החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום סקופים וחדשות אשכול 915128

החדשות החמות 16.09.2516:06

דיווחים בתימן: חיל האוויר תוקף בנמל חודידה

מסי פרגוסון 16.09.2516:08
1. להשמיד לשרוף לאבד. בתגובה להודעה מספר 0
בהצלחה לצה''ל האדיר!
זבנג וגמרנו 16.09.2516:30
20. היה אפשר להשמיד מזמן את כל הגשרים, המנהרות, המפעלים, תחנות הכוח, שדות התעופה והנמלים בתימן, אבל הדגנרלים והסרבנים לא עושים את זה בתגובה להודעה מספר 1
DAD 16.09.2517:07
35. נרדמתי בתגובה להודעה מספר 20
🇾🇪vs 🇮🇱 😴 😌 🛌
רק ימין 16.09.2520:56
46. 100++ בתגובה להודעה מספר 1
ציני 16.09.2516:08
2. כל פעם שולחים מטוסים כדי לתקוף צריף בנמל? בתגובה להודעה מספר 0
תמחקו את הנמל מהמפה.

חסל משחקים.
יהודי ישראלי 16.09.2516:10
5. אין לך מושג מה עושים שם… בתגובה להודעה מספר 2
Idan 16.09.2516:11
6. אפילו לא צריף.. חתיכות בטון מהרציף כדי לנסות למנוע פריקה וטעינה בתגובה להודעה מספר 2
נעצוץ 16.09.2516:11
8. אין פעולה קסומה למחיקת הנמל (אלא אם אתה לא שולל שימוש בנשק גרעיני). צריך לבצע פעולות אכיפה - מה שבפועל לא נעשה עד היום בתגובה להודעה מספר 2
- רק תקפנו שוב את אותם הנמלים - אבל לא ניסינו למנוע את שיקומם מתקיפות קודמות. לחלופין אפשר להטביע ספינות של מדינות זרות שעוגנות שם (אולי הפעם זה מה שעשינו? - אין לי מושג)
ברבור שחור 16.09.2516:15
14. אין דרך אחרת להשבתת נמל. בפועל מונעים את שיקומו ויוצרים מצור ימי בתגובה להודעה מספר 8
זבנג וגמרנו 16.09.2516:29
19. אפשר להטיל מצור ימי באמצעות ירי הרתעתי על כל ספינה שמתקרבת לנמל בתגובה להודעה מספר 14

ערכתי לאחרונה בתאריך 16.09.25 בשעה 16:34 בברכה, זבנג וגמרנו

נבל עשור 16.09.2516:38
27. איך תעשה את זה? תעבור לגור שם? בתגובה להודעה מספר 19
זבנג וגמרנו 16.09.2516:52
29. אוניות מטען שטות לאט, לוקח להן ימים להגיע לנמל בתימן, לא קשה לזהות אותן ולהכריח אותן להסתובב בתגובה להודעה מספר 27
נבל עשור 16.09.2516:56
30. זה דורש נוכחות קבוע בים מצפון ומדרום לנמל בתגובה להודעה מספר 29
לא בטוח שאנחנו רוצים להפעיל פירטייוט ימית .קל להם יותר לעשות זאת לנו ולבנות הברית שלנו ,ובכלל לא בטוח שאנחנו רוצים לגרום להן נזק בזמן הזה.
פגיעה פיזית בנמל חוזר ונישנית לדעתי עדיפה ,וכשיש הזדמנות אז פגיעה במטרות איכות כמו ההנהגה ומארות שילטון
זבנג וגמרנו 16.09.2517:00
32. לא צריך נוכחות קבועה, האוניות איטיות ואפשר לעקוב אחריהן מרחוק ולהעביר להן מסרים. מצור ימי זו אסטרטגיית לחימה ידועה בתגובה להודעה מספר 30
כל מה שהדגנרלים השמאלנים והסרבנים בסרבלים עשו עד היום לא עובד, הם יודעים לעשות רק סיכולים ממוקדים ותקיפות כירורגיות ואין לזה שום משמעות אסטרגית, שום צבא לא ניצח ככה במלחמה.
נבל עשור 16.09.2517:31
36. כמה פעמים השתתפת במצור ימי? בתגובה להודעה מספר 32
הגרוק 16.09.2521:47
60. אתה מתכתב כאן עם סטיבן בתגובה להודעה מספר 36
נבל עשור 16.09.2521:49
61. ומי זה סטיבן? בתגובה להודעה מספר 60
הגרוק 16.09.2521:50
63. סתם איזה שף כושל שמצא סכין בתגובה להודעה מספר 61
נבל עשור 16.09.2517:33
38. מעולם לא נוצח עם ששלט בים בתגובה להודעה מספר 32
הגרוק 16.09.2521:50
64. להזכירך הקרתגנים שלטו בים התיכון ללא עוררין בתגובה להודעה מספר 38
עד שרומא נכנסה לתמונה
נבל עשור 16.09.2521:53
66. הם נעלמו כשנלקחה מהם השליטה בים בתגובה להודעה מספר 64
הגרוק 16.09.2521:53
67. אתה מנסה לשכתב את ההיסטוריה? בתגובה להודעה מספר 66
נבל עשור 16.09.2521:56
70. לא בתגובה להודעה מספר 67

ערכתי לאחרונה בתאריך 16.09.25 בשעה 22:03 בברכה, נבל עשור

לשאלתך, לא נכון לומר שקרתגו נעלמה. קרתגו הייתה עיר-מדינה חזקה ואימפריה ימית שהתקיימה באזור תוניסיה של היום. היא נהרסה כליל בסוף המלחמה הפונית השלישית בשנת 146 לפנה"ס, אך לא נעלמה מההיסטוריה.

עלייתה ונפילתה של קרתגו
קרתגו הוקמה על ידי מתיישבים פיניקים במאה ה-9 לפנה"ס והפכה במהירות למעצמה מסחרית וימית מובילה. היא שלטה על אזורים נרחבים בצפון אפריקה, סיציליה, סרדיניה ודרום ספרד. עושרה הרב ויכולתה הצבאית הפכו אותה ליריבתה הגדולה של הרפובליקה הרומית המתפתחת.

המאבק על השליטה בים התיכון בין רומא לקרתגו הוביל לסדרה של שלוש מלחמות ארוכות ועקובות מדם שנקראות המלחמות הפוניות.

המלחמה הפונית הראשונה (264-241 לפנה"ס): התנהלה בעיקר על השליטה בסיציליה והסתיימה בניצחון רומי.

המלחמה הפונית השנייה (218-201 לפנה"ס): ידועה בעיקר בזכות הגנרל הקרתגי המבריק חניבעל שחצה את האלפים עם פילי מלחמה וניצח את הרומאים במספר קרבות גדולים. למרות הצלחותיו, רומא הצליחה בסופו של דבר להביס אותו ולנצח במלחמה.

המלחמה הפונית השלישית (149-146 לפנה"ס): הייתה הקרב האחרון והמכריע. רומא הייתה כבר מעצמה אדירה ולא יכלה לסבול את קיומה של קרתגו. למרות התנגדות עיקשת, העיר קרתגו הוטלה במצור על ידי הצבא הרומי, נכבשה ונהרסה לחלוטין.

הגורמים המרכזיים להיעלמותה של קרתגו
היעלמותה של קרתגו כמעצמה וכעיר עצמאית נבעה משילוב של כמה גורמים מרכזיים, אך הסיבה העיקרית היא ההשמדה השיטתית שלה על ידי הרומאים לאחר המלחמה הפונית השלישית.

התנגשות אינטרסים עם רומא: שתי המעצמות התחרו על שליטה ומשאבים בים התיכון. רומא, שהייתה בתהליך של התרחבות מתמדת, ראתה בקרתגו איום קיומי שיש להסירו. האימרה המפורסמת של המדינאי הרומי קאטו הזקן, "יש להשמיד את קרתגו", משקפת את הגישה הרומית הבלתי מתפשרת.

האסטרטגיה הצבאית: למרות גאונותו של חניבעל, הרומאים הפגינו עליונות צבאית ואסטרטגית לאורך זמן. הם הצליחו ללמוד מטעויותיהם, להתאים את עצמם ולבסוף להביס את קרתגו.

פגיעות כלכלית: המלחמות הממושכות וההפסדים הכלכליים כתוצאה מהן החלישו את קרתגו, שנדרשה לשלם לרומא פיצויים כבדים ששיתקו את כלכלתה.

היעדר תמיכה מבחוץ: קרתגו נלחמה לבד מול רומא, בעוד רומא יכלה לסמוך על בעלות ברית ומשאבים מהשטחים הרבים שכבשה.

לסיכום, קרתגו לא נעלמה אלא נחרבה במכוון על ידי רומא. ההריסות שלה הפכו לסמל של סוף דרכה של אימפריה גדולה, אבל העיר הוקמה מחדש על ידי הרומאים מאוחר יותר והייתה לאחת הערים החשובות של האימפריה הרומית. ההיסטוריה שלה נשארה חקוקה בזיכרון.


האם יש היבטים ימיים להפסד קרטגו



כן, להיבט הימי הייתה חשיבות קריטית בהפסד של קרתגו במלחמות הפוניות, במיוחד במלחמה הפונית הראשונה. קרתגו, שהייתה אימפריה ימית ותיקה, נחשבה לעליונה על הים, אך הרומאים הצליחו להתגבר על יתרון זה באמצעות חדשנות אסטרטגית ובנייה מסיבית של צי מלחמה.

המלחמה הפונית הראשונה 🌊
המלחמה הפונית הראשונה הייתה למעשה מלחמה על השליטה בים התיכון, ומי ששלט בים שלט גם במעברים ובנתיבי המסחר. רומא הבינה במהירות שהיא לא תוכל לנצח את קרתגו על היבשה כל עוד קרתגו שולטת בים ויכולה להעביר כוחות ותגבורות בקלות. בתגובה, רומא, שלא הייתה לה מסורת ימית, בנתה במהירות צי מלחמה גדול בהיקפים חסרי תקדים.

הפטיש והסדן (Corvus): כדי להתגבר על הניסיון הימי של קרתגו, הרומאים המציאו מכשיר בשם "קורבוס" (corvus - "עורב"). זה היה גשר עליה נייד, שהוצב בקדמת הספינה הרומית, שבקצהו היה מחובר וו חד. כשהתקרבו הרומאים לספינה קרתגית, הם הורידו עליה את הקורבוס, וזה איפשר לחיילים הרומאים להיתפס על הספינה של האויב ולהפוך את קרב הים לקרב יבשה, בו הם היו עליונים.
הקורבוס היה יעיל ביותר וסייע לרומא לנצח בכמה קרבות ימיים מכריעים, כמו קרב קייפ אקנומוס, שנחשב לאחד הקרבות הימיים הגדולים ביותר בעת העתיקה.

המלחמות הבאות ⚓
במהלך המלחמה הפונית השנייה, קרתגו השתמשה בעיקר באסטרטגיית מלחמת יבשה תחת פיקודו של חניבעל, והתבססה על מסע רגלי גדול במקום על הים. למרות הצלחותיו על היבשה, הוא לא הצליח להשיג שליטה ימית, ורומא השתמשה ביתרונה זה כדי לחתוך את קווי האספקה של חניבעל. בסופו של דבר, רומא השתמשה ביתרונה הימי כדי לפלוש ישירות לצפון אפריקה, מה שאילץ את חניבעל לחזור לאפריקה ולהתעמת מול צבאו של סקיפיו.

לבסוף, במלחמה הפונית השלישית, קרתגו כבר איבדה את רוב כוחה הצבאי, אך השליטה הרומית בים הייתה מוחלטת. זה איפשר לרומאים להטיל מצור ימי על קרתגו ולנתק אותה לחלוטין מכל אספקה או תגבורת, מה שהוביל בסופו של דבר להשמדתה הסופית.

לסיכום, קרתגו הייתה מעצמה ימית, אך חוסר היכולת שלה להתמודד עם החדשנות והנחישות של הצי הרומי היה גורם מפתח בנפילתה. רומא הפכה את הים משדה קרב שבו יריבתה חזקה ממנה, לכלי אסטרטגי ששימש להשגת יתרון מכריע.
הגרוק 16.09.2522:00
72. זה כמו לאנוס את ההיסטוריה כדי שתתאים לטענה שלך (שאגב לא מוכחת כאן בשום צורה) בתגובה להודעה מספר 70
Stardust 16.09.2522:26
83. אתה שם לב מה כתוב על המלחמה הפונית הראשונה, כן? בתגובה להודעה מספר 70
קרתגו שלטה בים, ובכל זאת הפסידה.
נבל עשור 16.09.2522:30
87. כתוב שרומי זיהתה את השליטה של קרטגו. בתגובה להודעה מספר 83
מעולם לא נוצח עם ששלט בים
גם אם לא תרצה ,זה כך
הגרוק 17.09.2509:30
105. חבר, זה בסך סיסמה שהתמכרת אליה בתגובה להודעה מספר 87
ההיסטוריה מוכיחה לך אחרת וזה הוכח לך פה בתגובות ואפילו במידע Ai שצירפת בעצמך.
נבל עשור 17.09.2509:42
106. אחלה בתגובה להודעה מספר 105
מעולם לא נוצח עם ששלט בים
זבנג וגמרנו 17.09.2516:42
128. ''אני יצאתי בחמש'' בתגובה להודעה מספר 106
נבל עשור 16.09.2522:01
73. לא בתגובה להודעה מספר 64
לשאלתך, לא נכון לומר שקרתגו נעלמה. קרתגו הייתה עיר-מדינה חזקה ואימפריה ימית שהתקיימה באזור תוניסיה של היום. היא נהרסה כליל בסוף המלחמה הפונית השלישית בשנת 146 לפנה"ס, אך לא נעלמה מההיסטוריה.

עלייתה ונפילתה של קרתגו
קרתגו הוקמה על ידי מתיישבים פיניקים במאה ה-9 לפנה"ס והפכה במהירות למעצמה מסחרית וימית מובילה. היא שלטה על אזורים נרחבים בצפון אפריקה, סיציליה, סרדיניה ודרום ספרד. עושרה הרב ויכולתה הצבאית הפכו אותה ליריבתה הגדולה של הרפובליקה הרומית המתפתחת.

המאבק על השליטה בים התיכון בין רומא לקרתגו הוביל לסדרה של שלוש מלחמות ארוכות ועקובות מדם שנקראות המלחמות הפוניות.

המלחמה הפונית הראשונה (264-241 לפנה"ס): התנהלה בעיקר על השליטה בסיציליה והסתיימה בניצחון רומי.

המלחמה הפונית השנייה (218-201 לפנה"ס): ידועה בעיקר בזכות הגנרל הקרתגי המבריק חניבעל שחצה את האלפים עם פילי מלחמה וניצח את הרומאים במספר קרבות גדולים. למרות הצלחותיו, רומא הצליחה בסופו של דבר להביס אותו ולנצח במלחמה.

המלחמה הפונית השלישית (149-146 לפנה"ס): הייתה הקרב האחרון והמכריע. רומא הייתה כבר מעצמה אדירה ולא יכלה לסבול את קיומה של קרתגו. למרות התנגדות עיקשת, העיר קרתגו הוטלה במצור על ידי הצבא הרומי, נכבשה ונהרסה לחלוטין.

הגורמים המרכזיים להיעלמותה של קרתגו
היעלמותה של קרתגו כמעצמה וכעיר עצמאית נבעה משילוב של כמה גורמים מרכזיים, אך הסיבה העיקרית היא ההשמדה השיטתית שלה על ידי הרומאים לאחר המלחמה הפונית השלישית.

התנגשות אינטרסים עם רומא: שתי המעצמות התחרו על שליטה ומשאבים בים התיכון. רומא, שהייתה בתהליך של התרחבות מתמדת, ראתה בקרתגו איום קיומי שיש להסירו. האימרה המפורסמת של המדינאי הרומי קאטו הזקן, "יש להשמיד את קרתגו", משקפת את הגישה הרומית הבלתי מתפשרת.

האסטרטגיה הצבאית: למרות גאונותו של חניבעל, הרומאים הפגינו עליונות צבאית ואסטרטגית לאורך זמן. הם הצליחו ללמוד מטעויותיהם, להתאים את עצמם ולבסוף להביס את קרתגו.

פגיעות כלכלית: המלחמות הממושכות וההפסדים הכלכליים כתוצאה מהן החלישו את קרתגו, שנדרשה לשלם לרומא פיצויים כבדים ששיתקו את כלכלתה.

היעדר תמיכה מבחוץ: קרתגו נלחמה לבד מול רומא, בעוד רומא יכלה לסמוך על בעלות ברית ומשאבים מהשטחים הרבים שכבשה.

לסיכום, קרתגו לא נעלמה אלא נחרבה במכוון על ידי רומא. ההריסות שלה הפכו לסמל של סוף דרכה של אימפריה גדולה, אבל העיר הוקמה מחדש על ידי הרומאים מאוחר יותר והייתה לאחת הערים החשובות של האימפריה הרומית. ההיסטוריה שלה נשארה חקוקה בזיכרון.


האם יש היבטים ימיים להפסד קרטגו



כן, להיבט הימי הייתה חשיבות קריטית בהפסד של קרתגו במלחמות הפוניות, במיוחד במלחמה הפונית הראשונה. קרתגו, שהייתה אימפריה ימית ותיקה, נחשבה לעליונה על הים, אך הרומאים הצליחו להתגבר על יתרון זה באמצעות חדשנות אסטרטגית ובנייה מסיבית של צי מלחמה.

המלחמה הפונית הראשונה 🌊
המלחמה הפונית הראשונה הייתה למעשה מלחמה על השליטה בים התיכון, ומי ששלט בים שלט גם במעברים ובנתיבי המסחר. רומא הבינה במהירות שהיא לא תוכל לנצח את קרתגו על היבשה כל עוד קרתגו שולטת בים ויכולה להעביר כוחות ותגבורות בקלות. בתגובה, רומא, שלא הייתה לה מסורת ימית, בנתה במהירות צי מלחמה גדול בהיקפים חסרי תקדים.

הפטיש והסדן (Corvus): כדי להתגבר על הניסיון הימי של קרתגו, הרומאים המציאו מכשיר בשם "קורבוס" (corvus - "עורב"). זה היה גשר עליה נייד, שהוצב בקדמת הספינה הרומית, שבקצהו היה מחובר וו חד. כשהתקרבו הרומאים לספינה קרתגית, הם הורידו עליה את הקורבוס, וזה איפשר לחיילים הרומאים להיתפס על הספינה של האויב ולהפוך את קרב הים לקרב יבשה, בו הם היו עליונים.
הקורבוס היה יעיל ביותר וסייע לרומא לנצח בכמה קרבות ימיים מכריעים, כמו קרב קייפ אקנומוס, שנחשב לאחד הקרבות הימיים הגדולים ביותר בעת העתיקה.

המלחמות הבאות ⚓
במהלך המלחמה הפונית השנייה, קרתגו השתמשה בעיקר באסטרטגיית מלחמת יבשה תחת פיקודו של חניבעל, והתבססה על מסע רגלי גדול במקום על הים. למרות הצלחותיו על היבשה, הוא לא הצליח להשיג שליטה ימית, ורומא השתמשה ביתרונה זה כדי לחתוך את קווי האספקה של חניבעל. בסופו של דבר, רומא השתמשה ביתרונה הימי כדי לפלוש ישירות לצפון אפריקה, מה שאילץ את חניבעל לחזור לאפריקה ולהתעמת מול צבאו של סקיפיו.

לבסוף, במלחמה הפונית השלישית, קרתגו כבר איבדה את רוב כוחה הצבאי, אך השליטה הרומית בים הייתה מוחלטת. זה איפשר לרומאים להטיל מצור ימי על קרתגו ולנתק אותה לחלוטין מכל אספקה או תגבורת, מה שהוביל בסופו של דבר להשמדתה הסופית.

לסיכום, קרתגו הייתה מעצמה ימית, אך חוסר היכולת שלה להתמודד עם החדשנות והנחישות של הצי הרומי היה גורם מפתח בנפילתה. רומא הפכה את הים משדה קרב שבו יריבתה חזקה ממנה, לכלי אסטרטגי ששימש להשגת יתרון מכריע.
Stardust 16.09.2521:00
47. אלה ההוראות שהם מקבלים מממשלת הימין המלא מלא. בתגובה להודעה מספר 32
נעצוץ 16.09.2516:41
28. זהו שעד היום לא ניסינו באמת למנוע את שיקום הנמלים - תמיד חיכינו שיתקנו את החורים ברציפים ואז התקפנו שוב. בתגובה להודעה מספר 14
אם נתקוף כלים כבדים (בפרט מכבשים) שינסו לשקם את החורים שפוצצנו ברציפים - אז זאת תהיה אכיפה.

יש גם דרך יעילה יותר להשבית את הנמל - אבל אינני יודע אם היא טובה מבחינה בינ"ל - ולכן כנראה נשללה - פשוט להטביע ספינות זרות שעוגנות ברציפים אלה
חמש חמש 17.09.2500:21
102. מטוסים שעוברים מעל הנמל ומפילים עשרות פצצות בתגובה להודעה מספר 8
סטייל מלה״ע השנייה נראה לי היו עושים את העבודה.
אם לא היו משמידים את הנמל, לפחות אף עובד לא היה מתקרב לשם.
כשמפציצים שעתיים אחרי התרעה, אין לזה שום אפקט.
צריך אפקט הפחד.
נעצוץ 17.09.2500:30
104. הפצצות עיוורות כאלה לא יועילו בדבר. נמלי המטענים המתפקדים הם בסך הכל רציפים מול הים. ההתרעה נועדה למנוע פגיעה בעיקר בתגובה להודעה מספר 102
בספינות זרות העוגנות שם. החות'ים זה ארגון דתי קיצוני ולא איכפת לו ממות אנשיו (בדיוק כמו חמאס רק בגירסה זיידית/שיעית). אם לא איכפת לך לפגוע בזרים (למשל פנמה) - תפציץ את הספינות בזמן שהן עוגנות ברציפים ותשיג חסימה. לא רואה אף אחד שפוי עושה זאת.

הסעודים נלחמו שנים בחות'ים ובפועל החות'ים ניצחו - אתה חושב שכמה עשרות הרוגים בנמלי הים שלהם יטרידו אותם?
אש קרה 16.09.2516:09
3. פעם שישית... גלידה עם תוספות בתגובה להודעה מספר 0
רק אחרי שיורידו מטוס עם נוסעים בנתבג ירימו את הכפפות, לא מבין למה מחכים.

אחרי עשות טילים בליסטים ללא סיבה כנגד מדינת ישראל הגיע הזמן להחריב את תימן עד היסוד עם כמה טילים ולא מעבר. ברור לכולם שעם פצצות קונבציונליות לא ממש משיגים את המטרה והם מתחלפים שם כמו גרביים ובונים נמל חדש תוך חודש גג.
סיהרא 16.09.2516:10
4. מה שם המבצע? לנחש? בתגובה להודעה מספר 0
TheGhost 16.09.2516:11
9. צעד תימני 3 בתגובה להודעה מספר 4
יהודי ישראלי 16.09.2516:11
10. הקש בגת? צלילי הכרם? בארות תימן? בתגובה להודעה מספר 4
מה?
אומברטו 16.09.2516:24
16. תן לשים תראש על בתגובה להודעה מספר 4
דיונה
מייקי 16.09.2516:31
22. דעסה בתגובה להודעה מספר 4
MeniX 16.09.2516:11
7. אני באמת מקווה שפשוט יורידו טילים בכמויות בכל הרדיוס של הנמל, כולל בים. בתגובה להודעה מספר 0
לא לאפשר להם לבנות שוב או להתקרב במשך שבועות לאיזור.
אבל בתכלס, האופציה היחידה שלנו להוציא מהתקיפות האלה משהו זה לתקוף את שדות הנפט ושדות הגת.
זה כבר יפגע בהם כלכלית, פיזית ונפשית.
נעצוץ 16.09.2516:17
15. אני לא רואה מה הצעתך תעשה שהחות'ים לא יוכלו לשקם בזמן קצר. אני יכול לחשוב רק על שתי חלופות אמיתיות להשבתת הנמל בתגובה להודעה מספר 7
הראשונה זה הטבעת ספינות (זרות) שעוגנות שם
השניה זו פעילות אכיפה אמיתית כנגד שיקום הנמל - כלומר לחורר את הרציפים מחדש ואז לתקוף כלים כבדים שיבואו לשקם את הרציפים (מכבשים וכיוצב)

הפצצות נרחבות בנמל ובוודאי בים לא ישנו הרבה בטח לא לאורך ימים
נבל עשור 16.09.2517:32
37. פיזור מוקשים חכמים בתגובה להודעה מספר 15
נעצוץ 16.09.2521:09
49. מה הם מוקשים חכמים? ואיך זה שונה מהטבעה ישירה של ספינה? בתגובה להודעה מספר 37
אם זה מוקש פסיבי - החות'ים יכולים לשלות אותו וזה גם יכול להסחף בלא שליטה. לא סתם ממעטים היום להתשמש במוקשים אפילו בקרקע.
אם יש לנו איזושהי שליטה על המוקש - איך הפעלתו על ספינה זרה שונה מהטבעה ישירה של אותה ספינה בהפצצה?


הטבעה של ספינה שלא ברציף תגרום להרתעה מסויימת של מפעילי ספינות אחרים עם הנזק הבינלאומי הנלווה אבל לא תשתק את הנמל.
הטבעת אונייה ברציף תשתק לדעתי בהכרח את אותו רציף - כי יהיה קשה מאוד לפנות את הגרוטאה מהמים ליד הרציף
נבל עשור 16.09.2521:12
51. לא ארחיב . בתגובה להודעה מספר 49
נעצוץ 16.09.2521:21
53. זכותך. בכל אופן אשוב ואדגיש שלדעתי אם כבר מטביעים ספינה זרה - עדיף שהיא תטבע ברציף ותשתק אותו בתגובה להודעה מספר 51
לכן אינני רואה יתרון בשימוש במיקוש שלא יבטיח את מיקום הטביעה המדוייק ובוודאי אם האחריות המדינית להטבעת ספינה זרה תחול עלינו בכל מקרה
נבל עשור 16.09.2521:34
54. לא רוצים להטביע ספינות זרותמכדי לא לפתוח עוד חזית עם מדינות אחרות חחקן ידידותיות בתגובה להודעה מספר 53
נעצוץ 16.09.2521:39
55. אז מוקשים גם לא יעזרו - כי כמעט כל הספינות בנמלי החות'ים שטות תחת דגלי מדינות זרות ידידותיות: פנמה, סינגפור, ברבדוס, איי קומורו בתגובה להודעה מספר 54
ועוד
נבל עשור 16.09.2521:45
59. לדעתי בכל זאת הכי נכון לפגוע במתקני נמל ותשתיות חשמל ודלק בתגובה להודעה מספר 55
לגרום להם נזק שהתיקון יקח הרבה זמן.
זאת מדינה נחשלת וכל תיקון או בעיות טכניות ולוגיסטיות בנמל ובמתקנים אחרים מעמיד אותם בבעיות קשות
נעצוץ 16.09.2521:49
62. לא נותרו מתקנים בנמל לפגיעה. מה שהיה משמעותי הותקף בתחילה. מדובר בסך הכל ברציפים סלולים שהאוניות עומדות במקביל אליהן ופורקות בתגובה להודעה מספר 59
את מטענן ישירות למשאיות החונות על הרציפים באמצעות מנופים שממוקמים על הספינות. פשוט ועובד.

באופן דומה השבתת נמל התעופה בצנעא - זה רק מסלול שמתקנים בו את החורים ונגמר. שם פחות שווה להשקיע כי התנועה האווירית דלילה מאוד וכמות המטען זניחה.
נבל עשור 16.09.2521:52
65. כדי לפרוק אוניות יש צורך במתקני נמל בתגובה להודעה מספר 62
בין היתר מנופים.
אין טעינת משאיות ישירות מהאוניות ,בטח לא מאוניות גדולות.
מנופים זקוקים לתשציות כמו חשמל,פסי תנועה לפעמים ,רציפים תקינים וכו
נעצוץ 16.09.2521:55
69. אז אינך עוקב אחרי מה שהחות'ים עושים. אין להם עגורנים פעילים בנמלים כי הם הושמדו. אוניות המטען שהם מביאים הם כאלה עם בתגובה להודעה מספר 65
עגורנים מובנים - והם בהחלט פורקים את המטען שלהם ישירות למשאיות.
נבל עשור 16.09.2521:59
71. אוניות גדולות לא מצויידות במנופים שמתאימים לפריקה ישירה לרציף בתגובה להודעה מספר 69
רק כלי שייט קטנים אולי יכולים לעשות את זה והיום כמעט לא משתמשים בשיטה הזאת
נעצוץ 16.09.2522:18
80. לא יודע מה אתה מחשיב גדול. לפי מה שראיתי החות'ים עברו לקלוט בעיקר אוניות צובר ומטען כללי (ולא מכולות) מאז תקיפת תשתיות הנמל בתגובה להודעה מספר 71
אוניות אלה מגיעות פורקות ועוזבות. ככל שראיתי מתמונות הספינות שעקבתי אחריהן, יש להן מנופים מובנים. למשל הספינות ATA M, NEW BORN וכן INCE BEYLERBEYI בנמל א-צליף והאוניה SPARROW בנמל חודידה בסביבת חודש יולי

גם ראיתי בניתוחים ומעקב של בן-ציון מקלס תמונות לווין שמאוששות זאת
נבל עשור 16.09.2522:25
82. מדובר אולי באוניות קטנות עד 40 מטר שיש להן מנופים עצמיים בתגובה להודעה מספר 80
שיטה פרימיטבית שעברה מעולם התעבורה הימית וקיימת בפינות אפלות מסוג החותים. ולכן פגיעה ברציפים היא נכונה במקרה הזה
נעצוץ 16.09.2522:51
91. מעולה. אבל הפגיעה ברציפים מחזיקה ימים בודדים לפני שהחות'ים משקמים אותם. אז פגיעה ברציפים לבד לא טובה. בתגובה להודעה מספר 82
יש לפעול לפגוע בנסיון שיקום הרציפים. כמו שפוגעים בדחפורים בדרום לבנון או כמו שעשינו לאיראנים בזמן עם כלביא כשניסו לפרוץ גישה לתשתיות תת קרקע שהפצצנו וחסמנו
נבל עשור 16.09.2522:55
92. בהתחשב במרחק כנראה שזה מה שניתן לעשות. בתגובה להודעה מספר 91
וכנראה שזה מספיק טוב.
ההבדל בין טוב לטוב מאוד.
שהשאיפה לטוב מאוד גורמת לך לא לעשות כלום.
ההסתפקו בטוב מביאה תוצאות
Stardust 16.09.2522:56
93. או שזה לא מספיק טוב, אבל חייבים להראות שעושים משהו. בתגובה להודעה מספר 92
נבל עשור 16.09.2522:59
94. תראה,ברור לי שאתה הייתה עושה את זה הרבה יותר טוב ,אפילו טוב מאוד. בתגובה להודעה מספר 93
רק להזכירך ,שלפני מספר חודשים היו לנו פערי מודיעין עצומים.
רק זמן לא רב אחרי זהההצלחנו להשמיד את כל הצמרת שלהם.אני יודע,לא את כל הצמרת וזההבינוני מאוד.
אבל ,כן,יש מי שהיה עושה זאת מאה אחוז הרבה יותר טוב.
נעצוץ 16.09.2523:09
95. בטוח יש אילוצים למה ניתן לעשות בפרט לאור המחדל המודיעיני וההכנה לטיפול בזירה זאת. רק לא בטוח שמה שנעשה כעת זה מספיק טוב בתגובה להודעה מספר 92
אני גם לא משלה את עצמי שבטוח נמצא פתרון בטווח הנראה לעין לאור ההיסטוריה של האזור שם ונסיונות האמריקאים ולפניהם הסעודים להכריע את החות'ים ללא הצלחה, אבל אין לנו ברירה אלא לנסות ולהשתפר.

בקיצור - אפשר לעשות טוב או כמעט-טוב בינתיים כי איננו יכולים להרשות לעצמנו לא לעשות דבר ולשאוף ליותר טוב אחר כך. אבל לא נכון לעשות זאת ולהסתפק בכך.
נבל עשור 16.09.2523:17
96. ברור שנוח לך להגיד מחדל מודיעיני.מכיר את האנשים האלה. בתגובה להודעה מספר 95
אני מכיר את החוף הזה וכל מתקני החוף
כאת כף ידי.
יחד אם זאת זאת לא גיזרה כמו לבנון או סוריה ששם תשומת הלב היא יום יומית.
זה אזור רחוק
הרבה לא קרה שם
איסוף מודיעין והכוונת האיסוף נובע מהערכות מצב שנתייות ועיתייות.
המודיעין נאסף לפי ציחי"ם
למערכת יש יכולת להתרחב לכיוונים חדשים לפי הצרכים המתפתחים,ולמרות עיסוק בשבעה גזרות המערכת עבדה פה יפה
ואתה לא אוסף מודיעין על כל העולם
ושוב,אני בטוח שישנם אנשים,בעיקר פה,שהיו עושים את זה מצויין
נעצוץ 16.09.2523:31
97. סבבה לך שאתה מרגיש בנוח שזה לא מחדל. יש גוף שלטוני ממשלתי בפועל ששולט על שליש מתימן עם אג'נדה דתית רדיקלית בתגובה להודעה מספר 96
האומרת בפירוש "מוות לאמריקה מוות לישראל והקללה על היהודים". גוף שהכריע את הסעודים לכל צורך מעשי - ואין לך ביקורת על זה שלא כיסינו את זה כי המערכת עבדה יפה. עבדה יפה כמו בעזה בהתחלת חרבות ברזל? שם היה ועדיין יש ארגון דתי (אומנם סוני ולא שיעי /זיידי) עם אותה אג'נדה.
יש לי המון הערכה לעוסקים במלאכה - אבל לי אין ספק שהיו פה תקלות חמורות.
נבל עשור 16.09.2523:48
98. יש עדיין הבדל עצום באיום מעזה ושם היה מחדל/בגידה בתגובה להודעה מספר 97
אני בא מהמערכות האלה ולגבי תימן אני לא מסכים איתך.
ברור לי שכשהחותים אימו על סעודיה זה עניין גם אותנו,אבל צריך פרופורציות בפריסת השמיכה האיסופית.
והעבודה נעשית נכון,עוד לווין,עוד יומינט ועוד הצלחות.
שוב ,אני בטוח שישנם פה אנשים שהיו עושים את זה הרבה יותר טוב
בעובדה הנערכת נדרכה מאפס למאה מהר מאוד וזה אזור בעייתי בהפעלת יומינט.
אבל בכל זאת המערכת הביאה תוצאות יפות ומהר.
אני בטוח שיש מדינות שיורד להן ריר והיו משלמות הון שיהיה להן מודיעין כזה וייל האוויר שכזה .
נכון,לא הכל שושנים ויש עוד נה ללמוד ולשפר.
אבל מלהיות חמוץ אף אחד לא ניצח מלחמות גם כשהמצב מאוד קשה,והוא היה מאוד קשה.
נעצוץ 16.09.2523:57
99. לא אמרתי שאין לנו הישגים מרשימים אפילו מאוד בזירה החות'ית (כמו בשאר הזירות) בהתחשב בתנאי הפתיחה הקשים. בתגובה להודעה מספר 98
אתה יכול לפרש כל ביקורת כ"להיות חמוץ" או לקחת את זה למקום בונה ולהשתפר.
אני אגדיר כמחדל כל מצב של ארגון שלטוני או ארגון טרור הקורא במפורש להשמדת מדינת ישראל ויש לו יכולות מוכחות או נבנות אך לא מכינים תוכניות לטיפול בו.
החות'ים תמיד דיברו על השמדת ישראל? - כן (זה חרוט על דיגלם מילולית)
החות'ים הוכיחו יכולת בליסטית וכטבמ"ים בסעודיה? - כן
החות'ים יכולים היו להטיל מצר ימי על אילת? - כן
החות'ים קיבלו באופן שוטף סיוע מאיראן? - כן
כל זה היה ידוע גם למי שלא בקיא ברזי המודיעין.

"השמיכה קצרה?" - תעלה לדרג הכי גבוה ותבקש עוד משאבים - אם זה מספיק חשוב - תקבל - אם לא תקבל - זה מחדל של אותו דרג
נבל עשור 17.09.2500:06
100. טורקיה הופכת בהדרגה למדינה שעלולה לסכן אותנו בתגובה להודעה מספר 99
אתה חושב שמישהו אוסף שם מודיעין תשתיות?
להבנתי ,אם אוספים זה מודיעין כוונות .
מצריים יכולה להפוך למדינת אוויב ,אני בטוח שעוקבים אחריהם ברמת הכוונות
מודיעיןהזה עסק מורכב ,ולטעויות שם יכול להיות מחיר יקר
נעצוץ 17.09.2500:15
101. לא יודע, אבל שתי המדינות שהזכרת אכן מאוד מפחידות אותי. טורקיה לפחות (בינתיים) לא קוראת להשמדת מדינת ישראל ויש בתגובה להודעה מספר 100
לארה"ב איזושהי השפעה עליה. אבל כן צריך גם שם להתעורר.
לגבי מצריים - אני בטוח שהיא נערכת למלחמה עתידית עם ישראל לאור ההשקעה העצומה בתשתיות צבאיות בסיסים ותת-קרקע סביב התעלה ובסיני (בטח כנגד לוב/סודן, כן?) תוך הפרה מתמשכת של הסכמי השלום ולמרות מצבה הכלכלי הרעוע מאוד. אז אם אין במצרים איסוף מודיעין תשתיות בעיניי זה גם מחדל (למרות שהם לא קוראים מפורשות כעת להשמדת מדינת ישראל). רק השבוע בועידת דוחה אל-סיסי קרא לישראל מדינת אויב (חרף הסכמי השלום).
נבל עשור 17.09.2500:25
103. צריך עינים על הכדור כל הזמן. בתגובה להודעה מספר 101
אני מתנחם בכך שכרגע יש לאמריקיים הרבה מנופים על שתי המדינות האלה.
איך זה יגמר ברבות הימים? לא באמת יודע.
נעצוץ 17.09.2512:37
107. חיפשתי הבוקר נתונים על הספינות שעקבתי אחריהן בעבר בחודידה ובא-צליף והן כולן כמעט אוניות צובר בינוניות אורכן בין כ 180 ל 200 מטר בתגובה להודעה מספר 82
(קצת הרבה יותר מ 40 מטר) ויש לכל אחת 4 מנופים עצמאיים.

הייתה תקופה שעקבתי רבות אחרי הנמלים כדי להבין את יעילות ה"מצור". באיזה שלב נואשתי כי שמתי לב שלמעט ימים בודדים לאחר תקיפות צה"ל הכל חוזר לשיגרה החדשה של החות'ים (כלומר הסתמכות על אוניות צובר כאלה עם מנופים לפריקה ישירה למשאיות על הרציפים)
נבל עשור 17.09.2512:40
108. בדרךנכלל מנופיםנכל אוניות כאלה הן לשירות פנימי להעברת מכולות פנימית בתגובה להודעה מספר 107
נעצוץ 17.09.2512:43
109. אינני ימאי אבל אני לא חושב שזה המצב במקרה דנן. גם זכור שמדובר באוניות צובר ולא אוניות מכולות אז אין שם מכולות כלל בתגובה להודעה מספר 108
נבל עשור 17.09.2512:46
110. אתה צריך להבין שמנופים של אוניה יש יכולת מאוד מוגבלת של מקסימום 4 מכולות לשעה בתגובה להודעה מספר 109
נמל חיפה לא היה משקיע מיליארדים במנופים ככ משוכללים.
מה תעשה עם אניה של 2000 מכולות או 10000?
בקיצור העולם הזה הלך קדימה וזה מאוד פרימיטיבי לפרוק באמצעות מנופי האוניה.
תבדוק איך עובדים בנמל המבורג שם לא מתאפשרת פריקה עצמית בכלל
נעצוץ 17.09.2512:59
111. אתה נעול על מכולות. אלה רובן אוניות צובר. עד כמה שראיתי אוניות מכולה כבר לא נפרקות בנמלי החות'ים. בתגובה להודעה מספר 110
ולא שזה אומר הרבה - אבל שאלתי את ChatGPT לגבי רשימה של 6 ספינות צובר לגבי אורכן, מספר מנופים ויכולת פריקה עצמאית
קיבלתי לגבי כולן את אותה תשובה עקרונית - כולן היו בערך 200 מטר אורך עם 4 מנופים ויכולת פריקה עצמאית לחוף.

