתינה למעלה לזמן בו תזכה לרדת לתוך גוף, כי הנשמה חשה כמה מסוגלת לפעול בהיותה כאן למטה. היא מסוגלת להגיע ל"התענג על הוי'". אם-כן, למתי דוחים זאת?



ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - טו מרחשון

*לחיות גאולה: רעב לסעודת לויתן ושור הבר שלעתיד לבוא*

"כל הענינים וכל הפעולות צריכים להיות חדורים בעיני משיח וגאולה,

כולל גם באכילתו ושתייתו שמשתוקק לסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר,

עד כדי כך שגם לאחרי הסעודה נשאר רעב לסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר,

ובמילא, טוען הוא להקדוש-ברוך-הוא שאינו יכול לקיים המצווה ד"ואכלת ושבעת וברכת" לאמיתתה עד שהקב"ה יושיבנו על שולחנו להסעודה דלעתיד לבוא, ותיכף ומיד ממלא הקב"ה בקשתו".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות וירא ה'תשנ"ב)

*מרגישים גאולה:*
בנוסף על כך שקיימת מציאותו של משיח - בניצוץ משיח (בחינת היחידה) שבכל אחד ואחד מישראל - קיימת גם מציאותו של משיח כפשוטו (יחידה הכללית). אילו לא היו מתערבים עניינים בלתי רצויים המונעים ומעכבים - היה מתגלה ובא בפועל ממש!! בימינו אלה - נתבטלו כל המניעות והעיכובים, וכיוון שכן, ישנה לא רק *המציאות* דמשיח, אלא גם *ההתגלות* דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש.

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*
שליטא 07.11.2513:36
17. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0













יום ראשון   טז חשון   ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ח"ש, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: עט-פב.
תניא: כח. למה ... מטה מגונה.

המחשבה היא לבוש ומשרת השכל והמידות. בשעה אשר אין לה שירות בשכל או במידות - גם אז פועלת פעולתה לחשוב ולהרהר, אבל פעולתה לא לבד שאינה תוכנית, אלא היא גם פרועה לשמצה...ומבואר כי סיבת המחשבות זרות או רעות הוא הריקנות בראש; דכאשר השכל עסוק אז יש להמחשבה מה לשרת ואין מקום למחשבות של שטות והבל שאין בהם ממש.

ב"ה
יום שישי - טז מרחשון

*מלך המשיח נמצא בסדום - אורות דתוהו בכלים דתיקון*

"מבואר בחסידות בטעם עונש סדום, שנאבד ונחרב לגמרי, כי הנהגת סדום, (שהיתה) הפיך השלום ואחדות, היא על דרך עולם התוהו.

וזהו גם מה שאמרו במדרש "מצאתי דוד עבדי - היכן מצאתי אותו בסדום",
דלכאורה תמוה, כיצד יתכן שדוד מלכא משיחא יהיה שייך לסדום דוקא?

אלא זהו מצד המעלה הפנימית שבה, גילוי אורות דתהו, ולכן "מצאתי אותו בסדום" דוקא, כי זהו ענינו של דוד מלכא משיחא, שעל ידו יהיה גילוי אורות דתהו (שלמעלה ממדידה והגבלה), אלא שיומשכו בכלים דתיקון דוקא."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - לקו"ש וירא ה'תשנ"ב)

*מרגישים גאולה:*
מובן שכל העניינים והפעולות חדורים בענייני משיח וגאולה, כולל גם באכילתו ושתיתו, שמשתוקק לסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר, עד כדי כך שגם לאחרי הסעודה נשאר *רעב*. במילא טוען הוא להקב"ה שאינו יכול לקיים המצוה ד"ואכלת *ושבעת* ובירכת" *לאמיתתה* עד שהקב"ה יושיבנו על שולחנו דלעתיד לבא. ותיכף ומיד ממלא הקב"ה בקשתו.

*משיח נאו!*
*פ'לאות ו'נגאלים*


שבת שלום ומבורך.
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג