ולרי קסלר עלתה לרכב של הדייט באלסקה.הוא יצא מהרכב לקניה,הטלפון שלה נפל,היא בטעות הרימה את הטלפון שלו ומצאה שם סרטון שלו רוצח את הדייט הקודם
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.11.25 בשעה 08:44 בברכה, דני מכפר סבא
ולרי קסלר ילידה של אלסקה מה שפעם קראו אסקימוסים, אישה שהגורל התאכזר אליה. בגיל 30 היא הייתה כבר כמה שנים מכורה לסמים ואלכוהול, נרקומנית שגם במראה החיצוני מיד מרגישים, ישבה כבר בכלא על סמים והייתה הומלסית שגרה באוהל בחורשה באנקורג' אלסקה. במסגרת הגורל המר שלה היא נאלצה לעסוק בזנות רחוב.
בניגוד למה שכתבתי בכותרת, היא לא עלתה על האוטו כדיייט אלא עלתה לעסקה של מין תמורת כסף. היא יצאה בחיים וללא פגע מה"דייט" הזה עם אדם בשם בראיין סמית. אבל הסלולרי נפל לה מהיד ברכב בזמן שהוא עצר לרגע וירד מהרכב בחנות נוחות לקנות אלכוהול לשניהם, ואז כשהיא התכופפה להרים את הסלולרי שלה היא ראתה שיש על הרצפה שני סלולרים. היא הרימה ולקחה את שניהם. כן היא ביצעה גניבה פעוטה, אבל למעשה היא עזרה למשטרה לתפוס רוצח סדרתי של זונות ולהציל מי יודע כמה עוד נשים.
אחרי שהוא הוריד אותה מהאוטו באוהל שלה, היא פתחה את הטלפון שלו ושם היא מצאה סרטון סנאף שלו רוצח מישהי, וללא ספק מדובר ברוצח סדיסט, הוא אמר שם לנרצחת: "את תמותי, אצלי כולן מתות בסוף ואני מקבל את האוסקר".
היא כל כך נבהלה, היא הבינה שהוא מיד יבין שהיא לקחה את הטלפון והוא יבוא לרצוח אותה, שהיא פשוט ברחה ליער והתחבאה ביער חמישה ימים. ואז היא הבינה שהפיתרון היחידי שלה זה לגשת לתחנת המשטרה, היא ניגשה לתחנת המשטרה ומסרה להם את הטלפון וסיפרה להם את כל הסיפור.
לגמרי במקרה אחד השוטרים זיהה את הקול שלו מחקירה קודמת בענין גניבת רכב בה נחקר לא כחשוד אלא כעד, מדובר במהגר מדרום אפריקה, יליד 1971, שהיה לו מבטא של בורים דרום אפריקנים, כלומר הוא דיבר אנגלית דרום אפריקנית במבטא הולנדי. אין הרבה כאלה בארצות הברית ובוודאי לא באלסקה.
בשלב הזה עוד לא הייתה להם את הגופה של הנרצחת והם אפילו לא ידעו בהתחלה מי זאת. למעשה בזמן הדייט בתא המטען של הטנדר שלו הגופה עדיין הייתה מונחת ורק למחרת הוא זרק את הגופה כ-20 קילומטר מחוץ לעיר על יד פסי רכבת. כעבור כמה ימים הגופה נמצאה וזוהתה כקתלין ג’ו הנרי, אישה בת 30 ממוצא יופיק (Yup’ik Eskimo). סמית’ עבד באותו מלון שבו אירע הרצח, ושכר חדר בהנחה לעובדים.
משטרה עשתה מחקר עליו, השיגה הוכחות שהוא נכנס עם הזונה הזאת לחדר במלון באנקורג' רצח אותה שם ולקח איתו את הגופה אחרי שניקה את החדר, העדכון של הסלולרי שלו הציב אותו כעבור יומיים במקום שבו נזרקה הגופה, והיו להם כל ההוכחות נגדו.
האיש הזה היה דוקטור ג'קל ומיסטר הייד, במקביל לכל מעשה הרצח האלה, הוא חי חיים רגילים לגמרי עם אשתו, שלא חשדה בכלום ועבד עבודה נורמלית ולא עורר שום חשד אצל אף אחד.
למעשה המעצר התעכב בכמה ימים כי ברגע שהם היו מוכנים לעצור אותו הוא בדיוק היה בחופשה עם אשתו בווושינגטון די סי, כשהוא נעצר ולמרות שהיה לו את הסרטון בהתחלה הוא ניסה להכחיש, הוא אמר שהסרטון זה רק סרטון, רק ביום, זה לא אמיתי, אחרי זה הוא הבין שהמשחק נגמר אז הוא אמר שיש לו פיצול אישיות ומישהו אחר עשה את זה והוא לא זוכר שהוא עשה את זה, אבל כעבור חצי שעה של חקירה הוא לא רק שהוא הודה, אלא הוא הודה גם ברצח קודם שהראה לפני כמה שנים גם של זונה ילידה שנחשבה עד אז כמי שנעלמה ולא ידעו שהיא נרצחה.
כעבור כמה חודשים, באופן מקרי, אנשים שיצאו לחפש פטריות בטבע מצאו את הגולגולת שלה , שמה ורוניקה אבוצ’וק (Veronica Abouchuk). בבדיקה התברר שהיו לו התבטאויות מאוד גזעניות בפרופיל הפייסבוק שלו נגד כל מי שהוא לא לבן, כולל הילידים של אלסקה, היה גם אלמנט מיני סדיסטי במעשים שלו שהשתלב במניע הגזעני, הוא בחר בקורבנות החלשים ביותר, ילידות של אלסקה, קבוצה מוחלשת וענייה, שהן גם נרקומניות או אלכוהוליסטיות ועובדות בזנות. הייתה עוד פאשלה של המשטרה, לאיש הזה גם הייתה מאהבת סודית, שאשתו לא ידעה עליה, המאהבת לא הייתה ילידה, הייתה לבנה, שבהתחלה אהבה אותו חיבבה אותו, אבל באיזה שהוא שלב הוא הראה לה תמונות של אלימות סדיסטית והיא נורא נבהלה ונתקה כל קשר איתו והיא התקשרה למשטרה ודיווחה על זה, אבל המשטרה לא חקרה את זה כמו שצריך, אפשר היה להציל חיים של אישה אם המשטרה הייתה חוקרת את זה כמו שצריך.
המשפט והעונש: ב־22 בפברואר 2024 חבר מושבעים הרשיע את סמית’ בכל 14 האישומים נגדו, כולל רצח מדרגה ראשונה, תקיפה מינית ושיבוש ראיות. ב־12 ביולי 2024 נגזר עליו עונש של 226 שנות מאסר.
בראיון לתקשורת אחרי ההרשעה הוא טען שההודאה הוצאה ממנו תחת לחץ, הוא לא עשה את זה. חזר לעולם ההזיות שהוא חי בו.
מה שאני מנסה להבין האם סדיזם ורוע קיים בכל אחד , אבל ההיגיון והשכל ואולי הרגש, גורמים לאדם לעצור מעשי טירוף חולניים כאלו?
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2508:17
2. לא, רוב האנשים אינם כאלו, לא רוצים ולא מסוגלים לעשות כאלו דברים. אלו אנשים מעטים חולים ומעוותים.יש סוג אחר של רוע שבאופן פוטנציאלי קיים ברובבתגובה להודעה מספר 1
האנשים, זה רוע מתוך קונפורמיות וציות למרות. כשהרוע הוא השלטון והוא מחנך לשנאה והאוירה הציבורית היא של ליגיטימיות למעשים. מחקרים על הרוצחים הנאצים שהתעללו ורצחו יהודים מצאו שרבים מהם לא היו בעלי דעות נאציות לפני עלית היטלר לשלטון ושטיפת המח של גבלס ומחוץ להקשר של רצח יהודים כאנשי SS היו אנשים רגילים נורמטיבים ומעולם לא עברו עבירות. יש ספר מפורסם על זה, אנשים רגילים של פרו' כריסטופר בראוניג.
אפשרויות ניהול
ציגלה-ופיקסלה
07.11.2508:21
6. אז, לפי המחקרים הנלבתגובה להודעה מספר 2
ההיגיון הבריא והנפשי מתבטלים לטירוף הדעת של השלטון כמו עדר מוסת?
השלטון שולט על תכונות האדם?
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2508:28
8. לפי המחקרים האלו, בני אדם הם אופורטוניסטים, בהחלט. רובם. קל לשלטון דיקטטורי לשחק בראש של רוב האנשים.בתגובה להודעה מספר 6
דוגמאות: חודשיים אחרי שהיטלר עלה לשלטון בא ליהודי בברלין חבר שלו, זה היה ממש חבר טוב, הם שירתו ביחד באותה יחידה קרבית במלחמת העולם הראשונה והיהודי פעם גם הציל את חייו כשהגרמנים נפצע מפגז אנגלי. אחרי זה הם למדו ביחד באוניברסיטה, ואז הגרמני בא אליו הביתה ואמר לו ככה בשקט ובטבעיות אין לי שום דבר נגדך, אתה יודע שאנחנו חברים כבר 15 שנה, אבל בנסיבות שקורות אני לא אוכל לשמור איתך על קשר. בוא נקווה לימים טובים יותר. היהודי כמובן לא ראה ולא שמע מהגרמני הזה יותר לעולם.
בסרט אחד דוקומנטרי שראיתי על התקופה הנאצית, סיפרו על גרמני טוב שהתנגד לנאצים לפני שהם עלו לשלטון וגם אחרי. הוא אף פעם לא הצביע להיטלר ותמיד ידע שזה רוע נוראי. יחד עם זאת הוא לא היה אדם שיקים מחתרת או יעשה משהו היה חסר אונים לחלוטין.
בבוקר שאחרי ליל הבדולח הוא יצא עם אשתו והם הלכו ברחוב בברלין. הם חלפו על פני בית כנסת שרוף והבעל אמר לאשתו זה פשוט נורא מה שהם עושים ליהודים זה כתם על גרמניה שדורות קדימה ידברו על הברבריות של הנאצים. כעבור שלוש שניות מישהו תפס לו את הכתף מאחורה הוא הסתובב ועמד שם אדם בלבוש אזרחי אבל מיד הוא הוציא תעודה שהוא שוטר סמוי מהגסטפו ואמר לו שמעתי אותך תן לי את הפרטים שלך אחרי שהוא נתן לו את הפרטים שלו הוא נתן לו דוח להתייצב למחרת ב-9:00 בבוקר במפקדת הגסטפו בברלין להסביר למה הוא אוהב יהודים. והוא אמר לו: אני מכיר את המצבים האלה אתה לא הראשון שאני תופס אותו שהוא אוהב יהודים. תשמע יש לך מחר הזדמנות אחת ואחרונה לחזור בך ולהיות גרמני טוב, תאמין לי שכדאי לך אני יודע בדיוק מה עושים למי שלא מיישר קו. יכולים לעצור אותך ולשלוח אותך למחנה ריכוז, יכולים סתם לפטר אותך ולא יהיה לך ממה לחיות, כל השכנים שלך ידעו שאתה אוהב יהודים ואף אחד לא ידבר איתך בכלל, יש לך עכשיו יום שלם לחשוב על מה אתה אומר מחר.
ויש עוד סיפור היה גם גרמני טוב אחר שאחרי 1933 שהחליפו את כל ספרי הלימוד לספרים שלימדו בהם את הילדים על עליונות הגזע הארי והסתה נוראה נגד היהודים, הוא ניסה להסביר לילד שלו בן שמונה שזה לא נכון מה שמלמדים אותו ולתת לו את הערכים הנכונים ולהגיד לו אל תדבר על זה הרבה בבית ספר אבל תדע שזה ימים רעים שיחלפו אבל אל תיתן להם להכניס לך לראש את הדברים האלה. אבל זה בכל זאת ילד בן שמונה והוא דיבר. יום אחד הילד חוזר הביתה בוכה וכשאבא שלו שאל אותו מה קרה הוא אמר לו הילדים צחקו עליי ולהגו לי שאני אוהב יהודים והרביצו לי והמורה לא עזר לי הוא צחק עליי יחד איתם. מאז אותו יום האבא זה השתתק ונתן לנאצים לחנך את הילד שלו ולעשות לו את השטיפת מוח שלהם. שתבינו לאיזה רמה זה הגיע בחשבון לכיתה ה' השאלות היו בסגנון יהודי אחד גנב 20 מרק משלושה גרמנים, ויהודי שני רימה ארבעה גרמנים כל אחד מהם ב-30 מארק. כמה סך הכל היהודים גנבו מהגרמנים.
אישה גרמניה כתבה ספר שבו היא גילתה בשנות ה-80 כשהיא הייתה בערך בת 30 את האמת על סבא שלה. אמא שלה אמרה לה שסבא שלה תודה לאל לא היה חייל בזמן המלחמה הוא היה בשירות אזרחי. ואז יום אחד היא גילתה שהשירות האזרחי הזה היה שהוא הוביל רכבות ממקומות שונים לאוושוויץ. רכבות משא דחוסים ביהודים בדרך להשמדה. הוא כבר היה מאוד זקן אבל היא התעמתה איתו ושאלה אותו על זה הוא ענה: מה יכולתי לעשות?הייתי בן 20 נשוי ואמא שלך הייתה תינוקת. הייתי נהג קטר עוד לפני המלחמה לא העלתי על הדעת שזה מה שידרשו ממני לעשות. אם הייתי מסרב אולי לא היו הורגים אותי אבל היו שמים אותי בכלא ומי היה בדיוק מפרנס את אמא שלך שהייתה תינוקת?
הניסוי של מילגרם – ויקיפדיה הניסוי של מילגרם בציות לדמויות סמכותיות הידוע בקיצור בשם הניסוי של מילגרם הוא ניסוי בפסיכולוגיה חברתית שבדק אם אנשים לפי הוראה של בעל סמכות יתנו מכות חשמל לקורבן אקראי עד לגרימת מותו https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A...
ניסוי הקונפורמיות של אש – ויקיפדיה ניסוי הקונפורמיות של אָש נערך בשנת 1951 על ידי החוקר סולומון אש, מטרת הניסוי: חקירת כוחו של לחץ חברתי על אנשים לגרום להם להסכים לעובדה שהם יודעים שאינה נכונה.
הגל השלישי (באנגלית: The Third Wave) היה ניסוי ידוע שנועד להדגים את פגיעותן של חברות דמוקרטיות לפשיזם.[1][2]
את הניסוי ביצע רון ג'ונס, מורה אמריקאי להיסטוריה, על תלמידי כיתה י' שהשתתפו בשיעורי ההיסטוריה שלו[1] כחלק מלימודים אודות גרמניה הנאצית.[3] הניסוי נערך בבית הספר התיכון "Cubberley" בפאלו אלטו, קליפורניה, במהלך השבוע הראשון של אפריל 1967. ג'ונס, שלא הצליח להסביר לתלמידיו כיצד האוכלוסייה הגרמנית טענה לבורות בכל הנוגע להשמדת היהודים בתקופת השלטון הנאצי בארצם, החליט להדגים להם זאת.[3] הוא הקים תנועה פיקטיבית בשם "הגל השלישי", ואמר לתלמידיו שמטרת התנועה היא לבטל את הדמוקרטיה.[1] הטענה לפיה הדמוקרטיה מעדיפה את האינדיבידואליזם על פני החברה נחשבה כנקודת תורפה של הדמוקרטיה, וג'ונס הדגיש נושא זה בניסוח המוטו של התנועה שלו:
כוח בעזרת משמעת, כוח בעזרת קהילה, כוח בעזרת פעולה, כוח בעזרת גאווה.
Strength through discipline, strength through community, strength through action, strength through pride.[1]
הניסוי לא תועד היטב בזמן אמת. מבין המקורות בני התקופה, הניסוי הוזכר בקצרה רק בשני גליונות של עיתון התלמידים של בית הספר, "The Cubberley Catamount".[4][5] גיליון נוסף של העיתון מכיל מאמר ארוך יותר על הניסוי, לאחר שזה הסתיים.[1] ג'ונס עצמו כתב תיאור מפורט של הניסוי לאחר כתשע שנים,[3] ואחר כך הופיעו מאמרים נוספים, חלקם כוללים ראיונות עם ג'ונס ועם כמה מהתלמידים.[2]
מהלך הניסוי ג'ונס כתב שהוא התחיל את היום הראשון של הניסוי בהוראות פשוטות, כגון ישיבה ראויה. הוא תרגל את התלמידים עד שהם הצליחו להיכנס לכיתה ולהתיישב בצורה ראויה תוך 30 שניות ובשקט מופתי.[3] לאחר מכן התקדם לאכיפת משמעת נוקשה בכיתה, על ידי גילום דמות סמכותנית ושיפור דרמטי של יעילות התנהלות הכיתה. היום הראשון לניסוי הסתיים עם מספר מועט של כללים, שכן הניסוי אמור היה להימשך יום אחד בלבד. התלמידים נדרשו לשבת לפני הצלצול השני, נדרשו לעמוד על מנת לשאול שאלה או על מנת לענות לשאלת המורה. כל פנייה למורה הייתה צריכה להתחיל ב"מר ג'ונס", והפנייה צריכה הייתה להיות מנוסחת בשלוש מילים או פחות.[3]
במהלך היום השני לניסוי, ג'ונס הצליח לעצב את הכיתה לכדי קבוצה מגובשת בעלת תחושת קהילתיות ומשמעת חזקה.[3] ג'ונס קרא לתנועה "הגל השלישי", בהתייחס למיתוס לפיו הגל השלישי בסדרת גלים באוקיינוס הוא האחרון והחזק ביותר.[3] ג'ונס המציא הצדעה, הדומה להצדעה הנאצית[1], והורה לתלמידיו להצדיע זה לזה אף מחוץ לכיתה. כל התלמידים צייתו להוראה זו.[3]
נראה שהניסוי החל להתנהל מעצמו, כאשר תלמידים מכיתות אחרות החלו להצטרף לתנועה. ביום השלישי לניסוי, כיתת ההיסטוריה גדלה מ-30 תלמידים במקור ל-43. כל התלמידים הראו שיפור משמעותי ביכולות הלימודיות ומוטיבציה גבוהה. כל תלמיד בתנועה קיבל "כרטיס חבר" וכל חבר קיבל משימה מיוחדת (לדוגמה, עיצוב כרזת הגל השלישי, מניעת לא-חברים מכניסה לכיתה). ג'ונס הנחה את התלמידים כיצד לגייס תלמידים חדשים, ועד סוף היום היו בתנועה מעל 200 חברים.[3] ג'ונס הופתע כאשר חלק מהתלמידים החלו לדווח לו כאשר תלמידים אחרים עברו על הכללים שלו.[3]
ביום חמישי, היום הרביעי לניסוי, ג'ונס החליט לבטל את התנועה מאחר שהרגיש שהוא מאבד עליה שליטה. התלמידים הפכו יותר ויותר מעורבים בתנועה, והמשמעת והנאמנות שהפגינו היו יוצאים מגדר הרגיל. ג'ונס הודיע למשתתפים שהתנועה היא חלק מתנועה עולמית, ושלמחרת מנהיגה ייחשף. הוא הורה לתלמידים להשתתף בעצרת בצהרי יום שישי על מנת לצפות בהודעה.[3] במקום נאום טלוויזיוני של המנהיג כביכול, התלמידים צפו במסך טלוויזיה עם רעש לבן. לאחר מספר דקות המתנה, ג'ונס הודיע לתלמידים שהם לקחו חלק בניסוי בפאשיזם, ושהם יצרו במודע את תחושת העליונות שחשו אזרחים גרמנים בתקופה הנאצית. אז הוא הציג סרט על אודות המשטר הנאצי, על מנת לסיים את הניסוי.[3]
שנתיים לאחר ניסוי זה, ג'ונס פוטר מבית הספר. הניסוי לא צוין כסיבה לפיטורין, אך בית הספר גם לא הכחיש שהניסוי הוא סיבה.[6]
בתרבות הפופולרית ג'ונס מסר תיאור מלא של הניסוי במהדורת 1980 של "The Next Whole Earth Catalog" (עמ' 374–377).
האירועים בניסוי שימשו בסיס לסרט טלוויזיה בשם "הנחשול" (1981) ולספר נעורים בשם "הגל" מאת טוד סטרסר (Todd Strasser), שפורסם בשם העט "מורטון רו". ספר זה הומחז בקצרה במסגרת תוכנית הטלוויזיה "קריאת כיוון" של הטלוויזיה החינוכית בישראל. הסרט הגרמני "Die Welle" (2008) העביר את ההתרחשות לגרמניה המודרנית, וזכה לביקורות חיוביות.
10. תנסה לדמיין את עצמך נולד כגרמני נוצרי בגרמניה בשנת 1905, מקבל חינוך נאור והומניסטי והכל, בשנת 1936, כבר 3 שאתה נמצא כאזרח תחת השלטון הנאציבתגובה להודעה מספר 6
והיטלר, שלא בחרת בו ואתה שונא אותם ונגעל מהם, ויש לך ילד בן 8 תלמיד כיתה ג', אתה מנסה להסביר לו שלא להקשיב למה שאומרים לו בבית ספר, מנסה להציל אותו מהחינוך של גבלס, ואז יום אחד הילד חוזר הביתה בוכה ואומר שכל הילדים צחקו עליו ולגלגו עליו ואמרו לו שאבא שלך אוהב יהודים ואז הרביצו לו, והמורה צחק יחד עם הילדים, במקביל אתה רואה ששכן שלך שאתה יודע שהיו לו התבטאויות נגד היטלר, פשוט נעלם יום אחד מהבית, ואשתו לא יודעת איך היא תאכיל את הילדים ותשלם את המשכנתא, היא רק יודעת שהבעל עצור בדכאו. כמה גיבור גדול אתה תהיה בכזה מצב כמה?
אפשרויות ניהול
granit
07.11.2509:46
17. בדיוק כפי שקורה בעזה וביו''שבתגובה להודעה מספר 10
ככה מחנכים שם את הילדים. קראתי לפני כמה שנים ראיון עם מי שהיה קב"ט השגרירות במצרים. בין השאר סיפר שהשוער בבניין בו היה גר, היה מביט בו באופן מוזר. אחרי תקופה החליט לשאול אותו מה מפריע לו שהוא מסתכל עליו ככה. השוער ענה שידוע שהיהודים הם בני הקופים, הוא מנסה להבין איך הקבט מסתיר את הזנב שלו בצורה כ"כ טובה שלא רואים כלום.....
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2509:54
18. התכנים של האנטישמיות בימנו, בין של לבנים ובין של מוסלמים, הם אותם התכנים כמו ב 1700 השנים האחרונות, כולל הנאציזם.בתגובה להודעה מספר 17
אפשרויות ניהול
אוגי
07.11.2509:10
12. אבל הם כן היו אנטישמים?..בתגובה להודעה מספר 2
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2509:24
13. אחרי 1933 הם דיברו דברים אנטישמיים ואפילו רצחו יהודים בשואה. המחקר של פרו' כריסטופר בראונינג הוכיח שרבים מהם ממש לא החזיקו בדעות אנטישמיותבתגובה להודעה מספר 12
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.11.25 בשעה 09:29 בברכה, דני מכפר סבא
וגזעניות לפני 1933 והם נעשו כאלו בהשפעת הלחץ החברתי מכל כיוון, שטיפת המח של גבלס בתקשורת של אז וספרי הלימוד. רובם אחרי המלחמה "חזרו" להיות דמוקרטים. בקיצור, האוירה החברתית והסנקציות החברתיות מילאו תפקיד מכריע בדעות שלהם, שמשתנות כמו שבשבת לפי כיוון הרוח ומה שמתאים לאינטרס שלהם בכל רגע. ותקרא את תגובות 8 ו-10.
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2510:37
20. יאן הוס היה מתנגד לאפיפיור שהועלה על מוקד ב 1415.כאשר הוצת המוקד, אישה מתוך אמונה בממסד הוסיפה זרד למדורה. הוס אמר ''הו, תמימות קדושה''בתגובה להודעה מספר 13
משפטו של הוס והעלאתו על המוקד
יאן הוס מועלה על המוקד בוועידת קונסטנץ, 6 ביולי 1415 ב-5 ביוני 1415 הובא הוס למשפט, ולצורך כך הועבר שוב למרתפי המנזר הפרנציסקני שבקונסטנץ. הוא הכיר בכך שהכתבים נגד זה-זנוימה ופאלץ' הם כתביו, והכריז כי יהיה מוכן לחזור בו מדבריו אם יוכח לו שטעה. הוא הודה בהערצתו את ויקליף ואמר כי משאלתו היא שנשמתו תגיע לאותו מקום שבו שוכנת זו של ויקליף, אך הכחיש שהגן על תורת ויקליף בנוגע לסעודה האחרונה, היינו, ארבעים וחמישה הסעיפים, והסביר שהתנגד רק לחיפזון שבו סעיפים אלה גונו. המלך דחק בו למסור את עצמו לרחמי הוועידה, משום שאינו רוצה להגן על כופר.
בישיבת המשפט האחרונה, ב-8 ביוני, נקראו שלושים ותשע קביעות שלו, 26 מהמסה על הכנסייה ו-13 מדברים שכתב נגד זה-זנוימה ופאלץ'. הקיסר קיבל הסברים בנוגע לסכנה הנובעת מקביעות אלו לכוחו שלו כמלך כדי להסיתו נגד הוס, והוס הכריז כי הוא מוכן להודות בטעויותיו אם ישתכנע שאכן יסודן בטעות. כל שאיפתו, אמר, הייתה לזכות במשפט הוגן ובזמן נוסף שבו יוכל להסביר את השקפותיו ואת הסיבות להן. אם הסיבות שלו והטקסט התנ"כי אינם מספקים, הוא ישמח אם יורו לו מהי הדרך הנכונה. הכרזה זו נחשבה בעיני שוביו ככניעה ללא תנאי מצד הוס, והוא נדרש עתה להכריז כי טעה בכל התזות שלו, לוותר על ההטפה להן בעתיד, לחזור בו מהן ולהכריז כי ההפך מהן הוא הנכון. הוס הבין עתה אל נכון כי פסה כל תקווה שלו לחיים, והכריז כי לא יחזור בו מתורות שלהן לא הטיף, וכי הוא מוכן רק למשוך ידו מתורות שהוועידה רואה אותן כשגויות. הוא סירב אז, וגם אחר כך, לחזור בו מהתורה לה הטיף.
חודש אחרי כן, ב-6 ביולי, הוכרז על גינויו ועל הרשעתו של הוס באופן פומבי. הוא הולבש בבגדי כמורה ונדרש לחזור בו מחטאיו. משסירב, נלקחו ממנו בגדי הכמורה שלו והכנסייה ניערה חוצנה ממנו והעבירה אותו להוצאה להורג בידי הרשות החילונית. כובע נייר גבוה שנשא את הכתובת "מנהיג הכופרים" נחבש על ראשו של הוס, והוא נלקח תחת משמר כבד אל המוקד. כאשר הוצת המוקד, נטען מאוחר יותר, ניגשה אישה זקנה והוסיפה זרד למדורה. האישה עשתה את המעשה מתוך אדיקות דתית גמורה שעוררה אפילו את התפעלותו של הוס, ועל כן אמר את משפטו המפורסם: "הו, תמימות קדושה" ("O sancta simplicitas!"), משפט שמשתמשים בו גם כיום לציון תמימות הגובלת בטיפשות. אחרי מותו הושלך אפרו לריין.
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2509:28
14. חלקם לא היו אנטישמים לפני 1933 ולא היו אנטישמיים אחרי 1945, רק תחת הלחץ של האוירה הציבורית בימי הנאצים ושטיפת המח של גבלס הם נהיו אנטישמיים.בתגובה להודעה מספר 12
מה זה אומר? כשאמרתי שלא היו נאצים לפני 1933 התכוונתי שהם גם לא היו אנטישמים. אתה לא הבנת את זה כי אתה אולי בלי מודעות מאמין בדעות קבועות של אנשים שאינן מושפעות מלחץ חברתי ומשתנות באופן אופורטוניסטי. ההיסטוריה מוכיחה ההפך.
אפשרויות ניהול
נשמה של ברבור
07.11.2508:17
3. זה סקופ?בתגובה להודעה מספר 1
אפשרויות ניהול
דצכ_עדש
07.11.2508:19
4. יותר מרוב הסקופים שעולים פה לאחרונה 😁בתגובה להודעה מספר 3
ציוצים של יאיר נתניהו או ציטוטים של לפיד
אפשרויות ניהול
isaac148
07.11.2508:20
5. ממש לאבתגובה להודעה מספר 1
אחרת כל שיכור היה ממש את הרוע שלו
אפשרויות ניהול
David_Gilmour
07.11.2508:26
7. מצאצאי הנאצים שגדלו בדרום אפריקה הלבנה והמזוהמתבתגובה להודעה מספר 1
אגב.... אילון מאסק ופיטר טיל מגיעים מאותה ערוגה זוועתית. ושניהם בבית הלבן כרגע.
אפשרויות ניהול
דני מכפר סבא
07.11.2509:41
16. איילון מאסק אינו נאצי או גזען. הוא בעד ישראל. הענין עם טוויטר נובע מתמיכתו במוחלטת בחופש הביטוי. טיל נולד בגרמניה ולא בדר''פ.בתגובה להודעה מספר 7
מאסק רב עם טראמפ ואינו מעורב יותר בממשל.
פיטר טיל, אדם קצת מוזר בדעותיו,קפיטליסט קיצוני ולא מאמין בדמוקרטיה, אבל כנראה שאינו אנטישמי, היה בביקור בישראל ונפגש עם נתניהו.
הנה סקירה לא פורמלית של חלק מהדעות וההשקפות של פיטר טיל — בעיניי כדאי להסתכל עליהן בכמה קטגוריות, כי הן די מורכבות ומעוררות דיון.
השקפות כלכליות ופוליטיות טיל מתאר את עצמו כ«ליברטריאני־שמרני». אחת ההצהרות שלו: “I no longer believe that freedom and democracy are compatible.” — כלומר, הוא טוען שהחיבור המסורתי בין דמוקרטיה לחופש הפך לבעייתי. הוא מבקר את ריבוי התחרות הכלכלית–מתחרה יחיד (מונופול) מבחינתו עדיף: הוא טוען ש"שוק תחרותי" הורס רווחים ויצירתיות. הוא מתח ביקורת על מרכיבי המודרניזם החברתי כמו רב־תרבותיות (multiculturalism) ומערכת ההשכלה כפי שהיא כיום, וטען שהשינויים הפכו להשפעה שלילית בתחום החינוך. ויקיפדיה+1
השקפות על מדינה, שלטון וחברה טיל סבור שממשלות גדולות ושלטון דמוקרטי רחב מדי עלולות לפגוע ביצירתיות, חדשנות וחופש הפרט. הוא רואה ערך גבוה ב"יוזמה פרטית", ביכולת של אנשים או חברות לשנות דברים בעצמם במקום להמתין למדינה שתפעל. ויקיפדיה+1 עם זאת, יש ביקורת שמצביעה על נטיות אליטיסטיות אצל טיל — כלומר, מדגיש שהשינוי והכוח צריכים להיות בידי מעטים מצוינים.
השקפות דתיות ופילוסופיות טיל גדל בבית נוצרי־א Evangelical, אך מתאר את אמונתו כ« somewhat heterodox». הוא מזהה תופעות כמו "wokeism" כצורה של דת חילונית, שמרכיבה מערכות מוסריות ו"חטאים" חדשים — ולכן מבחינתו היא מגיבה גם לחסרונה של דת מסורתית. David Perell בשנים האחרונות הופיע גם דיבור שלו סביב רעיונות אפוקליפטיים — למשל, הוא דיבר על החשש מאדם שיתייצב כ"האנְטיכריסט" (Antichrist) בהקשר של שליטה גלובלית וטכנולוגיה.
נקודות שצריך לדעת — חלונות להמשך חשיבה הוא לא מאמין שדמוקרטיה בהכרח מתאימה ל־"כלכלה חופשית" כפי שהוא רואה אותה, בין השאר בגלל הרחבת זכות ההצבעה והמדינה הרווחה. הוא תומך ביצירתיות ופריצה מחוץ למסגרת הממסדית — למשל, המקור שלו ל־Thiel Fellowship שמציעה צעירים לוותר על אוניברסיטה ולנסות לפתוח מיזם בעצמם. ויקיפדיה מצד שני, רעיונותיו מעוררים גם ביקורת — יש מי שמזהה אצלם נטייה לכיוון שלטוני יותר, או דחייה של חלקים מהממשל הדמוקרטי הרגיל.
אפשרויות ניהול
jo08
07.11.2509:32
15. אובססיה לשליטה בכל דבר,ונרקיסיזם חולני.בתגובה להודעה מספר 1
..."את תמותי, אצלי כולן מתות בסוף ואני מקבל את האוסקר".
אפשרויות ניהול
FAO
07.11.2508:33
9. דני, בחיאת. זה סיפור מ 2024 (במקרה הטוב)בתגובה להודעה מספר 0
איך כל ידיעות ה טרו קריים שאתה מביא לפה נחשבות כסקופ? זה יכול להיות מענין, למי שהז'אנר הזה מענין אותו, במקום אחר ברוטר, אבל בהחלט לא בסקופים. אל תעלב, אבל זה כאילו הפך לפינה שלך בסקופים וזה ממש לא במקום הנכון. שבת שלום.
אפשרויות ניהול
menahem
07.11.2508:40
11. ופה בגלל אורך סכין משחררים אחרי כמה שניםבתגובה להודעה מספר 0
מקום המשפט שם הרשע נאמר על הבית משפח הישראלי
אפשרויות ניהול
ניחוש מושכל
07.11.2510:06
19. ואובתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
איתי שלום
07.11.2511:22
21. לא דייט. ולא הרימה בטעות.בתגובה להודעה מספר 0
עובדת בזנות גנבה לו את הטלפון. למזלה גנבה טלפון של רוצח במקרה הזה.
אפשרויות ניהול
דגש-קל
07.11.2512:50
22. תודה.. על סיפורי הדרמות האנושיותבתגובה להודעה מספר 0