ומתוך המעקב שלי - כולן נפרקו תוך יום או ימים בודדים ואז נכנסה אוניה אחרת. החות'ים עובדים קשה כדי לפצות על הפגיעה בתשתיות הנמל. אבל מצור זה לא.

כבר ציינתי במקום אחר בשרשור שהשבתת העגורנים על החוף פגעה ביכולת הספיקה של הנמלים. אין בזה ספק. בוודאי שהנמל יכול היה לעבוד הרבה יותר מהר ויעיל.
אבל עם עבודה קשה ורציפה של החות'ים הפריקה נמשכה ברציפות (לפחות עד אתמול - מאז לא בדקתי) למעט תקופה של ימים בודדים אחרי כל תקיפה.
נבל עשור 17.09.2513:01
112. אוניות בתפזורת לוקח ימים שלמים לפרוק ובטח לא יום. בתגובה להודעה מספר 111
לעניינו ,כנראה שלאף אחד אין כוונה לפגוע באוניות שנכנסות לנמל ולהסתבך עם הדגל שהן נושאות. יותר נכון לחבל להם בנמל ,ברציפים,במנופים ותשתיות
נעצוץ 17.09.2513:09
113. רובם אכן נפרקו תוך מספר ימים. אין כבר תשתיות לפגיעה בנמל מעבר לרציפים העוברים שיקום מהיר מאוד לאחר חירורם. חזרנו לנקודת האפס בתגובה להודעה מספר 112
נבל עשור 17.09.2514:05
114. שיקום של רציפים זה לא דבר פשוט ובטח לא מהיר. בתגובה להודעה מספר 113
אבל נדמה לי שמיצינו
נעצוץ 17.09.2514:42
115. אולי. או שמא שכמו שגודל האוניות העוגנות בנמלים גדל מ ''עד 40 מטר'' ל 200 מטר - אולי גם הערכת זמן השיקום שלך שגויה בתגובה להודעה מספר 114
נבל עשור 17.09.2514:46
116. מיציתי בתגובה להודעה מספר 115
נבל עשור 17.09.2514:51
117. אולי אתה לא מבין על מה אתה מדבר? בתגובה להודעה מספר 115
אולי בחיים שלך לא היית בנמל וראית אוניות שפורקוצ עצמאית?
פריקה עצמית של אוניות גדולות יוצרות בעיות איזון שלאוניות האלה אין יכולת לפתור באופן אוטומטי .
התעבורה הימית כבר לא עובדת בשיטות האלה. אולי רק אניות חופיות קטנות.
תמשיך לטעון שראית אניות של 200 מטר פורקות עצמאית
ביי
נעצוץ 17.09.2514:59
118. אול אני לא מבין. אבל אני בהחלט מתעקש שראיתי אוניות רבות בינוניות כ-200 מטר אורכן (רוב האוניות שנכנסות לחודידה וא-צליף) פורקות בתגובה להודעה מספר 117
נתתי לך במעלה השרשור מספר שמות של ספינות כדוגמה ויש לי עוד רבות בתקופה שעוד עקבתי אחרי אותם נמלים (כולם מאז תחילת "המצור" עליהן). זכותך להתעקש על מה שאתה חושב גם אם זה לא מתיישב עם המציאות בשטח. אני מעדיף הסברים שמניחים את הדעת.
נבל עשור 17.09.2515:16
119. יש לך לווין פרטי? בתגובה להודעה מספר 118
אני היתי בחיל הים עשר שנים כולל תפקידי ים ומודיעין
ראיתי קצת יותר ממך.
נעצוץ 17.09.2515:35
120. אשריך. אני אדם פשוט אז בעיקר עקבתי אחרי תנועת ספינות המטען בנמלי החות'ים במשך תקופה ארוכה וזיהיתי בתגובה להודעה מספר 119
תבניות של המתנה ממושכת מחוץ לנמל - כניסה ליום (נדיר) עד מספר ימים (בד"כ) ועזיבה. היתה תחלופה יחסית גבוה של ספינות לאורך החודשים שעקבתי למעט בימים הבודדים לאחר התקיפות (שאז גם היתה חסימת מידע פתוח לציבור ממילא).

רוב מוחלט של הספינות (כמובן אינני מדבר על נמל ראס עיסא כאן) היו ספינות צובר. מיעוטן ספינות מטען כללי. בדגימה שבדקתי על כמה מהן הבוקר ועוד הוספתי בדיקה על נוספות לאחר שכתבתי לך - כולן בינוניות של כ 200 מטר וכולן היו עם 4 מנופים עצמאיים.

בנוסף אני עוקב אחרי מספר ערוצים שסיפרו סיפור דומה. אחד מהערוצים הוא ערוצו של בן-ציון מקלס המצויין שאכן מביא צילומי לווין.
היו תמונות של החורים ברציפים וגם של משאיות החונות סמוך לאוניות בין החורים בזמן הפריקה. בזמנו הצלבתי את הפריקה לאחת הספינות שעקבתי אחריהן.

יכול להיות שאני סתם קופץ למסקנות - אבל ההסבר המיישב את דעתי של המידע שראיתי הוא תפקוד של אותם נמלים - לא אופטימלי כמו נמל מודרני - אבל עובד ועם אוניות צובר בינוניות.

זכותך לזלזל בדעתי - אבל עד שלא אקבל הסבר אחר מניח את הדעת אני מעדיף להחזיק בה.
נבל עשור 17.09.2515:43
121. ויש לך לווין? בתגובה להודעה מספר 120
נעצוץ 17.09.2515:52
122. לא. טרם זכיתי בתגובה להודעה מספר 121
שמואלנ 17.09.2516:16
124. אספתי לך קצת תמונות מסך בתגובה להודעה מספר 122
הנה ניו בורן


יצאה מ א-סליף, תימן (לא יודע מה עשתה שם...)


פרטים על האניה
נעצוץ 17.09.2516:42
129. תודה - הנה מידע על יכולת הפריקה של הספינה מ ChatGPT בתגובה להודעה מספר 124


Yes, **the vessel with IMO 9406037 (currently named *NEW BORN*) can unload directly to trucks on the ground**, assuming the port infrastructure supports it.

### Here's why:

---

### ✅ 1. **It is a geared bulk carrier**

* The vessel is equipped with:

* **4 deck cranes** (each with \~30-ton lifting capacity)
* **3 grabs (clamshell buckets), each 10 m³**

That means it **does not need shore-based cranes** to handle cargo, making it self-sufficient for loading/unloading bulk cargo such as:

* Grain
* Coal
* Fertilizer
* Cement
* Scrap
* Other dry bulk

---

### ✅ 2. **Unloading to trucks is a common operation**

When such ships are berthed at ports **without hoppers or conveyors**, the typical unloading process is:

> **Crane grabs cargo → swings over quay → drops into a hopper or directly into truck beds**

* If there’s **no hopper**, the crane operator can **drop directly into tipper trucks**.
* Sometimes temporary **mobile hoppers** are used to help reduce dust and improve accuracy when feeding trucks or conveyors.

---

### 🧱 Requirements at the Port:

To unload directly to trucks, the port must provide:

* **Flat and reinforced quay** to handle truck traffic
* Adequate **maneuvering space** for trucks near the ship
* **Dust control** systems if handling fine material
* Possibly **mobile hoppers** (optional but helpful)

---

### 🚫 Limitations or Considerations:

* **Not ideal for all types of cargo**: fine powders or hazardous materials may require enclosed systems
* **Weather**: operations can be disrupted by rain/wind if not protected
* **Slower than using dedicated port equipment** for large volumes

---

### ✅ Bottom Line:

Yes, this vessel is **designed to operate in ports without advanced infrastructure**, and **can unload directly to trucks** via its onboard cranes and grabs — a standard practice in many bulk terminals and developing ports.

שמואלנ 17.09.2515:59
123. המידע על תנועת אוניות הוא בגדול פומבי בתגובה להודעה מספר 121
מרגיש קצת לא לעניין להתעקש שהוא לא יכול היה לאסוף את המידע ממקורות גלויים.

יכול להיות שהוא טועה ויכול להיות שהוא צודק. לטעמי כולנו שקוראים פה באתר צריכים לעודד סקרנות כזאת של אנשים, ולשמוע בראש פתוח מה יש להם להגיד.

כמובן שזכותך לבקש שיציג את המידע שיש לו כאן, ולמעשה אני גם אשמח לראות- אם יש תיעוד.
נעצוץ 17.09.2516:17
125. תודה. לא שמרתי את המידע כי התייאשתי באיזשהו שלב. בחודש מאי פתחתי אשכול כאן בנושא עם ריכוז ראשוני בתגובה להודעה מספר 123
https://rotter.net/forum/scoops1/90...

ואז עקבתי לאורך כמה חודשים עד סוף יולי בערך - כי לא התיישבה לי טענת המצור על נמלי החות'ים עם זה ספינות רבות ממתינות ימים ארוכים כדי להכנס לנמל ולשהות בו מספר ימים רק על מנת לא לפרוק שם סחורה.
שמות הספינות בהחלט התחלפו יחסית באופן תדיר לאורך הזמן (אם כי אותם שמות חוזרים מדי פעם). מעט שמות שמרתי בנקודת זמן אחת ביולי מעבר למה שעשיתי במאי אבל לא יותר.

אפשר תמיד לראות את מקבץ הספינות הממתינות בפתחי הנמלים של החות'ים. יש כנראה כמה ספינות חטופות או של החות'ים עצמם - אז לא להתבלבל איתם.

צילומי הלויין של בן-ציון מקלס האירו את עיניי. ראיתי את החורים ברציפים את סתימת חלק מהחורים ברציפים ואפילו משאית חונה לפריקה ליד ספינה שכזאת (אני כבר מתחיל לפקפק - גזלייטינג?). לצערי אין לי יכולת לחפש כי אני משתמש בממשק הדפדפן של טלגרם ולא ביישומון.
נבל עשור 17.09.2516:35
126. לא ביקשתי כלום בתגובה להודעה מספר 123
הוא מראה אניה של מטען כללי שכמעט נעלמה מהעולם,על זה הוא בונה תאוריה שצריך לתקוף את האניות
אני טוען שלא נכון לתקוף אוניות בעלות דגלים של נדינות שאנחנו לא מעוניינים להסתבך איתן. ולכן מוטב לתקוף רציפים ומנופי נמל,זה הכל
שמואלנ 17.09.2516:39
127. טיעון לגיטימי בתגובה להודעה מספר 126
באופן אישי אני מרגיש שהטיעון הרבה יותר מובן כשאתה מציג את הדברים כך, במקום להתמקד בשאלה האם יש או אין לו גישה למודיעין שאינו פומבי
נעצוץ 17.09.2516:53
130. רק שנבל עשור לא דייק במה שטענתי. טענתי שהטבעת הספינות תשתק את הנמל - אבל הסכמתי שזה לא מעשי. בתגובה להודעה מספר 127
אמרתי שלא נותרו תשתיות בנמלים אלו להשמיד פרט לרציפים שהחות'ים משקמים יחסית מהר (מתעלים מחורים שמסתדרים איתם וסותמים אחרים). טענתי שחירור מחודש של הרציפים פחות יעיל מהשמדת נסיונות תיקון הרציפים (בדגש על מכבשים).

נבל עשור טוען שמדובר בספינה שכמעט נעלמה מן העולם?
ממליץ לראות מה שפרסמתי במאי ובנוסף יש עוד כמה כאלה מסוף יולי - רשימה חלקית:
בחודידה:
DSM EVERTON
DSM NORWICH
DRAGON
KHALED A
בא-צליף:
NIHAT M
ATA M
INCE MARMARA
INCE BEYLERBEYI
SmokinKills 16.09.2516:12
11. הפעם זה סופי? אפשר להשתמש בפצצה גדולה? בתגובה להודעה מספר 0
Npl 16.09.2516:13
12. הדובר הצבאי של החות'ים יחיא סריע מודיע כי הם מנסים ליירט את המטוסים הישראליים שתוקפים בשעה זו בתימן. בתגובה להודעה מספר 0
רועי קייס
הצד המואר 16.09.2516:14
13. אבוי לנו אם יצליחו בתגובה להודעה מספר 12
להכות בברזל 16.09.2516:24
17. ברור שלא יצליחו בתגובה להודעה מספר 13
SlevinKelevra 16.09.2516:31
21. אתה מתכוון ע''י זריקת כפכף? בתגובה להודעה מספר 17
נעצוץ 16.09.2516:35
24. אל תזלזל בהם - יש להם הרבה מערכות נ''מ שהם קיבלו מהאיראנים - עובדה שהם הורידו לאמריקאים הרבה מל''טים יקרים בתגובה להודעה מספר 21
חיה"א נערך לתרחיש כזה - וכלונו תיקווה שכל מטוסינו וטייסנו ישובו בשלום
menahem 16.09.2517:05
34. כן, רק שהמלט שהם הפילו משייט במקרה הטוב בשליש מהירות ממטוס קרב בתגובה להודעה מספר 24
אין להם שום אמצעי להוריד מטוס
דמבו 16.09.2520:23
44. דוקא יש להם בתגובה להודעה מספר 34
אין להם שום אמצעי להוריד מטוס
menahem 16.09.2521:41
56. אחלה, איזה? בתגובה להודעה מספר 44
דמבו 16.09.2521:55
68. לצערי אין באפשרותי לפרט, מדובר במידע מסווג בתגובה להודעה מספר 56
menahem 16.09.2522:05
75. כל כך מסווג שגם החותים לא יודעים אותו בתגובה להודעה מספר 68
הקואליציה של ארהב תקפה שם מספר חודשים ולא היה שום איום על המטוסים שלהם.
לא חייבים בכוח, באמת
דמבו 16.09.2522:08
77. האמריקאים איבדו כ 20 מל״טים מתקדמים מסוג MQ-9 בתגובה להודעה מספר 75
בהנחה ששרתת בצה״ל ונחשפת למידע אודות נשק אויב אתה בוודאי יודע שמידע מסוג זה הוא מסווג (מטעמים מובנים).
menahem 16.09.2522:13
78. כתבתי כבר למעלה, אין שום מקום להשוואה בין מלט שמשייט ב350 קמש למטוס קרב שמגיע לפי 4 ויותר אם נדרש בתגובה להודעה מספר 77
מה שמפיל כתבמ לא מדגדג מטוס קרב ואפשר לראות הוכחות לזה כל יום מרוסיה ואוקראינה שמפילים אחד לשני כתבמים עם נקלים לפעמים


שירתתי ביחידה מאוד מובחרת ואני עדיין במילואים ודווקא בגלל זה אני כותב את הדברים האלה. אין להם שום נשק שובר שיוויון וגם אם הם הצליחו להחביא אותו הם בוודאי יודעים שחי"א מכיר אותו. הבמ של צהל ממש גרוע בדיוק בגלל שכל שטות הופכת לזאב זאב וכפועל יוצא באופן ישיר אנשים מתחילים לזלזל ולשפוך מידע לא רלוונטי בטלגרם.

ובפן הכי פשוט, אם היו להם מערכות כאלה, דוצ בחיים לא היה מודיע להם 3 שעות מראש על מתקפה, בקיצור, הכל בסדר
דמבו 16.09.2522:20
81. בפברואר 2020 החות׳ים הפילו מטוס טורנדו סעודי בתגובה להודעה מספר 78
במרץ 2015 ייתכן והחות׳ים הפילו מטוס F15 סעודי (הסעודים טוענים שהוא נפל בשל תקלה).

האם מפתיע אותך שלארגון שביכולתו לשגר טילים ל 2,000 ק״מ יש יכולת רלוונטית נגד מטוסים?
menahem 16.09.2522:28
84. כמו שכתבתי, אין להם שום דבר שמאיים על חי''א בתגובה להודעה מספר 81
נסיון להשוות עגלה עם כנפיים שמופעל על ידי נגרים למטוסים של חי"א הוא מאוד רדוד.
משום מה במספר החודשים שארהב ועוד כמה מדינות תקפו שם מדי ערב שום מטוס לא נפל, מעניין למה...

גם ב2018 בבית הקלפים נפל לנו מטוס, טעות אנוש לא מביאה קרדיט לצד השני.

טיל בליסטי דורש נ.צ ואז שגר ושכח, הוא לא מתמרן. נ"מ מתקדם דורש מכם, תא שליטה וצוות מומחה שיודע לתפעל את המערכת. גם פה, אין שום מקום להשוואה בין הדברים. חבל שאתה הולך לזה
דמבו 16.09.2522:40
89. טיל בליסטי ל 2,000 ק״מ היא יכולת נדירה לאין שיעור לעומת טק״א (טילי קרקע אוויר) אפקטיביים מול מטוסי קרב בתגובה להודעה מספר 84
ואם בהשוואות עסקינן - אין באמת מקום להשוואה בין יירוט שהאדים מתאבדים באוקראינה לבין יירוט MQ-9 שמשייט בגבהים של עשרות אלפי רגל.
זה נכון שהוא איטי יחסית ואינו מתמרן כמטוס קרב אבל היכולת להפיל מלט שמשייט בגובה 30,000 רגל היא אינה עניין של מה בכך.

סיכומו של עניין, לחות׳ים יש יכולת תיאורטית להפיל את מטוסי הקרב של חיל האוויר. זה לא קרה עד עכשיו כיוון שבחיל האוויר מתייחסים ברצינות לאיום.
נעצוץ 16.09.2521:14
52. חבל שלא ראית את האמצעים שתפסו בספינת הנשק האחרונה שניסו להבריח לחות'ים מאיראן. זילזול ויהירות מולידים טרגדיות בתגובה להודעה מספר 34

ערכתי לאחרונה בתאריך 16.09.25 בשעה 21:23 בברכה, נעצוץ

menahem 16.09.2521:41
57. איזה בדיוק? בתגובה להודעה מספר 52
נעצוץ 16.09.2522:02
74. פורסם על ידי CENTCOM בזמנו - אבל את ניתוח התכולה (כולל רכיבים להרכבה) אינני מוצא כעת בתגובה להודעה מספר 57
menahem 16.09.2522:05
76. טילים זה נחמד, מה מסכן פה את חי''א בדיוק? בתגובה להודעה מספר 74
נעצוץ 16.09.2522:29
85. היה במטען גם רכיבים לטילי נ''מ. אזכיר לך שבתקופת אסד בסוריה ב 2018 הצליחו הסורים להפיל מטוס קרב שלנו בשטח הארץ בטיל SA-5 בתגובה להודעה מספר 76
מיושן (מה שהרוסים קוראים אס 200) שבכלל לא מיועד להפלת מטוסי קרב.
אומנם לא מדובר באותו טיל בכלל - אבל שאננות יתר (או חוסר תשומת לב בגלל התמקדות במשימת התקיפה במקרה של מטוס הסופה) מוביל לטעויות
menahem 16.09.2522:31
88. שוב, השאלה אילו טילים בתגובה להודעה מספר 85
בבית הקלפים הייתה טעות אנוש (שראיתי את היירוט בעיניים שלי האמת), טעויות קורות, לא מביא קרדיט לאויב עליהם
נעצוץ 16.09.2522:47
90. טעויות לא קורות - הן נגרמות. וזלזול זו סיבה עיקרית לטעויות. לא זוכר מה היו סוגי הטילים ואיפה קראתי ניתוח של תכולת בתגובה להודעה מספר 88
התפיסה - אבל ראיתי שם גם טילי נ"מ.

אין לי כח לחפור למצוא - אני זוכר שאבו-עלי אקספרס איתר טילי הגנ"א חדישים (לא מפורקים) מסוג קאא'ם 118 לפגיעה בכטבמ"ים.

אם מעניין אותך ואתה מזהה רכיבים - אתה יכול לצפות בסרטון הארוך יותר של התפיסה - אולי תגלה שם עוד מידע


בכל אופן יש לזכור שלחות'ים יש גם תשתית תת-קרקע מפותחת יחסית בחסות האיראנים שגם האמריקאים לא הצליחו להשמיד המשמשת לייצור עצמאי של אמל"ח (כולל טילים בליסטיים) אז לפעול שם בהנחה שאין איום על המטוסים בעיניי זאת סתם יהירות.
להכות בברזל 16.09.2518:06
41. כי האיראנים הורידו לנו המון מטוסים כשהם חגו מעל שמי טהרן בתגובה להודעה מספר 24
נעצוץ 16.09.2521:12
50. זאת היתה מתקפת פתע שלנו אז היה לנו יתרון. וכן היה חשש גדול בחיה''א מהפלות מטוסים אבל לשמחתנו לא באו לידי מימוש. זה לא אומר שצריך לזלזל בתגובה להודעה מספר 41
זבנג וגמרנו 16.09.2516:35
25. הם לא יצליחו כי אין שום מטוסים מעל שמי תימן והתקיפה מבוצעת מרחוק בתגובה להודעה מספר 21
דמבו 16.09.2520:24
45. לעיתים מרחוק, לעיתים מעל ותמיד תוך סיכון כזה או אחר למטוסים בתגובה להודעה מספר 25
סתם עוד אחד 16.09.2516:27
18. מטרת התקיפה לפי גורם ישראלי - להשבית לחות׳ים את נמל חודידה לעוד מספר שבועות בתגובה להודעה מספר 0
עמית סגל
סוף לאדישות 16.09.2516:33
23. מטרת התקיפה נוכחות באזור... שמירה על כושר והרתעה בתגובה להודעה מספר 0
SkyMind 16.09.2516:36
26. זהו נגמר? בתגובה להודעה מספר 0
נגמרה הפירוטכניקה? הם יכולים לחזור בצעד תימני למרק רגל עד שיגור הטיל הבא לנתב״ג?
42אמת42 16.09.2516:58
31. פחח בתגובה להודעה מספר 0
בדיחה
moto123 16.09.2517:04
33. אודרוב!!!!! בתגובה להודעה מספר 0
חץ_במטרה 16.09.2517:42
39. למה להודיע להם לפני? הם מודיעים לנו לפני?? בתגובה להודעה מספר 0
פה גדול ,יותר גדול ,,אוירון..בום
פוקס מאלדר 16.09.2518:05
40. כנראה שתי סיבות לתקיפות האלה בתגובה להודעה מספר 0
1. לשמר את המצור הימי - אין מה לעשות זה דורש תחזוקה, כי אפשר תמיד לשקם. כל מה שהחותים יורים יורד מהמלאי ולא מתחדש ככה מאיראן.
2. אימונים ונסיון בחי למבצעים שיגיעו עוד מול איראן.
אינבר 16.09.2518:12
42. הדבר היחידי שיכול למוטט אותם בתגובה להודעה מספר 0
זה לשרוף את כל שדות הגת שלהם
לא להשאיר פירור ואז הם יכנעו
בדוק
אלעדי 16.09.2518:30
43. חחח בתגובה להודעה מספר 42
Stardust 16.09.2521:01
48. עוד פעם השמדנו לחלוטין את הנמל הזה. לפחות לשעות הקרובות. בתגובה להודעה מספר 0
אישקריות 16.09.2521:44
58. עזוב, פעם עוד היינו מקבלים תמונות וסרטונים, עכשיו גם זה אין בתגובה להודעה מספר 48
Stardust 16.09.2522:29
86. מה לא הבנת? השמדהו להם את המצלמות! בתגובה להודעה מספר 58
Danos 16.09.2522:15
79. בהצלחה לכוחותינו בתגובה להודעה מספר 0
אריה33 17.09.2516:59
131. תקיפות של ערב רב ללא תועלת בתגובה להודעה מספר 0
oby 17.09.2517:26
132. לפורום ''תקיפות בחודידה'' בתגובה להודעה מספר 0
זה נהיה בדיחה
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג