החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום סקופים וחדשות אשכול 910476

דני מכפר סבא 01.08.2518:45

למרות הצפיפות: עשרות קרונות רכבת ישראל עם אלפי מושבים עומדים נטושים


https://www.mako.co.il/news-money/2...
מאות קרונות חדשים נרכשו במיליארדי אירו כדי להקל על העומס ברכבת ישראל, לשפר את השירות ולהכפיל את אורך הרכבות • אך בפועל, רבים מהם עומדים בצד, חסרי שימוש, בעוד הנוסעים ממשיכים להידחס בכל נסיעה • עיכובים בפרויקטי תשתית, קליטה איטית של הקרונות והחלטות ניהוליות מעכבות את אחת הרפורמות התחבורתיות הגדולות בישראל • צפו

יובל שדה
תוכנית חיסכון פורסם 01/08/25 18:15

------

ג'פטו:

הנה סיכום של הכתבה מ־mako (פורסמה ב־1 באוגוסט 2025) בנושא רכבות העומדות ללא שימוש:

🚆 מה קרה בפועל:
הושקעו כ‑2 מיליארד אירו לפני כשנתיים בפרויקט רכבת ישראל לרכישת עשרות קרונות דו‑קומתיים של אלסטום, ו־81 סטים של רכבות מתקדמות מסימנס — במטרה להקל על העומס ולהכפיל את אורך הרכבות
רוב הקרונות עומדים חניה, מבריקים אך נטושים במחסנים ובתחנות, בעוד הנוסעים עדיין נסחפים בצפיפות רבה מדי

מה הסיבות לעיכובים?

עיכובים בתהליך הקליטה ההרכבה, הבדיקות טכניות והאישורים בטיחותיים שמתעכבים ב־חצי שנה לפחות

תשתיות חשמליות לא מוכנות: הליך החשמול הנדרש לרכבות החדשות מתעכב ב־שנתיים נוספות, צפוי להסתיים רק ב־2027

רציפים קצרים מדי: התחנות לא ערוכות לקבלת האורך החדש של הרכבות, כיוון שהרציפים לא הורחבו בזמן.

גורמי המשבר:
בעיות משאבי אנוש: כולל משבר עובדים זרים בעקבות המלחמה האחרונה וללא יכולת גיוס עובדים מהיר.
החלטות ממשלתיות מעכבות: הפסקת עבודות בשבתות ותהליכים בירוקרטיים מעכבים ביצועים.

ביקורת פנימית: רכבת ישראל קיבלה ציון נמוך מבחינת יכולות ביצוע במשרד התחבורה. המנכ"ל עזב לאחר פחות משנתיים.

ההשפעה על הציבור:
בזמן שהקרונות החדשים מחכים – הנוסעים ממשיכים להידחס, לעיתים עם מזוודות על המושבים.
הקרונות, שיכלו להקל על העומס, לא משרתים את הציבור ולמעשה – הציבור לא יודע על קיומם.

📌 לסיכום:
הפרויקט התרחש כנראה עם יעדים נכונים — אך היישום נתקע: קרונות יקרים עומדים מאוחסנים, תשתיות לא מוכנות, ניהול פרויקטים גרוע – ובינתיים הנוסעים ממשיכים לשלם במחיר של צפיפות ועיכובים.

אם תרצה לדעת מי אחראי, מה נעשה מאז, או מה ניתן לצפות בעתיד – אני לשרותך תמיד!









זוג אס 01.08.2519:02
1. מדינה רקובה לך תנסה להוציא כאן אישור למשהו. נמאס כבר. בירוקרטיה על בירוקרטיה. העיקר המשכורות של עובדי המדינה משולמות בזמן בתגובה להודעה מספר 0
ארץ 01.08.2519:12
3. הריגולציה והבירוקרטיה הם האוייב של חיי האזרחים פה!!! בתגובה להודעה מספר 1
גרפיטי 01.08.2519:49
12. 🎗 בגלל זה ההייטק כאן מצליח. בתגובה להודעה מספר 3
כי הממשלה לא מצליחה להכנס לבועת ההייטק.
MechanicalMan 01.08.2520:24
17. יש מי שיגיד בתגובה להודעה מספר 12
שזה בזכות העובדה שהממשלה מונעת בכוונה תחילה מהבירוקרטיה להיכנס להייטק. גם בשביל לא להתערב צריך באופן אקטיבי לרצות לא להתערב ולמנוע דברים.

