גפני נגד בן גביר: ''פוגע בקדושת הר הבית ומסית את כל העולם נגד העם היהודי''
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בצל עלייתו להר הבית אתמול. בביטאון מפלגת דגל התורה "יתד נאמן" נכתב כי ח"כ גפני תקף ש"בן גביר פוגע באופן חמור בקדושת המקום, מסית את כל העולם נגד העם היהודי וגורר לשפיכות דמים".
מתקפה ליטאית חסרת תקדים נגד השר בן גביר של הביטאון הליטאי; עמוד שער בערבית לאחר שלפני יותר משבוע עורכי הביטאון הליטאי עוררו סערה בשער חריג ביותר נגד השר בן גביר שעלה להר הבית ועורר פרובוקציות, הפעם הם הקצינו את הקו עוד יותר ובשער חריג ביותר שנועד לעיני העולם, נכתב בשפה הערבית נגד השר בן גביר, ש"חוזר על קיאו, ומסכן את תושבי ארץ הקודש" | כל הפרטים (חדשות חרדים)
1. צודק. אם לא הובנתי, כוונתי לדברי גפני. אסור לעלות להר הבית נקודה!בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.12.24 בשעה 03:21 בברכה, הדבר תלוי בי
גם מסתכן באיסור כרת.
אין שום מצוה בתורה שמחייבת לעלות להר הבית, ועוד להסתכן בכרת או בספק כרת.
אני לא מצליח להבין את זה.
לא יודעים להבדיל בין ארץ ישראל כולה וירושלים לבין הר הבית. הר הבית זו מדרגה אחרת לגמרי. אפשר לשכתב את פסיקת גדולי עולם בכל הדורות אבל זה לא ישנה את העובדה הפשוטה שכל עם ישראל בכל הדורות ידע אותה, הר הבית זה "רמה אחאר לגמרי של קדושה.
כואב הלב...
אפשרויות ניהול
the hawk
27.12.2403:15
3. האחריות גם עליו ועל רבניו ששלחו אותו להיות שותף לממשלה מסוכנת זו. אסון המירון היה אות אזהרה ראשונה, 7 לאוקטובר - אזהרה שניהבתגובה להודעה מספר 1
רק חמור מתעלם מהמגמה. התקציבים והקצבאות מעוורים עיני חכמים
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2403:39
9. חחחח מה לך ולדת שפתאום התחלת לזרוק פה דברים ברמת הדת? כמו האלה שתולים בכל מקום על חשיבות פדיון שבויים ובכיפור פותחים שולחן כמו בנאפיס חחחבתגובה להודעה מספר 3
אפשרויות ניהול
shabor
27.12.2403:42
12. כשיש פוזיציה הם ירתמו גם את מפלצת המרק המעופפת....בתגובה להודעה מספר 9
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2403:44
14. אני גם מתרעם על כאלו שיוצאים עליו באמת כי האמונה שלהם אומרת שאסור, מה דעתו של רב כזה או אחר שכן מתירים לעלות פתאום לא נחשבת?בתגובה להודעה מספר 12
זה לא נחשב לביזוי תלמידי חכמים? כ"כ החלטיים שמבטלים את דבריהם של רבנים רבים.
אפשרויות ניהול
דמו
27.12.2405:49
36. ספגטי ....בתגובה להודעה מספר 12
אפשרויות ניהול
the hawk
27.12.2403:46
16. אם אתה בעניין של להסיט את נושא האשכול, תדאג קודם אתה לקיים את המצוות ואל תדאג לאחרים. נסה להתחיל עם שמירת שבת קודשבתגובה להודעה מספר 9
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2403:48
20. אני לא טענתי מעולם שאני אדם דתי, רק מצחיק לראות מישהו שלא שרותם את הדת וההלכה שהוא לא מאמין בה לטעון טיעון לוגי, זה קצת מגוחך תודהבתגובה להודעה מספר 16
אפשרויות ניהול
אוש
27.12.2413:46
78. שבת היום?😱בתגובה להודעה מספר 16
אפשרויות ניהול
חיליק
27.12.2403:47
17. אתה מזלזל בבורא עולם?בתגובה להודעה מספר 9
לא ממלליץ
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2403:49
22. תכווין אותי איפה הזלזול, תודהבתגובה להודעה מספר 17
אפשרויות ניהול
omegalul
27.12.2404:11
27. לאיים על אחרים בשם חבר דמיוניבתגובה להודעה מספר 17
פחד אלוהים
אפשרויות ניהול
Ron
27.12.2403:48
19. בול.. שזה משהו לטובתם הם פתאום דתייםבתגובה להודעה מספר 9
אם זה הפוך זו הדתה וזה חשוך.. אלו החבר'ה הכי גרועים
אפשרויות ניהול
נאקימה
27.12.2403:49
21. כנראה ששמאלנים יהודיםבתגובה להודעה מספר 9
איך מכונת הרעל משבשת אותכם
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2403:51
23. מה הקשר? רוב אנשי השמאל יהודים אבל חלק גדול מהם לא דתיים, אתה לא יכול לטעון טיעון הלכתי כדי להוכיח נקודה מבלי להאמין בו, ולכן אני לא נוהגבתגובה להודעה מספר 21
לעשות כאלה
אפשרויות ניהול
זבנג וגמרנו
27.12.2403:58
24. +1בתגובה להודעה מספר 23
אפשרויות ניהול
רק ימין
27.12.2408:10
53. 100+בתגובה להודעה מספר 23
אפשרויות ניהול
נאקימה
27.12.2409:13
62. כל מי שמכיר יהדות וכרת זה משהו אפילו ברמה קבליתבתגובה להודעה מספר 23
כנראה הבחור יודע משהו
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2409:20
64. אז אתה טוען שכל רשימת הרבנים הזו, הם בעצם לא מכירים יהדות:בתגובה להודעה מספר 62
Article Image מי בעד מי נגד? יהודים בהר הבית (פלאש90) מי בעד? מי נגד? רשימת הרבנים האוסרים ומתירים עלייה להר הבית Author Image הרב שלמה אבינר 04.02.15 | 12:44 | 98 תגובות על רקע המחלוקת בין הרבנים על עלייה להר הבית מפרסם הרב שלמה אבינר את רשימת הרבנים המתירים ורשימת הרבנים האוסרים עלייה להר. הרשימה המלאה
כאשר יש חילוקי דעות בין רבנים, נפסק בשו"ע חו"מ כה שהולכים על פי רוב מנין ורוב חכמה, כלומר רוב הכמות וכן עפ"י החכמים הכי גדולים.
מתירים עלייה להר הבית
הג"ר דב ליאור
הרב יוסף אלבום
הרב ישראל אריאל
הרב משה ביגל
הרב אליהו בלום
הרב יצחק ברנד
הרב שלום גולד
הרב אבי גיסר
הרב אוריאל גנזל
הרב שמואל דוד
הרב דוד דודקביץ'
הרב צפניה דרורי
הרב רא"ם הכהן
הרב ארל'ה הראל
הרב אליעזר ולדמן
הרב אליהו רחמים זייני
הרב איל יעקובוביץ'
har kruz l2 הרב דניאל כהן
הרב אלישמע כהן
הרב נחמן כהנא
הרב אליקים לבנון
הרב יצחק לוי
הרב חיים לויק
אפשרויות ניהול
נאקימה
27.12.2409:25
66. אני לא טוען היום כל אחד מנכס את הדת לצרכיו יש קוים כלליים ומנהגים שקשורים לזרם או תפוצהבתגובה להודעה מספר 64
אם תשאל אותי אני עליתי וגם היום הייתי עולה כי על הר הבית אתה מרגיש את הנוכחות של השם יתברך אבל אם המצב יצור סכנה לאחים שלי אז הייתי מתלבט אם לעלות
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2409:30
67. זה כבר עניין אחר, אבל גפני נגיד במקרה הזה מבטל דעות של רבנים אחרים, אמנם אני לא דתי אך יש לי רקע כזה, לא אומרים ''עשה לך רב וקנה לך חבר''?בתגובה להודעה מספר 66
אז למה דעתם של רבנים חשובים בציונות הדתית נרמסת ע"י דעתם של זרמים חרדיים רבים?
אפשרויות ניהול
נאקימה
27.12.2410:03
68. כמו שאמרתי כל אחד ומנהגיו - אין לאף אחד בעלות על הדת וביחוד על הקשר לשםבתגובה להודעה מספר 67
ההורים שלי עלו מעירק ושם כיפה לא היו שמים על הראש רק הרבנים היו שמים כיסוי ראש
אפשרויות ניהול
להכות בברזל
27.12.2410:04
69. אז אנחנו מסכימים סה''כ 🙃בתגובה להודעה מספר 68
אפשרויות ניהול
ThelizardKing
27.12.2413:13
75. הגישה הדיכוטומית היא הבעייתית פהבתגובה להודעה מספר 9
אפשר בהחלט להעריך ולחזק ערכים אשר אפיינו או היו חשובים לעם שלנו במהלך ההיסטוריה גם מתוך תפישה חילונית, כל מה שצריך זה הרעיון שהערך הגיע מהעם (בני אדם) ולא מאלוהים. לעומת זאת מצוות הלכה בעולם החומרי שאינן ציוויים מתחום המוסר אינם יכולים להיות מוצדקים מתוך תפישה חילונית. יש את הפרקטיקה הדתית (הלכה) ויש ערכים/עקרונות מוסר שמטבעם מבטאים רמה רוחנית גבוהה יותר.
אפשרויות ניהול
כבודו
27.12.2403:45
15. חחח תנסה להשלים את המשפט, שמע ישראל...?בתגובה להודעה מספר 3
אפשרויות ניהול
ככה וכיחי
27.12.2405:00
32. צריך לבנות את בית המקדש עוד היום לא צריך רב גדול כדי להבין את זה רק להיות יהודי שחזר לארץ ישראלבתגובה להודעה מספר 3
אפשרויות ניהול
מוישי
27.12.2405:43
34. מותר לעלות להר הביתבתגובה להודעה מספר 3
פתאום פסלת את הרבנים שמתירים לעלות?
זו שתלטנות וסתימת פיות
אפשרויות ניהול
פשטות
27.12.2407:34
46. כאשר רוב מוחלט בפער ענק של הפוסקים המוכרים בעולם הפסיקה כותבים כך הרי זו ההלכה. כך מקובל בעולם היהודי מאז ולתמידבתגובה להודעה מספר 34
וכאשר מיעוט קטן ורובו הגדול של פוסקים שלא מוכרים בעולם הפסיקה מתיר לעלות להר הבית. שום יחצנות לא תכשיר את האיסור. ואם נדבר על חוצפה וסתימת פיות הרי שהטענות של המתחרים לעלות להר מעלות דופי והשמצה מכוערת של כלל הפוסקים היהודים. תוך טענות מטופשות על פסיקה שקרנית שנובעת משיקולים לא ענייניים. בדיית והעקמת ההלכה המצאת סיפורים היסטוריים והמון יחצ. שום יחצ לא ישנה את הפסיקה של כל גדולי ישראל לאורך הדורות ומכל המגזרים. אסור לעלות להר!
אפשרויות ניהול
שילי
27.12.2407:48
49. כך טענו הרבנים ב1933 כשאסרו על עליה לארץ ..ראינו את התוצאות..המיעוט שכן קרא לעלות לארץ דווקא צדקבתגובה להודעה מספר 46
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.12.24 בשעה 08:40 בברכה, שילי
אפשרויות ניהול
shabor
27.12.2407:50
50. בוא נעשה קצת סדר. לאורך כל הדורות (ומפורט לך לעיל) עלו יהודים להתפלל בהר הבית.בתגובה להודעה מספר 46
תנסה למקם כרונולוגית - מתי יצא איסור הלכתי גורף לעלות להר הבית?
אפשרויות ניהול
פשטות
27.12.2407:28
44. כמה טיפשות יכולה להיות בתגובה אחת. גם מירון וגם נובה ממש לא ציבור הבוחרים של גפני. כך שמבין כל העולם לקשור דווקא אליו? נו שויןבתגובה להודעה מספר 3
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.12.24 בשעה 08:08 בברכה, פשטות
ואם השטות הזו שמות של קדושים מצביע על טעות של השליחים בכנסת, דווקא ההוכחה במקרה הזה הפוכה. וגפני פועל נכון...
אפשרויות ניהול
ש-י-ח
27.12.2408:01
52. חחחח מילא תעשה את זה כמו שצריךבתגובה להודעה מספר 3
יצאת פיתה
אפשרויות ניהול
shabor
27.12.2403:41
10. אתה רציני? ראשית, יש מקומות שהם בוודאות לא כרת. שנית, גדולי ישראל לאורך כל הדורות עלו להר הבית. שלישית, יש רבנים המתירים עליה למקומות אלו.בתגובה להודעה מספר 1
37. במשך דורות עלו להר הבית גדולים בתורה ויהודים פשוטיםבתגובה להודעה מספר 1
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.12.24 בשעה 06:38 בברכה, זה אומר
עדויות כתובות מתוך ערך וויקיפדיה על 'עליית יהודים להר הבית':
"בתלמוד הבבלי ובמדרשי חז"ל יש התייחסויות מפורשות לכניסת תנאים להר הבית ולמקום המקדש לאחר החורבן. למשל באליהו רבה, מדרש המתוארך, לפי דעות שונות, בין המאה השלישית והעשירית לספירה:
פעם אחת נכנס רבי צדוק לבית המקדש וראה את בית המקדש חרב... שוב פעם אחת נכנס רבי נתן לבית המקדש, ומצא בית המקדש חרב וכותל אחד עומד.
— אליהו רבה פרשה כ"ח
בנוסף, בתלמוד הירושלמי מובאת משם רבי פינחס, דור רביעי-חמישי לאמוראי ארץ ישראל, עדות ראייה לפיה החכמים חולצים נעליהם תחת המשקוף של שער הר הבית (לצורך כניסה להר).
תת-קרקעי בהר הבית, שמכונה בשם "המערה" באיגרות שנמצאו בגניזה הקהירית.
השערת דינור בנושא בית כנסת בהר
ההיסטוריון בן-ציון דינבורג (דינור) פרסם בשנת תרפ"ט (1929) בכתב העת "ציון" מאמר ובו העלה השערה לפיה בתקופה המוסלמית המוקדמת בארץ ישראל, למן המאה השביעית לספירה ועד לכיבוש ירושלים על ידי הצלבנים בשנת 1099 לסירוגין, היה קיים בהר הבית בית כנסת שבו התפללו יהודים.
לפי דינור, שתי רעידות אדמה גדולות שהחרידו את ארץ ישראל בשלהי שנת 1033 ובראשית 1034 עשו שמות גם בבית הכנסת המחודש. המערה המשיכה לשמש כבית הכנסת עד לחורבן הגדול, המוחלט, של קהילת ארץ ישראל עם הגעת מסעי הצלב בשנת 1099. דינור משער כי בעדותו של הרמב"ם על עלייתו להר הבית (להלן) כוונתו היא למקומו של בית כנסת זה, שהיה בשטח ההר, ונחרב שנים לא רבות קודם לכן.
השערותיו של די-נור שנויות במחלוקת, וכבר לאחר פרסומן העירו אלעזר ליפא סוקניק והיסטוריונים נוספים שלפי פרשנותו הכתבים שציטט מתארים בית כנסת עתיק, אבל סביר יותר להניח שהם תיארו את כיפת הסלע, שהתמוטטה ברעידת אדמה בשנת 1016 ונבנתה מחדש חמש שנים לאחר מכן. כמו כן, חפירות ארכאולוגיות שנעשו בהר הבית במאה ה-19 לא מצאו ממצא ארכאולוגי כלשהו שיתמוך בהשערותיו.
עליית הרמב"ם להר הבית
ברשימה המיוחסת לרמב"ם ניתן להבין שבגיל עשרים ושבע הוא עלה להר הבית והתפלל שם:
ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו ביום חמישי, ששה ימים לירח מרחשון... הימים האלו... נדרתי שיהיו לי כמו יום טוב ותפילה ושמחה בה' ואכילה ושתייה. אלהים יעזרני על הכל, ויקים לי 'נדרי לה' אשלם' אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה ובחורבנה, כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה מהרה אמן.
— אגרות הרמב"ם, כרך א', עמ' רכ"ו ועמ' ר"ל, בתרגום הרב יצחק שילת
עדות זו מצטרפת לאיגרת אחרת לרבי יפת הדיין, שבה הרמב"ם ציין ששניהם, יחד עם אביו ואחיו של הרמב"ם, "ארבעתנו הלכנו בבית ה' ברגש", הלשון אשר בה משתמש הרמב"ם במשנה תורה לתיאור ההליכה בעזרה: ”וכל הנכנס לעזרה יהלך בנחת בְמקום שמותר לו להיכנס לשם, [...] ומהלך באימה ויראה ופחד ורעדה, שנאמר: 'בבית אלֹהים נהלך ברָגש'.”
רבים כתבו שלא ייתכן שהרמב"ם נכנס לתוך מקום בית המקדש, דבר האסור בטומאת מת גם לפי פסק הרמב"ם בעצמו בספר משנה תורה. מנגד, אחרים מסבירים שכוונת הרמב"ם היא שהוא נכנס להר הבית המותר בכניסה בטומאת מת, אך לא למקום המקדש עצמו, ושם עמד נוכח חורבות "הבית הגדול והקדוש". יש שהסבירו שאין הכוונה להר הבית אלא לבית כנסת גדול בירושלים. הם הביאו כראיה לדבריהם את דברי המהרי"ק: ”ויהי כהיום אשר קרה מקרה, כי בעוונותינו הרבים פרש צר על בית־הכנסת שבירושלים, וניתץ את 'הבית הגדול והקדוש'.” הרב עובדיה יוסף הביא בשם רבי יעקב חי זריהן שכוונת הדברים לבית הסמוך להר הבית הקרוי 'מדרש שלמה'.
הוא בית הטבילה לכהנים, ושמה שער שכנגדו בכותל מערבי.
הרדב"ז פסק על פי המסורת כי מקום קודש הקודשים הוא בכיפת הסלע והזכיר היתר שבזמנו נאסר על היהודים להיכנס לשטח ההר ותחת זאת היו עולים על עליות מסביב או נכנסים חלקית להר דרך מנהרות. וכתב:
”מ"מ יש לי לתת טעם למנהג שנהגו כל העולם לעלות באותם עליות לראות משם את הבית כלו ולא שמענו ולא ראינו מי שמיחה בידם”
כך טוען האדמו"ר מקלויזנבורג, רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם, מחבר שו"ת דברי יציב:
”גם בנוגע להר הבית והמקומות הקדושים סביב, שבדורות הראשונים לא היה מי שיעכב בעד בני ישראל את הכניסה אליו, והיו מי שעלו להתפלל בהר הבית עד הגבול שהיה ידוע להם בבירור ששם מותר לטמאי מתים לגשת ולהתקרב, וכפי שמעיד הרמב"ם באיגרתו.”
התקופה הממלוכית והעות'מאנית
במשך למעלה מ-700 שנה שבהן ירושלים הייתה תחת כיבוש מוסלמי, שקבעו שהכניסה להר אסורה למי שאינו מוסלמי, ממילא יהודים לא יכלו להיכנס להר הבית. כך היה תחת השלטון הממלוכי, וכך המצב נמשך גם במרבית תקופת השלטון העות'מאני. רק בשנת 1839, בעקבות רפורמות טנזימאט בממסד ובחקיקה העות'מאנית, ניתנה הרשות ללא־מוסלמים להיכנס למתחם הר הבית, אולם לשם כך היה נדרש להשיג אישור מיוחד מפחת העיר. אולם עדיין ביקורי יהודים לא היו רווחים, גם עקב הקושי הטכני וגם עקב איסורים הלכתיים.
ב־26 ביולי 1855, ביקרו בהר הבית משה ויהודית מונטיפיורי, בלוויית ידידים, בהנחייתם של כאמל פחה ומפקד הצבא שלו. הם סיירו במתחם תחת שמירת חיילים חמושים, ובמהלך הסיור נכנסו אל המעבר התת־קרקעי שמתחת למסגד אל־אקצא, המוביל אל "השער הכפול". הביקור עבר ללא גילויי עוינות מצד המוסלמים, אולם עורר גינויים מצד גורמים יהודיים בירושלים.[18]
תקופת המנדט הבריטי וממלכת ירדן
לאחר הכיבוש הבריטי נאסרה מיד עליית לא-מוסלמים להר הבית, אך למעשה בלחץ כנסיות אנגליות פרוטסטנטיות הפקודה בוטלה והמצב הוחזר לקדמותו. אף על פי כן, ניהולו השוטף של האתר נותר בידי הווקף, ששליטתו בהר התחזקה ב-1922, כאשר חאג' אמין אל-חוסייני, נשיא המועצה המוסלמית העליונה, העביר את משרדו מבניין ממשלתי אל הר הבית. מאז נמנעה כניסת לא-מוסלמים להר במקרים רבים, והרשויות לא פעלו בנושא.
כאשר הלורד ארתור ג'יימס בלפור, שהיה נוצרי, בא לביקור בארץ ב־1925, מנע הווקף את עלייתו להר הבית, ומשטרת המנדט לא ניסתה להתנגד לכך. בשנת 1929 סגר הווקף את הר הבית לחלוטין בפני יהודים.[19]
התקופה הירדנית
במהלך מלחמת העצמאות ב־1948 השתלט הלגיון הירדני על מתחם הר הבית. גם בתקופת שלטונו, עד לכיבוש ההר בידי ישראל במלחמת ששת הימים לא התאפשרה כניסת יהודים ישראלים להר הבית (כמו ליתר השטחים שבשליטת ירדן)."
אפשרויות ניהול
פשטות
27.12.2408:20
56. אם רצית כמה דוגמאות לאיך השקר של אלו שעוברים שם על כרת. מעוותים נתונים ומביאים חצאי עובדות. הכל יחץבתגובה להודעה מספר 37
הר הבית, הוא ההר אשר עליו שכן בית המקדש הראשון ובית המקדש השני, עד לפני כמעט אלפיים שנה, שאז בעוונותינו נחרב על ידי טיטוס הרשע, ומאז היה ההר שמם, עד שבאו הישמעאלים המוסלמים ובנו עליו מסגדים כידוע עד היום הזה, כי שועלים הלכו בו. והנה ידוע כי קדושת בית המקדש רבה היא, ואסור לאדם שהוא "טמא מת" להכנס לבית המקדש. ובזמן הזה, שאין לנו אפר פרה אדומה, כולנו טמאי מתים, שהרי אין בנו מי שלא נגע במי שנגע במת, או שנגע במי ששהה בחדר אחד עם המת וכיוצא בזה. לפיכך בזמן הזה כולנו אסורים בהחלט להכנס לשטח בית המקדש. והנכנס לשטח בית המקדש עונשו "כרת", ועובר על כמה איסורים מפורשים בתורה. ולא נותר לנו אלא לדון בשני עניינים.
האחד, האם קדושת בית המקדש נותרה עד הזמן הזה, שבית המקדש חרב? והעניין השני, האם כל שטח הר הבית אסור בכניסה, או שיש מקומות בתוכו המותרים בכניסה? קדושה ראשונה קידשה לעתיד לבוא כתב רבינו הרמב"ם (פ"ו מה' בית הבחירה הי"ד): "קדושה ראשונה שקידש שלמה את בית המקדש ואת ירושלים, קידשה לשעתה וקדשה לעתיד לבא (כלומר, הקדושה אינה פוסקת לעולם), אף על פי שהיא חריבה. ולמה אני אומר במקדש וירושלים קדושה ראשונה קדשה לעתיד לבוא? לפי שקדושת ירושלים והמקדש היא מפני השראת השכינה, והשכינה אינה בטלה, הרי ה' יתברך אומר "וְנָתִַי אֶת עָרֵיכֶם חָרְָה וַהֲִתִי אֶת מִקְְֵיכֶם", אמרו חכמים, אף על פי שהן שוממים, בקדושתן הן עומדים! כלומר, מבואר בדברי הרמב"ם, שקדושת בית המקדש, שמחמתה אסור לטמאי מתים להיכנס לשטחו, נותרה לעד ולעולם, ואינה בטלה אפילו בשעה שבית המקדש חרב ושמם. ולפיכך מי שיכנס בזמן הזה לשטח בית המקדש, הרי זה חייב כרת, ועוונו גדול מנשוא, ועובר על כמה איסורים מן התורה. כניסה להר הבית אולם כל זה דווקא בשטח בית המקדש, אבל שאר שטחי הר הבית, אינם אסורים בכניסה לטמאי מתים. כמו שפסק הרמב"ם (פ"ג מהל' ביאת מקדש ה"ד), "טמא מת, ואפילו המת עצמו, מותרים להכנס להר הבית" (אמנם, יש בזמנינו סוגי טומאות שגורמות איסור כניסה לכל הר הבית, ולא נדון בזה עתה). ולפיכך דנו כל גדולי הפוסקים בדורות האחרונים, האם יש אופן להתיר כניסה לשטחים מסוימים בהר הבית. גם מרן רבינו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל דן בזה בספרו שו"ת יביע אומר חלק חמישי (יורה דעה סימן כו) ובספרו חזון עובדיה (תעניות עמוד תנד), ושם דן באורך וברוחב, והביא כמה ראיות מדברי הפוסקים, שאין אנו בקיאים בזמן הזה לדעת היכן הוא מקום המקדש בדיוק, ולפיכך רוב ככל שטח הר הבית נמצא בספק אם הוא מקום המקדש, (וגם אם יש איזה מקום היוצא מן הספק, עדיין הוא קדוש בקדושתו ולא כל אדם רשאי להיכנס שמה). ובדבריו הביא את לשון הגאון רבי דוד מקרלין בשו"ת שאילת דוד (בקונט' דרישת ציון וירושלים די"ד סע"ג), שכתב, שאי אפשר לנו בשום פנים לכיוון מקום המזבח, ויש לחוש בזה באיסור כרת. ולכן בודאי שיש להתרחק ולהישמר שלא להיכנס להר הבית אפילו לאחר טבילה ולצורך מצוה, כי יבאו ההמון לפרוץ ולהיכנס בטומאה לשטח העזרות וההיכל, וכעת כבר נמנו וגזרו והסכימו גדולי הדור בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להיכנס לשטח הר הבית, עד כי יבא שילה, שאז יקוים בנו, "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם", והסכימו על האיסור בזה הגאונים: רבי יצחק ויס, רבי שלום משאש, רבי אליעזר יהודה ולדנברג, רבי יחיאל מיכל טוקצינסקי, ועוד ועוד רבים ועצומים, השווים בחומר האיסור להיכנס להר הבית בזמן הזה מפני חשש איסור כרת. ולכן אותם הנתלים בדברי מי שיהיה, ואומרים שיש מעלה מיוחדת לעלות להר הבית, לא כדין הם עושים, ונוגעים באיסור כרת, וכלשון הגאון בעל מנחת יצחק (ח"ה סימן א), "כל דבריהם מהבל ימעטו". ואף שיש מפרשים בדעת הראב"ד שאין איסור כרת בכניסה לשטח בית המקדש בזמן הזה, מכל מקום סברת הראב"ד בזה דחויה מההלכה, וכן פסק רבינו הרדב"ז, שלהלכה בוודאי שאנו פוסקים כדעת הרמב"ם ושאר הפוסקים האוסרים כניסה לשטח בית המקדש גם בזמן הזה, וכל הנכנס לשם חייב כרת. ובפרט שלדעת הרבה פוסקים גם הראב"ד סובר שיש בדבר איסור מן התורה, כמו שכתב הגאון הרא"יה קוק בשו"ת משפט כהן (סימן צו). ועוד, שאף שלדעת הראב"ד אין בזה איסור כרת, מכל מקום איסור לאו מן התורה בוודאי שיש בזה. השר משה מונטיפיורי והנה בשנת התרכ"ז, ביקר בירושלים השר הצדיק רבי משה מונטיפיורי ז"ל, ובביקורו נכנס לשטח מקום המקדש, (ובימים ההם נתעורר לשפץ את מקום הכותל, ולהוסיף בראשו את שורות האבנים הקטנות כדי שלא ימוט), ואז היה בירושלים רבי יוסף משה מליסא (בנו של הגאון מליסא בעל חוות דעת), והלה לקח שופר ותקע בחוצות ירושלים ונידה את השר מונטיפיורי שנכנס למקום האסור בכניסה. ובהיות השר ירא ה' מאד, פנה יחד עם רבו הד"ר לוי זצ"ל אל רבני ירושלים, ויתנצלו כי עשו זאת בתום לבב כי סמכו על סברת הראב"ד בטעות. ואמנם רבני ירושלים פייסו אותם, כי חרמו של ר' יוסף משה אין לו תוקף, כי איננו אחראי על מעשיו, ואל יחושו לנדויו. ומרן רבינו זצ"ל כתב בזה, כי באמת שהדבר ברור שלא כיוונו גאוני ירושלים לומר שכדת וכהלכה עשה השר כאשר ביקר במקום המקדש, היפך דעת הרמב"ם והרא"ש ורוב הפוסקים, אלא כל כוונתם בזה היתה לומר, שאינו חייב נידוי על כך, כיון ששוגג היה. ובקובץ אחד בשם שערי ירושלים (נדפס בשנת תרל"ט), כתב, שהשר ר' משה מונטיפיורי הרהיב עוז להכנס למקום המקדש, על ידי רשיון מיוחד מהשולטן בקושטא, ועל ידי פיזור ממון רב לפחה של ירושלים וגדולי ישמעאלים, ועשה זאת שלא ברצון חכמים גדולי ישראל שבירושלים. ובס' וילקט יוסף (סי' קלד) הוסיף, שמרן הגאון רבי שמואל סלאנט הוכיחו על פניו על שנכנס בשגגה למקום המקדש. ולסיכום: אסור בהחלט להיכנס לשטח בית המקדש גם בזמן הזה. והוא איסור חמור מן התורה. והנכון הוא שאסור להיכנס לכל שטח הר הבית בזמן הזה, כי אין אנו יודעים היכן הם בדיוק גבולות המקדש, וכל דברי הרבנים והמומחים שניסו לקבוע את הגבולות הפנימיים בהר הבית, אינם נשענים על ראיות מוכרחות, ולפיכך נמנו וגמרו גדולי הפוסקים לאסור לגמרי את הכניסה לשטח הר הבית. והמיקלים בזה נוגעים באיסור כרת, ועושים שלא כדין
אפשרויות ניהול
המנהיג הרחמן
27.12.2413:32
76. עושים כדין עכשיו נכתבו הרבה ספרים מאז עם ראיות ברורות איפה מותר לכל הדעותבתגובה להודעה מספר 56
הנה הגאון רב מאזוז שליט,א שמתיר מדקה 2
אפשרויות ניהול
אלי כהן
27.12.2406:44
39. אין שום מצוה???בתגובה להודעה מספר 1
אוי לנו ואוי לעמנו שמחמירים במנהגים(שחלקם מנהגי גויים) במצוות דרבנן ומקלים עד מתעלמים ממצוות דאורייתא שנתנו ישירות מפי הקדוש ברוך הוא. כת הרפורמים החרדים חייבים להיעלם מן העולם כדי שנזכה למשיח צידקנו.
אפשרויות ניהול
שובב
27.12.2406:55
42. יש רבנים גדולים ממך שהתירו ❗בתגובה להודעה מספר 1
אפשרויות ניהול
דיאלקטיקה
27.12.2408:21
57. תגיד לי חבר, איך אתה חושב שבית המקדש נבנה? אנשים נכנסו לשם בקדושה ובנו אותו. מעשה בן גביר הוא חד משמעית חיזוק האחיזה היהודית בהר הבית וקשורבתגובה להודעה מספר 1
קשר בלתי נפרד לבנייתו!
תפיסה גלותית שאין לנו להיכנס להר תשאיר שם את אויבנו לעולם, אני לא מבין איך אנשים לא תופסים את הדבר הפשוט הזה...
אפשרויות ניהול
פשטות
27.12.2408:28
60. חחח אנשים מדברים בעמארציות על נושאים שהם לא מבינים בהםבתגובה להודעה מספר 57
הנה דוגמא קלאסית לאחת הטעויות העמרציות של חייבי הכרת.
קרו כמה דברים בין פעם להיום ולכן כל מי שמביא עובדות מפעם בהתלהבות מפספס משהו גדול. .זו סוגיא הלכתית ורק פוסקי הלכה שיודעים להסתכל על מכלול התורה יכולים לפסוק בו. זה בערך כמו לאמר בהונגריה או בעירק לא ראיתי שהורים שלי עשו מעשרות למזון אז גם כשעליתי לארץ לא עשיתי מעשרות.
יש הבדל קטנטנציק בין פעם להיום שעושה את הסיפור. פעם הם ידעו להישמר בטהרה והיום כולנו טמאי מתים. פעם ידעו את הגבולות המדוייקים היום לא! אופס איך פיספסת
אפשרויות ניהול
ימין 51
27.12.2410:28
71. ואת העובדהבתגובה להודעה מספר 1
שהפושע הפלילי המורשע הזה הוא השר לבטחון פנים אתה מבין?
אפשרויות ניהול
האקונה מטטה
27.12.2412:26
72. איסור כרת הוא בינך לבין אלוקיםבתגובה להודעה מספר 1
אבל על גפני יש דברים שגרמו סבל והשמדה לאנשים אחרים (והרבה אנשים) וזה הרבה יותר חמור נ. ב. הרבנים של גפני אוסרים אבל הרבנים של בן גביר מתירים לעלות
אפשרויות ניהול
ישראבלוף
27.12.2413:53
79. ועדיין גפני או שוטה או שקרן, כי גם אם אף אחד לא יתקרב להר הבית, עצם קיומנו בארץ ישראל הוא לצנינים בעיניהםבתגובה להודעה מספר 1
אפשרויות ניהול
Pitango
27.12.2403:14
2. לפחות הוא אוהב ישראל ולא פרזיט אנטי ציוני כמוךבתגובה להודעה מספר 0
שמשתמש ביהודים אחרים כדי לנצלם.
אפשרויות ניהול
SMILODON
27.12.2403:31
4. ומה תרימתך למדינה אדון גפני? לא שבעתם?בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
לא על המפה
27.12.2407:09
43. אין משהו בהסכמים הקואליציוניים?בתגובה להודעה מספר 4
אפשרויות ניהול
קפסולה
27.12.2403:34
5. בושה כאילו גנבנו משהו שלא שלנובתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
כותב מהשטח
27.12.2403:34
6. צודק שאסור, אבל ההסתה? שוב אנו בקונספציהבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
shabor
27.12.2403:36
7. לטמקא ממש אכפת לגבי המחלוקת ההלכתית לגבי העליה להר הבית.בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
קסדו
27.12.2403:38
8. שיסתכל מה סאטמר אומרים עליו.בתגובה להודעה מספר 0
אותם טענות שיש לו על בן גביר. הקמת המדינה היא סכנה קיומית לעם ישראל והתגרות באומות. והוא שתף לזה בישיבתו בכנסת ובממשלה.
אפשרויות ניהול
יהודה
27.12.2403:42
11. הפוך זה שאתה טוען את הטענה הזאת מסית את כל העולם נגדנובתגובה להודעה מספר 0
איש הכת
אפשרויות ניהול
במקדש בג'ינס
27.12.2403:47
18. רשב''י : חובתו של עם ישראל לתבוע מהממשלה בנין המקדש ! ואם לא , נהרגים חלילהבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
זה אומר
27.12.2406:48
40. רשב''י זה סיפור אחרבתגובה להודעה מספר 18
מדברי הזוהר במקומות רבים ניתן להבין שהמקדש המיוחל הוא בעיקר 'מקדש בלבבי אבנה'. הגעה שלנו לקדושה, של תענוג בקשר עם השם. ובמילוי מצוותיו. זה בית המקדש הנדרש.
ואם זה יהיה, אז בניין חיצוני יהיה רק ביטוי ו'סביבה תומכת' למה שנמצא אצלנו בנפשנו וברוחנו - הנשמה.
אפשרויות ניהול
במקדש בג'ינס
27.12.2407:31
45. בית מקדש פיזי במציאות מחוייב כדי לקיים 200 מצוות מהתורה,שכיום אנו לא מקיימים בכלל !! ביכורים מנורה לחם הפנים קטורת הקהל יום הכיפוריםבתגובה להודעה מספר 40
אפשרויות ניהול
שילי
27.12.2408:46
61. כמו שהנדסתם את הביטוי גלות שמשמעותה מחוץ לארצנו למונח גלות רוחנית..חטא המרגלים של דורנו..מסרבים להכנס לארץ כדי לא לאבד את מעמד הרבנות..בתגובה להודעה מספר 40
כך עכשיו מדובר על מקדש בלב ולא פיזי...אין תקנה
אפשרויות ניהול
מכתוב
27.12.2404:02
25. גפני = השתמטות וסחיטת כספים !בתגובה להודעה מספר 0
מצידו שגם הטורקים ישלטו על ירושלים. לא מעניין אותם ציונות בכלל.
אפשרויות ניהול
omegalul
27.12.2404:08
26. איחלתי בהצלחה לשני הצדדיםבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
ירושלמי שגר ב
27.12.2404:42
28. אני צופה מהצד עם פופקורן, קורא מה אומרים כאן בפורום החרדים ומה אומרים המשיחיים.בתגובה להודעה מספר 26
אפשרויות ניהול
זה אומר
27.12.2406:43
38. מקווה שפופקורן כשרבתגובה להודעה מספר 28
אפשרויות ניהול
Shtolts
27.12.2404:44
30. קשקשן חרדתי גלותי משתמט, שמנסה לקושש כמה נקודות בריקוד מה יפיפית בפני הפריץ השמאלניבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
ישראלי5
27.12.2408:26
59. קשקשן חרד(ת)י גלותי משתמטבתגובה להודעה מספר 30
הגדרת מצוין
אפשרויות ניהול
ביריון
27.12.2404:44
31. עוד הבל מפיו של מר גפני.בתגובה להודעה מספר 0
עד שסוף סוף איתמר עושה מעשה טוב גפני יוצא נגדו
איתמר בן גביר באחת מעליותיו הקודמות להר הבית. מלווה אותו ראש מנהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים שליט"א.
אפשרויות ניהול
שובב
27.12.2406:54
41. גם לגור בארץ מסוכן ומתגרה גם להתפלל בכותל התגרות... גם לנשום זה התרסה... בוא נמות.וזהואבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
מייקל דה סנטה
27.12.2407:35
47. חשבתי שגפני עסוק במצב הכלכלי של מצביעיו ואחריותו כיור ועדת הכספים לנושאבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
To-Go
27.12.2407:47
48. סיכום הגישה החרדית: "לא חושב כמונו? אתה טועה/מבולבל/טיפש/כופר!"בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
porshe
27.12.2407:54
51. נו אז שגפני ישלח את בחורי הישיבה לצבא או שיבקש מהם לך וד יותר זמן על מנת להציל את עם ישראל בגלל שבן גביר עלה להר הבית.בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
ישראלי5
27.12.2408:25
58. אין אדם גלותי ואומללבתגובה להודעה מספר 0
כגפני. יהודי עם לבוש של דוכס מפולין שעסוק בלקחת כסף מהמושלים הגויים כמובן שצריך להיזהר לא להכעיס את הפריץ שלא יסגרו לך את החכירה של בית המרזח. על זה נאמר מצייץ כמו הרב קנייבסקי אבל חי כמו אייל גולן. ברמה האישית הם חיים כמו מלכים אבל בתפיסה הם עדיין בפולין
אפשרויות ניהול
Foreteller
27.12.2409:16
63. אסור לעלות להר הבית, אבל תמיד צריך להשתוקק לכך. ומי שרבותיו מתירים לו במקומות מסויימים - זכה. הפחדנות הליטאית שבה רק לערבים מותר...בתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
אריה33
27.12.2410:07
70. סוף סוף גפני המושחת אמר משהוא נכון על בן גביר הקיצוני חמום המח שמזיק לביטחון המדינה מול העולם המוסלמיבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
אמת ויציב
27.12.2412:53
73. בתגובה להודעה מספר 0
הרב גפני צודק בכל מילה.
אפשרויות ניהול
המנהיג הרחמן
27.12.2413:35
77. טועה לגמרי הליטאים וסטמאר ממשיכים את הגלות לארץ ישראלבתגובה להודעה מספר 73
אשריו של בן גביר שבזכות שהתיר את ההשתחויה בהר הבית התחלנו לנצח במלחמות.
אפשרויות ניהול
Kaycee
27.12.2412:55
74. גן גביר יעשה הכל בשביל קצת ''צומי'', גם אם זה יעלה בחיי אדם. איש עלוב שעושה לנו רק נזק.בתגובה להודעה מספר 0