הרציונל של ״אתה הראש - אתה אשם״ צריך לעבוד בכל הכיוונים. הממשלה לא יכולה להיות רק אשמה אדמיניסטרטיבית בכשלונות אבל לא קשורה כשמדובר בהצלחות.
גרפיטי 01.08.2520:28
19. 🎗הרציונל אתה הראש אתה אשם, נכון. בתגובה להודעה מספר 17
אבל זה לא One way, זה לשני הצדדים.
אדם שלא לקח טיפת אחריות, טיפת הודאה באשמה ועושה הכל לברוח מוועדת חקירה, אדם שלא מזדעזע מהתמונות שפורסמו אתמול והיום, הוא אשם.
בשום פנים ואופן לא נפרגן לו שום הצלחה.
WB 02.08.2510:29
39. הרגולציה בארץ קיימת לשמור על בעלי ההון ופועל יוצא לפגוע באזרחים! בתגובה להודעה מספר 12
למה צריך רשות שנייה לרדיו וטלוויזיה? יש כבר צנזור...
למה צריך ממונה על ההגבלים כאשר הממונה שמר על הקרטלים ראו ד"ר דוד תדמור בהיותו ממונה על ההגבלים ואיך קפץ בקרירה לאחר מכן...
ביטול חלק גדול מהרגולציה תחסוך מיליארדים ותגרום למשק לפרוח!
נכון שהרגולציה שלא קיימת בהייטק גרמה לשגשוג
גרפיטי 02.08.2510:31
40. 🎗 למה צריך ולמה צריך. בתגובה להודעה מספר 39
למה צריך מדינה בכלל,
כיהודים הכי טוב לנו להיות בגולה ולחיות כמיעוט בין הגויים.
הנה מחקתי לך כל רגולציה משלנו. הכי טוב לנו רגולציה של הגויים.
נראה אותך פוצה פה שם כמיעוט.
השורה_התחתונה 01.08.2519:06
2. מישהו קיבל שוחד. בתגובה להודעה מספר 0
הכוח החלש 01.08.2519:16
4. הפרחים למירי רקב! אלופה בשחיתות שלטונית בתגובה להודעה מספר 0
אלופה בקומבינות איך למנות את המקורבים הכי לא יוצלחים לתפקידים בתחום התחבורה
אלופה בלמצוא סיבות לנסוע לחול על חשבון המדינה
אלופה בלהפיל עליות מחירים של התחבורה על הציבור העובד והתורם ולתת הנחות מפליגות לאחרים
אלופה בללקק לאשת המנהיג העליון
ולהתעסק בטקסים משמימים
הרוגים ופצועים בכבישים ? לא מעניין
פקקים מטורפים ? מה אכפת
MechanicalMan 01.08.2520:29
20. לגבי הרכבת יש לך סימוכין שהיא מינתה שם אנשים משלה בתגובה להודעה מספר 4
שהם לא כשירים וראויים לתפקידם?

כי מכל הכתבה כאן ושלל הסיבות שמנו פה, האשמה של הממשלה היא די מזערית אם בכלל (הפסקת עבודות התשתית בשבת). ובינינו זה לא סיבה לכשלון הספציפי הזה עם הקרונות.

הסיבות שנמנו בכתבה לא ממש קשורות להחלטות ממשלה אלא יותר לכורח נסיבות ומחסור בכוח אדם והחלטות מקצועיות שגויות. זה לא משהו שצריך להיות ב-Capacity של שרת תחבורה כלשהי. היא לא צריכה להחליט על אורך הרציפים הנכון ואפילו לא על כמות של רכש של קרונות.
הכוח החלש 01.08.2520:33
21. מה עם זה למשל? בתגובה להודעה מספר 20
כשהמנהלים הם מקורבים וחסרי יכולת ונסיון הם ממנים אנשים גרועים עוד יותר שאינם מתאימים וזה בהחלט יוצר בעיה ניהולית
https://www.globes.co.il/news/artic...
המשתנה 02.08.2500:06
28. תגובה 6 בתגובה להודעה מספר 20
יוחאי שכן טוב 01.08.2523:43
26. שרת התחבו-רע יותר בחו''ל לא מעניין אותה הציבור. בתגובה להודעה מספר 4
עודמעט תתחיל לצייץ
Denali 01.08.2519:19
5. אם הרציפים ארוכים מדי, מה הבעיה להוריד קרון או שניים ולהשתמש בשאר? בתגובה להודעה מספר 0
יש ליד אשקלון רכבת שלמה שעומדת כבר 5 שנים ומעולם לא נעשה בה שימוש. עומדת בשמש ובגשם חשופה לגמרי, כנראה שהכל שם כבר נהרס
Nothingisreal 01.08.2520:00
14. הרציפים קצרים מדי.. בתגובה להודעה מספר 5
תוסיף עוד קרונות אבל אין לאנשים לאן לרדת...
Denali 02.08.2508:37
35. כמובן, התכוונתי לקצרים, טעות שלי בתגובה להודעה מספר 14
החלילן 01.08.2520:04
15. אפשר גם לעצור ולהפנות את הנוסעים לעבור לקרון קדמי. הדלת נשארת סגורה. בתגובה להודעה מספר 5
Stardust 01.08.2523:36
25. כמה זה יעכב אותך בכל תחנה? בתגובה להודעה מספר 15
PaPaPanda 02.08.2515:00
46. אפשר לעצור פעמיים בתגובה להודעה מספר 5
Snow 01.08.2519:20
6. רכבת ישראל הייתה בכיוון מדהים בתגובה להודעה מספר 0
עם שיפור בשירות, הסכם קיבוצי לעובדים, פרויקט בטיחות חדשני, האצת קצב הפרויקטים, יעילות תפעולית שחסכה כסף לכולנו וניהול שעשה רק טוב לציבור ע״י המנכ״ל הקודם מיכה מייקסנר.

ואז מה קרה?
מירי רגב.
השרה גילתה שמיכה לא מוכן למינויים פוליטיים בחברה אז האינטרסנטית העיפה את המנכ״ל המוצלח יחד עם המקורב שלה משה שמעוני והביאה את האיש הנאמן לה שיקו ז׳אנה מנמל אשדוד שחירב את החברה במשך שנתיים ועכשיו מתפטר.

מה שיקו הספיק?
מריבות בלתי פוסקות עם העובדים, עליה בתלונות אזרחים, עיכוב רציני בפרויקט החשמול, דו״ח ביקורת חמור על התנהלות החברה בזמן כהונתו, אפילו וועדת מפקחת של משרד האוצר שהיה חייב להתערב לא עזרה.

https://www.themarker.com/dynamo/20...

https://www.globes.co.il/news/artic...

https://www.ynet.co.il/economy/arti...
Volter 02.08.2507:41
31. הרכבת עקומה ולא בגלל מנכל זה או אחר, אלא בגלל חלק גדול מהעובדים שלה בתגובה להודעה מספר 6
ואני לא מדבר על נהגים וכו, אלא על מי שיושב ביוספטל 1 לוד במשרדים אחרים הפזורים בארץ.
סטטיסטיקאי 01.08.2519:20
7. חברה ממשלתית, אין לי שום ציפיות. בתגובה להודעה מספר 0
בחברה פרטית מי שלא מביא לרווחים היה עף על טיל,
בחברה ממשלתית אף אחד לא יתן את הדין ולכן אין סיבה שמשהו ישתנה.

אם רוצים לתקן - צריך להפריט.
דורון 01.08.2519:23
8. מה המשכורת של מנכ''ל רכבת ישראל ?? בתגובה להודעה מספר 0
לך הביתה , נכשלת.
The B B 01.08.2519:25
10. בדיוק הלך בתגובה להודעה מספר 8
יומס 02.08.2509:42
37. אולי יורידו לו את הפנסיה? בתגובה להודעה מספר 10
mctom 01.08.2519:23
9. אז תוסיפו עוד קטרי רכבת? בתגובה להודעה מספר 0
למה החוסר יעילות הזאת? מישהו פה מקטין ראש
SomeonElse 01.08.2519:47
11. ככה זה כשיותר חשוב למנות מקורבים מאנשים מקצועיים. רגב? רקב. בתגובה להודעה מספר 0
A_G 01.08.2519:59
13. מירי רקב. מתעסקת יותר בטקסים ונסיעות לחו״ל מאשר בתחבורה. בתגובה להודעה מספר 0
מה חשבו, שאפשר למנוע עבודות תשתית בשבת וזה לא יגרום לעיכובים?
עדי 01.08.2520:17
16. נחתמה עסקת רכש קרונות חשמליים בשווי של כ-1.7 מיליארד יורו בתגובה להודעה מספר 0
בהתאם למדיניות שרת התחבורה ולאחר אישור דירקטוריון הרכבת

במעמד מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, אנדרו דלון נשיא אזורי של חברת אלסטום ומנכ"ל אלסטום ישראל ערן כהן נחתם הסכם רכש להצטיידות רחבת היקף בקרונות וקרונועים חשמליים לפי תכנית רכש שהציגה הנהלת הרכבת.

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן: "ההסכם שנחתם בברכת השרה רגב עם חברת אלסטום העולמית מלמד כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה. ההסכם מגיע לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד התחבורה ורכבת ישראל תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר"

בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, נערכה עבודת מטה מאומצת שרוכזה על ידי מנכ"ל המשרד, יחד עם רכבת ישראל ומשרד האוצר, אושרה תכנית רכש של 81 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו- 81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד יורו.

https://www.gov.il/he/pages/news_22...
עדי 01.08.2520:37
22. מכתב בתגובה להודעה מספר 16
פריווילגית 01.08.2520:25
18. לשרת הטקסים אין זמן להתעסק בתחבורה בתגובה להודעה מספר 0
שונר 01.08.2520:50
23. אמלק: קנו קרונות ארוכים מדי ובגובה שאינו מתאים לכל התחנות... ההתאמות מצריכות שינויים בתחנות שלא בכולם אפשריים. בתגובה להודעה מספר 0
Volter 02.08.2507:44
32. שינוי גובה פס-מפלס רציף בוצע כבר בכל התחנות הרלוונטיות בתגובה להודעה מספר 23
שונר 02.08.2508:15
34. ואורך המזחים? בתגובה להודעה מספר 32
Volter 02.08.2509:45
38. פרוייקט הארכת הרציפים נמצא בביצוע(באיחור כמובן), חלק מהתחנות כבר הוארכו ל355 מטר. בתגובה להודעה מספר 34
אבל אין קשר לקרונות ארוכים מדי. אורך קרון הוא סטנדרטי, השאלה היא מה אורך הרכבת המקסימלי שניתן לתפעל, וזה קשור בעיקר לאורך הרציף(גם נדרש חשמול אבל זה עניין אחר).
שונר 02.08.2513:41
43. מחילה הכוונה שלי הייתה התאמה לאורך מזח בתגובה להודעה מספר 38
ECMA 01.08.2522:06
24. רכבת ישראל בקו הדרומי הפכה לסיוט בתגובה להודעה מספר 0
זמני נסיעה ארוכים, סגירת תחנות, איחורים פסיכים (איחרנו 40 דק'!!! לפני שבועיים), אין רכבות בשעות מאוחרות. נושא הצפיפות ספציפית נראה סביר.
ZioNLight 01.08.2523:45
27. העיקר העלו את המחירים של התחבורה הציבורית בתגובה להודעה מספר 0
קרמבו 02.08.2500:49
29. חלק מהרכבות הפעילות ארוכות יותר מהרציפים ואז צריך להתקדם כשיורדים. יוצא שבכל מקרה נצטופף... בתגובה להודעה מספר 0
קרט 02.08.2502:09
30. טוב, זה ברור, זה בגלל היועמשית, הפצרית, הסמול, דרוקר, לוינסון, התקשורת ובגצ! בתגובה להודעה מספר 0
בחלם 02.08.2510:39
42. או מהצד השני🤡 בתגובה להודעה מספר 30
זה בגלל ביבי, נתניהו, הנאשם, הממשלה, הליכוד, "ההפיכה המשפטית ",יריב לוין, ערוץ 14!
Volter 02.08.2507:46
33. מהיכרות עם הרכבת - תוצאה של עובדים ברמה נמוכה, בעלי אינטרסים מנוגדים(כל עוד פרוייקט ממשיך יש עבודה) בתגובה להודעה מספר 0
אינטרסים מנוגדים בין חטיבות ומחלקות שונות(תפעול מול פיתוח לדוגמא), ושוב עובדים(לא כולם אבל המון) ברמת מקצועית נמוכה עד לא קיימת, ששורפים לנו את כספי המיסים.
בחלם 02.08.2510:35
41. רקבת בתגובה להודעה מספר 33
עוד גוף ציבורי, בינוני, רקוב
pattern 02.08.2509:22
36. אולי במקום להכפיל את אורך הרכבות ולהרחיב את אורך הרציפים שיביאו עוד כמה קטרים ויכפילו את כמות הרכבות,יותר רכבות באורך הנוכחי במקום הרחבת כל בתגובה להודעה מספר 0
התשתיות יוביל גם לתוצאה דומה של הקלה על העומס.
Volter 02.08.2514:44
44. זה לא אפשרי במצב הקיים של המערכת, המתכון לכך הוא - מערכת איתות חדשה(פרויקט באיחור) + בתגובה להודעה מספר 36
חשמול של כלל המסילות(פרויקט באיחור) + ציוד נייד שמאפשר החלפת נוסעים מהירה ע"י דלתות מרובות(לא קיים ואין תכנון להביא ציוד כזה עקב חוסר הבנה מקצועי).

זו אחת הסיבות הסיבות שיצאו לפרוייקט הארכות רציפים.
PaPaPanda 02.08.2514:58
45. על רציפים קצרים מדי אפשר להתגבר באמצעות 2 עצירות בכל תחנה. בתגובה להודעה מספר 0
על תהליך החשמול גם אפשר להתגבר על ידי שימוש בקרונות המנועים הקיימים.
היטש 02.08.2516:39
47. בירוקרטיה: מילה שבירוקרטים המציאו כדי שהם יוכלו לעשות כמה שפחות, ושהאשמה לא תיפול על מישהו מהם ספציפית, זה בלוף! יש אשמים, ויש להם שמות. בתגובה להודעה מספר 0
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג